X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות
ניצחון השמאל היה מובטח מתחילת הדיון הציבורי בעניין החזרת השטחים
▪  ▪  ▪

בס"ד
שאלת החזרת השטחים, לא היתה מעולם שאלה שדנה בעניין ויתור על שטחי ישראל אלה שאלה שדנה על מועד ויתור זה. נכון, היו רבים מהימין המדיני שהאמינו כי יוכלו להגן לעד על עקרונות ארץ ישראל השלמה ורבים אחרים מהשמאל חשו כי הציבור ששייך למחנה שלהם אדיש ולא ראו את הנסיגה והשלום באופק הקרוב.
אני, כשמאלני קיצוני לשעבר, טענתי תמיד שהשלום ינצח כי לא יתכן שממשלת הליכוד והימין יעמדו בראש לעולם. טענתי תמיד שמספיק פעם אחת שהימין יפול ואפילו מסיבות שונות לגמרי כמו המצב הכלכלי או בשל מצב של שחיתות נוראה, בכדי שהשמאל יעלה לשלטון ויבצע את מדיניותו.
הימין לא יכל לזכות לעולם לניצחון מוחלט, אלה רק לניצחון זמני עד לבחירות הבאות. השמאל, לעומת זאת, מנצח פעם אחת ומבצע פעילות שאין חזרה ממנה. זאת אומרת, שקיים מצב לא הוגן בו ממשלה אחת יכולה לפעול בניגוד לכל קודמותיה ובניגוד לבאות אחריה בשל מהלכים שאין מהם חזרה או במילים אחרות רוב זמני יכול לבצע מדיניות מנוגדת למדיניות של הרוב ברוב הזמנים. וכמו שטענתי קודם לכן, הרוב יכול להיווצר מסיבות זרות לחלוטין ולא מתוך בחירה אמיתית בוויתור על חלקי אדמה כמו בזמן חוסר שביעות רצון מהמצב הכלכלי, שבעקבותיו גובר השמאל על הימין, או במצב של התפלגותן של מפלגות הימין כמו בשנת 92' שהביאה את רבין לכסא ראש הממשלה בזמן שרוב הבוחרים הצביעו ימין רק שחלק ניכר מהקולות נזרקו לפח האשפה בשל שיוכן למפלגות ימניות שלא עברו את אחוז החסימה. נכון, השמאל לא השלים את משימתו בתקופת ממשלתם של רבין ופרס, וגם לא בתקופת ברק, אך שאלת השלמת מדיניות השמאל היא רק שאלה של זמן, והשמאל בזמן פרס רבין ובזמן ברק קבעו בהחלט סדר מדיני חדש ועובדות משמעותיות בשטח שאין חזרה מהן, ואת התוצאות יש לראות גם בתהליך ההינתקות הנוכחית.
מה שמפתיע מאוד הוא, שבניגוד לתחזיותי, לא השמאל ביצע את המהלך אלה ראש ממשלה ימני שנחשב כימני קיצוני. יתכן שאריאל שרון חשב בעצמו שעתיד השמאל לנצח, ולכן העדיף שהדבר יעשה תחת חסותו.
זה המצב בו אין מנוס מתהליך המכונה [ולא תמיד בצדק]: "קידמה". השאלה אם יכירו בזוגיות בין גברים או בין נשים היא רק עניין של זמן. ומשם הדרך להכרה בשלישיות ורבעיות לא ארוכה. בשם העולם הנהור לא יוכלו למנוע מזוגיות בין בני אדם ובעלי חיים, כל עוד יוכח שקיימת אהבה אמיתית בין האדם לבעל החיים. לא רחוק היום בו יכירו בניסויים בבני אדם ובשכפול גנטי של אנשים, למען המדע כמובן, ולצורך חלקי חילוף לאנשים חולים. סכינים יוכרו כאמצעי הגנה לגיטימי עבור תלמידים בבתי הספר, וכמו שהפירסינג התחיל כשעשוע למשוגעים ונועזים ביותר והפך לנחלת הכלל, כך יהיה עם מצב האופנה כאשר כבר עכשיו נשים הולכות חצי ערומות, והדרך לעירום מלא אינה רחוקה. אגב, המתת חסד כבר זכתה לרוב בכנסת.
המסקנה היא, שברגע שנכנס רעיון חדש לקבוצה כזו או אחרת של אנשים השאלה היא לא שאלת מימוש הרעיון אלא שאלת מועד ביצועו. לא הופתעתי לגלות שהשמאל מנצח, אך עובדה זאת לא מוכיחה את צידקותו. הצרה מבחינתי האישית היא, שכשמאלני לשעבר, חזיתי את עתיד חלוקתה של ארצנו כדבר אופטימי שעודד אותי מאוד, אך הדבר מתממש בזמן בו שיניתי את דעותי בצורה קיצונית ולכן אינני יכול ליהנות ממימוש התחזית הוורודה.

תאריך:  14/03/2005   |   עודכן:  18/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il