X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מקורות
- לפי חוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985

המסמך התקבל לאחר דיונים בוועדה מיוחדת שהוקמה לעניין זה; המסמך ייכנס לתוקף עם פרסומו ברשומות המתוכנן בעוד כמה שבועות, ולאחר מכן יהיה ניתן להגיש בקשות לקבלת תמיכה;
להלן המסמך המלא
▪  ▪  ▪

בהתאם לסעיף 12 לחוק בקולנוע, התשמ"ט-1999 (1) וסעיף 3א לחוק יסוד התקציב, התשמ"ח-1985 (2) ובהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה, מתפרסמים בזה
מבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד המדע התרבות והספורט (להלן המשרד) לתמיכה במוסדות ציבור בתחום הקולנוע.

1) מטרות התמיכה

בהתאם להוראות חוק הקולנוע, התשנ"ט-1999, מטרת התמיכה לתמוך במוסדות ציבור על-פי אמות מידה ענייניות ושוויוניות לשם עידוד הקולנוע הישראלי והתמיכה בו, הכוונתו הארגונית ופיקוח על הגשמת הפוטנציאל התרבותי והעסקי שבו, תוך הקפדה על חירות היצירה והביטוי החיוניים לקיומה של אמנות בכל ואמנות הקולנוע בפרט, פיתוח צביון תרבותי מקורי ישראלי, מתן ביטוי למגוון התרבותי של החברה בישראל, להשקפות השונות הרווחות בה ולערכיה.
מטרות התמיכה יקודמו באמצעות תמיכה בפעילות מוסדות ציבור בתחומים להלן -
(א) קידום ועידוד יצירה, הפקה והפצה של סרטים ישראליים, לרבות דרמות, סרטי תעודה, סרטים בעל גוון ייעודי, סרטים ניסיוניים וסרטי גמר של סטודנטים;
(ב) עידודו של היוצר בתחום הקולנוע הישראלי, לרבות באמצעות עידוד נאותות תנאי ההפקה, על-פי תוכניות העבודה המשקפות תנאים הולמים ליוצרים ולמעורבים בהפקות, לרבות בשלב הפיתוח של הפרוייקט וכתיבת התסריט;
(ג) עידוד שיתוף פעולה בין-לאומי בתחום הקולנוע;
(ד) קידום הסרט הישראלי, לרבות תמיכה במימושן של תוכניות אשר תעודדנה צופים ישראליים לצפות בסרטים ישראליים בבתי הקולנוע ותקדמנה אמצעים לקרב את בני הנוער אל היצירה המקורית הישראלית;
(ה) קידום ועידוד השיווק של היצירה הישראלית בחו"ל ;
(ו) עידוד פסטיבלים לקולנוע;
(ז) הענקת פרסים לסרטים, לאנשי מקצוע וליוצרים צעירים בתחום הקולנוע;
(ח) תמיכה בשימור הסרט הישראלי;

2) הגופים הנתמכים ותנאי סף כלליים לתמיכה;

מוסדות ציבור בלבד, כהגדרתם הסעיף 3א לחוק יסוד בתקציב, המקיימים את תנאי הסף להלן:
א) המוסד מקיים פעילות התחום התמיכה במשך שנתיים לפחות לפני הגשת הבקשה;
ב) המוסד עומד בדרישות הנוהל להגשת בקשות לתמיכה מתקציב המדינה במוסדות ציבור ולדיון בהן, לפי חוק יסודות התקציב, התשמ"ח-1985, כפי שנקבע על-ידי שר האוצר באישור היועץ המשפטי לממשלה ופורסם בילקוט הפרסומים התשנ"ב, ע"מ 3569; התשנ"ד, ע"מ 6716, התשנ"ז, ע"מ 1710, התש"ס, ע"מ 3764; בכלל זה יעמיד עצמו לביקורת המשרד, בהתייעצות עם המועצה, בהתאם לדינים החלים עליו, הוראות הנוהל והחלטות הממשלה להבטחת עמידתו בתנאים למתן תמיכה מבלי לפגוע בחופש היצירה, בחירות האמנותית ובחופש הביטוי;
ג) מטרות המוסד ואופן פעולתו עולים בקנה אחד עם מטרות התמיכה האמורות במבחן זה, ובכלל אלה עידוד הקולנוע הישראלי באמצעות פעילותו, תוך הקפדה על חירות היצירה והביטוי החיוניים לקיומה של אמנות בכל אמנות הקולנוע בפרט, פיתוח צביון תרבותי מקורי ישראלי ומתן ביטוי למגוון התרבותי של החברה בישראל, להשקפות השונות הרווחות בה ולערכיה;
ד) המוסד עמד בתוכניות שהתווה לעצמו בשתי שנות התקציב הקודמות, ככל שנסיבות תלויות בו, או במי שפעל מטעמו לא מנעו ממנו זאת, והצדיק את התמיכה בו, ככל שנתמך;
ה) המוסד מנוהל על-ידי הנהלה ציבורית בה חברים בעלי כשירות וניסיון מתאימים בעשייה בתחום הקולנוע, בארץ או בחו"ל;
ו) הישגיו האומנותיים של המוסד בפעילות נושא התמיכה מעידים על רמה אמנותית גבוהה, יצירתיות ומוניטין ראוי, בהתאם לניסיון המצטבר בפעילותו;
ז) המוסד פועל לקראת שנת תמיכה ובמהלכה, ככל האפשר, להרחבת היקף התמיכה בו מעבר לתמיכה הציבורית, לרבות הכנסה עצמית, תרומות, תמיכת גופים מקומיים, קרנות וכיוצא באלה (הוראה זו תחול לגבי תמיכה במוסדות ציבור החל מתמיכה לשנת התקציב 2002);
ח) המוסד הציבורי מקיים את הוראות החוק הרלבנטי לפעילותו, מקפיד על כללי ניהול תקין, הימנעות מניגוד אינטרסים, שמירה על שקיפות מלאה באורחות התנהלותו באופן ההולם את מטרותיו הציבוריות ולשם הגשמתן המלאה;
ט) המוסד פועל ביעילות ובתקורה מינימלית, שמאפשרת את פעולתו התקינה והראויה. ההוצאה לתקורה מתוך סך-הכל תקציב המוסד לא תעלה על %10-%15, לפי סוג פעילות המוסד, והיקפה.

3) עקרונות לקביעת גובה התמיכה

א) תקציב תחום הקולנוע יחולק לתחומי הפעולה השונים על-פי העקרונות להלן. מוסדות הציבור יגישו בקשות נפרדות לתמיכה על-פי תחומי הפעולה השונים, והן תידונה לאמות המידה לגבי כל תחום, כמפורט בסעיפים להלן.
ב) %85 מן התקציב השנתי כתמיכה בתחום הקולנוע יופנה להפקפות סרטים ישראליים, מכלל סכום זה יוקצו:
(ב.1) %67 להפקת סרטים עלילתיים באורך מלא, שהם %56.95 מהתקציב השנתי;
(ב.2) %10 להפקת דרמה, שהם %8.6 מהתקציב השנתי;
(ב.3) %16 להפקת סרטים דוקומנטריים, שהם %13.6 מהתקציב השנתי;
(ב.4) %5 להפקת סרטים ישראליים ייעודיים מכל הסוגים: %4.25 מהתקציב השנתי;
(ב.5) %2 להפקת סרטים ניסיוניים וסרטי גמר של סטודנטים, שהם %1.7 מהתקציב השנתי;
(ב.6) תוספת סכומים הנובעת מהגדלה של תקציב הקולנוע השנתי או יתרה שתיוותר בלתי מחולקת מכל אחד מן הסכומים האמורים בפסקאות משנה (ב.1) עד (ב.5), תשמש להגדלת הסכומים הניתנים לתמיכה לפי פסקאות (ב.6) ו-(ב.5), על-פי יחס השיעורים הנקובים בהם, או להגדלת הסכומים שבאחת מהן בלבד, אם על-פי השנייה נותרו יתרות כאמור.
ג) %15 מן התקציב השנתי לתמיכה בתחום הקולנוע יופנה לתחומי פעולה נוספים, כמפורט להלן:
(ג.1) %30 לתמיכה בפסטיבלים לקולנוע, שהם %5 מהתקציב השנתי;
(ג.2) %20 לתמיכה בפעילות סנימטקים, שהם %3 מהתקציב השנתי;
(ג.3) %10 לתמיכה בפעילות למתן פרסים, שהם %1.5 מהתקציב השנתי;
(ג.4) %10 לתמיכה בארגונים יציבים של העלי מקצוע בתחום התעשייה, שהם %1.5 מהתקציב השנתי;
(ג.5) %10 לתמיכה בארכיונים ושימור, שהם %1.5 מהתקציב השנתי;
(ג.6) %10 לתמיכה בשיווק סרטים ישראליים בארץ ובחו"ל, שהם %1.5 מהתקציב השנתי;
(ג.7) %10 לתמיכה בקרנות הון סיכון, שהם %1.5 מהתקציב השנתי;
(ג.8) תוספת סכומים הנובעת מהגדלה של תקציב הקולנוע השנתי או יתרה שתיוותר בלתי מחולקת מכל אחד מן הסכומים האמורים בפסקאות משנה (ג.1) עד (ג.7), תשמש להגדלת הסכומים הניתנים לתמיכה לפי פסקאות (ב.1) ו-(ב.2), על-פי יחס השיעורין הנקוב בהם, או להגדלת הסכומים שבאחת הפסקאות בלבד, אם על-פי השנייה נותרו יתרות כאמור.
ד) מוסד שבקשתו עונה לתנאי הסף המפורטים לעיל ולתנאי הסף המפורטים בתחום בקשתו, תקבע גובה התמיכה בו בהתאם לאמות מידה לתמיכה באותו תחום. בקשתו של המוסד תזכה לניקוד, בהתאם לעקרונות המפורטים להלן בהתאם לניקוד תקבע התמיכה לו זכאי המוסד באותו תחום פעילות באופן יחסי לניקוד הכולל של הגופים הזכאים לתמיכה באותו תחום.

4) משקלות לקביעת הניקוד לשם חישוב התמיכה בתחומים השונים

1.1 מוסד יוכל לקבל, בהתחשב במטרותיו, ניסיונו והישגיו, תמיכה על-פי יותר מפרק אחד מתחומי התמיכה שלהלן:
1.2 לשם קביעת הניקוד למוסד לשם חישוב התמיכה לה הוא זכאי מוסד אותו תחום, יובאו בחשבון מומחיותו וניסיונו המוכחים של המוסד באותו תחום פעולה, מתוך
מגמה לעודד מומחיות של כל מוסד בתחום פעולה מסוים;
1.3 המבחנים נחלקים לתנאי סף, תנאי סף גמישים ותנאים מדידים.
1.4 תנאי סף - תנאים אשר רק בהתקיימותם המלאה יוכל מוסד לזכות בתמיכה:
1.4.1 תנאי סף כללי - עמידה בו נדרשת לצורך קבלת תמיכה, כמפורט בסעיף 2 לעיל;
1.4.2 תנאי סף מסוים - עמידה בו נדרשת לצרוך קבלת תמיכה לפעילות בתחום מסוים, כמפורט בסעיף המתאים;
1.5 תנאי סף גמיש - תנאי סף, אשר בו סטייה של עד %20 מדרישותיו, או מחלק מדרישותיו שיצוין במפורש, עשויה שלא לפסול את המוסד המבקש, ובלבד שימצא בעבור אותו מוסד יתרון מובהק במבחנים אחרים, אשר יאזן את החסר בתנאי הסף.
1.6 תנאים מדידים - תנאים אשר מידת התקיימותם, כמותה, רמתה, איכותה והיקפה במוסד מסוים המבקש תמיכה, הכל לפי העניין, יקנו למוסד ניקוד.
הניקוד שיינתן לכל מוסד בעבור מידת התקיימותו של כל תנאי מדיד יהיה בטווח שבין 0 ל-5 כאשר:
0 - מסמן מידת התקיימות נמוכים ביותר;
5 - מסמן מידת התקיימות גבוהה ביותר;
התנאים המדידים יתחלקו לשני סוגי תנאים:
תנאים מדידים א', אשר למידת התקיימותם, היקפה ואיכותה החשיבות הרבה יותר.
תנאים מדידים ב', אשר למידת התקיימותם, היקפה ואיכותה חשיבות נמוכה יותר.
משקלם של תנאים מדידים ב' יהיה מחצית ממשקלם של תנאים מדידים א' לעניין קביעת הציון הכללי לו יזכה המוסד לגבי אותו תחום.
1.7 מבחן מסוים יוכל שיכלול הן תנאי סף או תנאי סף גמיש, כאמור חלקו תנאי סף, ויתרתו תנאי מדיד, או שהתוספת מעבר לדרישות הסף היא מדידה.
1.8 שיטת בחינת חלוקת התמיכה למוסד תהא:
1.8.1 בחינת התאמת פעילותו של המוסד, דרכי הפעילות ואופניה לעקרי המדיניות של המועצה.
1.8.2 בחינת עמידתו בתנאי הסף - מוסד אשר לא יעמוד בתנאים אלה לא יוכל לזכות בתמיכה לפעילות באותו תחום, או לפעילות בכלל, אשר התנאי הוא תנאי כללי.
1.8.3 סכימת הניקוד הכללי שקיבל המוסד על-פי התנאים המדידים, לפי נוסחה:
(סה"כ ניקוד תנאים מדידים א') 2X + (סה"כ ניקוד תנאים מדידים ב')
1.8.3 התמיכה לכל מוסד, על-פי כל תחום, תקבע לפי הניקוד הכולל שקיבל המוסד לגבי אותו תחום ביחס לסך הניקוד של המוסדות האחרים הזכאים לתמיכה באותו תחום.
1.9 הוראות פסקאות 1.2 עד 1.9 לא יחולו על התמיכה לפי תחום פעילות י"ב, במסגרתו מוסד המקיים את התנאים לתמיכה ייתמך בסכום המקביל להשקעת הגורמים הפרטיים, שלא יעלה על 5,000,000 ש"ח, ואם היה סכום הכולל לגורמים הזכאים גבוה מן הסכום המוקצב לאותו תחום, יקבע הסכום המוקצה לכל מוסד על-פי זכאותו כאמור, ביחס ישר לאמור, על-פי סכום התקציב הכולל לאותו תחום.

כללי

1) ועדת התמיכות של המשרד תדון במתן תמיכות מתקציב המשרד בתחום הקולנוע, ובהמלצה למוסדות השונים, בהתאם לנוהל הגשת בקשות לתמיכה מתקציב המדינה במוסדות ציבור ולדיון בהן (3).
2) התמיכה עצמה שתינתן, אם אכן נכון וראוי לתיתה, על-פי עקרונות של סבירות ושוויון בין מקבלי התמיכה השונים.
3) בבואה לדון ולהחליט בכל בקשה ובקשה לתמיכה, תשקול הוועדה את כל נסיבותיו של העניין, תוך יישום שוויוני, אחיד וענייני של המבחנים שנקבעו.
4) כל שיקוליה של ועדת התמיכות יהיו עניינים, תוך הפעלת אמות מידה מקצועיות כלל שיידרש לפי נסיבות העניין. החלטת הוועדה תהיה מנומקת בפרטות.
5) חלוקת הסכום המיועד לתמיכות בתקציב השנתי של המשרד, כאמור תעשה בשלב המקדמי, על-ידי הקצבת נושאי התמיכה לפי תחומי פעילות, על-פי תוכנית העבודה של המשרד, וקדימויות שתקבענה כתוצאה מכך.
תקנה תקציבית:
תמיכה במוסדות ציבור בתחום הקולנוע
רקע כללי: מינהל התרבות יסייע ויתמוך כספית במוסדות ציבור בתחום הקולנוע, בהתאם להוראות חוק הקולנוע, התשנ"ט - 1999, לשם קידום המטרות המפורטות בו, ובהתחשב בין השאר, בסוגי מוסדות הציבור ובמגמות ובתמורות המתרחשות בתחום הקולנוע, על-פי המפורט במבחנים להלן.
הגדרות:
"השר" - שר המדע התרבות וספורט;
"החוק" - חוק הקולנוע התשנ"ט-1999;
"המועצה" - המועצה הישראלית לקולנוע שהוקמה מכוח החוק;
"המשרד" - משרד המדע התרבות והספורט;
"חוק הרשות השנייה" - חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, התש"ן - 1990;
"חוק רשות השידור" - חוק רשות השידור, התשכ"ה-1965;
"מועצת הכבלים ושידורי הלווין" - המועצה שנתמנתה לפי סעיף 6ב לחוק בזק;
"מועצת הרשות השנייה" - המועצה שנתמנתה לפי סעיף 7 לחוק הרשות השנייה;
"סרט ישראלי" - כמשמעותו על-פי כללי הקולנוע (תנאים להכרה בסרט ישראלי), השתס"א-2001
"כללי הבזק" - כללי הבזק (שידורי בעל זיכיון), התשמ"ה-1987

תחום א' - סיוע להפקת סרטים ישראליים עלילתיים באורך מלא

עקרונות התמיכה ותנאי הסף:
1.1 התמיכה במסגרת זו תינתן לעידוד היצירה של סרטים ישראליים המיועדים להקרנה בבתי הקולנוע שאורכם הוא לפחות 80 דקות (להלן - "סרטי קולנוע ישראליים עלילתיים באורך מלא") באמצעות מוסדות ציבור המסייעים להפקתם כמפורט להלן.
1.2 התמיכה במסגרת זו מיועדת למוסדות ציבוריים שעוסקים בסיוע, מימון ולווי הפקות סרטי קולנוע ישראליים עלילתיים באורך מלא, ייצורם והשלמתם, ואינם עוסקים בהפקת הסרטים עצמם, בהתאם למספר הסרטים שהם יסייעו להפקתם בשנת התקציב, ובכפוף להתקיימות התנאים והניקוד שיצברו על-פי התנאים להלן.
קריטריונים לתמיכה:
המוסד הציבורי - תנאי סף:
1.3 יוכיח שלוש שנות פעילות לפחות, ויהיה בידו ניסיון מוכח ומשמעותי לגבי סיוע בהפקתם של לפחות 20 סרטים ישראליים, ובכלל זה ניסיון משמעותי בסיוע להפקת סרטים ישראליים עלילתיים באורך מלא:
לעניין סעיף זה - "סיוע הפקה" - סיוע תוך כדי ליווי מקצועי מתאים ובלבד שכלל סיוע כספי בהיקף של לפחות %10 מתקציב הפקת הסרט; תנאי זה הוא תנאי סף גמיש הן לעניין ותק והן לעניין כמות הסרטים והיקף הסיוע בהפקתם, וכן יינתן ניקוד על-פי תנאי זה, כתנאי מדיד א' בשלושה מדדים - ותק הפעילות, כמות הסרטים והניסיון המוכח בהפקה, מכל האמור בנתונים החורגים מן המינימום הנדרש.
1.4 מקיים מנגנון מקיף ומסודר לבחינת תסריטים (לקטורים). המנגנון יוכל לפעול באחד משני האופנים:
1.4.1 באמצעות ועדת לקטורים, אחת או יותר, מתחלפת ומתחדשת המורכבת הן מאנשי ציבור והן מאנשי מקצוע, אשר תביא לידי ביטוי, בין היתר באמצעות הרכב אנשי ציבור, את מגוון הדעות, המסורות והתרבויות של מרכיבי החברה הישראלית (להלן- "שיטת ועדת הלקטורים").
1.4.2 באמצעות לקטורים, אשר הם אנשי מקצוע, שישמשו, כל אחד מהם, כמנהל אומנותי אחראי אישי על הסרטים הזוכים לסיוע. הלקטורים יועסקו על-ידי המוסד הציבורי בשכר ובמשרה מלאה ובכך בלבד, יתחלפו כל תקופת זמן קצובה, ויביאו לידי ביטוי את מגוון הדעות, המסורות והתרבויות של מרכיבי החברה הישראלית (להלן - "שיטת המנהלים האומנותיים").
1.5 ערוך לסיוע וליווי הפקות מכל רחבי הארץ ואין לו זיקה לקבוצה חברתית או אידיאולוגית מסוימת.
1.6 פועל על-פי כללים מקצועיים ושוויוניים אשר יקבעו על ידו, ייעמדו לרשות הפונים אליו, ינחו את התנהלותו ויחייבו אותו. הכללים יצורפו לבקשת המוסד לתמיכה, לשם בחינת מקצועיותם והוגנותם על-ידי המשרד, ובהתייעצות עם המועצה.
1.7 בתחום התמיכה זה תינתן העדפה למוסד ציבורי אשר ישתתף בלא יותר מ-%70 מתקציב הסרט שהוא מסייע להפקתו, ויבטיח כי ימצאו לסרט השקעות נוספות ממקורות ציבוריים, פרטיים, עסקיים-מסחריים או מקרנות נוספות (שאינן ממלכתיות); זהו תנאי סף גמיש, לעניין שיעור ההשתתפות המקסימאלי;
1.8 יקבע ביו כלליו כי עותק אחד לפחות מכל סרט שהופק בתמיכתו יועבר לשימור בארכיון, למטרות מחקר ושימוש ציבורי.
שיקולים נוספים - תנאים מדידים:
תנאים מדידים א' -
1.9 המוסד הציבורי מקיים אמצעי ליווי ופיקוח על ההפקות, התקדמותן והוא ערוך ומצויד לסייע להפקה לכל אורכה משלב כתיבת התסריטים ועד להשלמת הסרט ועריכתו.
1.10 המוסד הציבורי יתנה את אישורו למתן סיוע להפקה בקיומה של תוכנית עבודה המעידה כל כמות נאותה של ימי צילום וקיומם של תנאי הפקה נאותים.
1.11 תינתן העדפה למוסד אשר ירכז אך ורק בסיוע להפקת סרטי קולנוע ישראליים עלילתיים באורך מלא ולא יפנה משאבים לז'אנרים ותחומי יצירה קולנועית אחרים.
1.12 במסגרת המלצתה לתמיכת המוסד, תחווה המועצה דעתה ותעניק משקל לרמתו האומנותית והמקצועית של המוסד.
1.13 [...]
תנאים מדידים ב' -
1.14 יינתן עידוד למוסדות ציבוריים אשר יחלו בשנה הקרובה להפעיל את שיטת המנהלים האמנותיים באופן מעשי (ראה תנאי 1.4 לעיל), ולו באופן חלקי.
1.15 המוסד הציבורי הוא בעל יכול להעמיד לרשות ההפקות המעוניינות כלים לייעוץ מקצועי, הכוונה וסיוע (כגון עו"ד, רו"ח, כלכלן וגיוס כספים).
1.16 המוסד הציבורי יפתח, בהתחשב בהיקף הפעילות שלו בתחום, מסלולים מגוונים לסיוע בהפקת סרטים, ובין היתר:
1.16.1 מסלול לבמאים עם ניסיון מוכח ומוניטין, מתוך כוונה לעודד הפקת סרטים בהיקף תקציבי מוגדל.
1.16.2 מסלול לבמאים של סרט ראשון.
1.16.3 מסלול הפקה לסרטי ילדים ונוער.
1.16.4 מסלול לקופרודוקציות.
1.16.5 מסלול לפיתוח פרוייקטים ותסריטים.
1.16.6 מסלול שייתן ביטוי למגוון התרבותי של החברה הישראלית.
הניקוד למוסד יינתן בנפרד להערכת האיכות, ההתאמה וההיקף של כל אחד מן המסלולים שיבחר המוסד לפתח.
1.17 יקבע בין כלליו כי ארכיון אליו מועבר עותק הסרט לשימור, כאמור בפסקה 1.8 לעיל, הוא מוסד העמוד במבחני תחום י', למטרות מחקר ושימוש ציבורי.

תחום ב' - סיוע להפקת סרטים - דרמה

עקרונות התמיכה ותנאי הסף
1.1 התמיכה בתחום זה תינתן לעידוד היצירה של סרטים ישראליים בדגש על דרמה בודדות (להלן - "דרמות") באמצעות מוסדות ציבור המסייעים להפקתם כמפורט להלן. "דרמה בודדת" - לעניין זה: דרמה בת פרק אחד שאורכה בין 20 דקות ל-70 דקות.
1.2 התמיכה במסגרת זו מיועדת למוסדות ציבוריים שעוסקים בסיוע, מימון וליווי הקפות דרמות, ייצורם והשלמתם, ואינם עוסקים בהפקת הסרטים עצמם, בהתאם למספר הסרטים שהם יסייעו להפקתם בשנת התקציב ובכפוף להתקיימות התנאים והניקוד שיצברו על-פי התנאים להלן.
המוסד הציבורי - תנאי סף:
1.3 יהיה בידו ניסיון מוכח משמעותי לגבי סיוע בהפקתם של לפחות 20 סרטים ישראליים, ובכלל זה ניסיון משמעותי בסיוע להפקת דרמות, לעניין סעיף זה - "סיוע בהפקה" - סיוע תוך כדי ליווי מקצועי מתאים ובלבד שכלל סיוע כספי בהיקף של לפחות %10 מתקציב הפקת הסרט; תנאי זה הוא תנאי סף גמיש הן לעניין כמות הסרטים והיקף הסיוע בהפקתם, וכן ינתן ניקוד על-פי תנאי זה, כתנאי מדיד א' בשלושה מדדים - ותק הפעילות, כמות הסרטים והנסיון המוכח בהפקה, בכל האמור בנתונים החורגים מן המינימום הנדרש.
1.4 מקיים מנגנון מקיף ומסודר לבחינת תסריטים (לקטורים). המנגנון יוכל לפעול באחד משני אופנים:
1.4.1 בשיטת ועדת הלקטורים.
1.4.2 בשיטת המנהלים האומנותיים.
1.5 ערוך לסיוע וליווי הפקות מכל רחבי הארץ ואין לו זיקה לקבוצה חברתית או אידיאולוגית מסוימת, ואינו מגביל את הפונים אליו לשידור בפלטפורמות או גופי שידור מסוימים.
1.6 פועל על-פי כללים מקצועיים ושוויוניים, אשר יקבעו על ידו, יועמדו לרשות הפונים אליו, ינחו את התנהלותו ויחייבו אותו. הכללים יצורפו לבקשת המוסד לתמיכה, לשם בחינת מקצועיותם והוגנותם על-ידי המשרד, בהתייעצות עם המועצה.
1.7 בתחום תמיכה זה תינתן העדפה למוסד ציבורי אשר ישתתף בלא יותר מ-%70 מתקציב הדרמה שהוא מסייע להפקתה, ויבטיח כי ימצאו לדרמה השקעות נוספות ממקורות ציבוריים , פרטיים, עסקיים-מסחריים או מקרנות נוספות (שאינן ממלכתיות); זהו תנאי סף גמיש, לענין שיעור ההשתתפות המקסימאלי, וישמש גם תנאי מדיד א' לעניין היקף ההשקעות הנוספות המגוייסות על-ידי המוסד הציבורי ממקורות נוספים להפקות המסתייעות על ידו;
1.8 יקבע בין כלליו כי עותק אחד לפחות מכל סרט שהופק בתמיכתו יועבר לשימור בארכיון, למטורת מחקר ושימוש ציבורי.
שיקולים נוספים - תנאים מדידים:
תנאים מדידים א' -
1.9 המוסד הציבורי מקיים אמצעי ליווי ופיקוח על ההפקות, התקדמותן וביצוען, והוא ערוך ומצויד לסייע להפקה לכל אורכה משלב כתיבת התסריט ועד להשלמת הדרמה ועריכתה.
1.10 המוסד הציבורי יתנה את אישורו למתן סיוע להפקת הדרמה בקיומה של תוכנית עבודה המעידה על כמות נאותה של ימי צילום וקיומם של תנאי הפקה נאותים בכל שלבי ההפקה, לרבות בשלב פיתוח התסריט;
1.11 תינתן העדפה למוסד אשר יתרכז בעיקר בדרמות, ולא יפנה משאבים לז'אנרים ותחומי יצירה קולנועית אחרים.
1.12 ינתן עידוד למוסד אשר יעודד גם במאים, תסריטאים ויוצרים בעלי ניסיון מצומצם, לפעול במסגרת דרמות טלוויזיוניות על מנת לצבור ניזיון ולשכלל את כישרונם בטרם ייפנו לעשיית סרטי קולנוע באורך מלא.
1.13 במסגרת המלצתה לתמיכה [...]
1.14 במסגרת המלצתה לתמיכה במוסד, תחווה המועצה דעתה ותעניק משקל לרמתה האומנותית והמקצועית של ההצעה שהוגשה על-ידי המוסד.
תנאים מדידים ב -
1.15 ינתן עידוד למוסדות ציבוריים אשר יחלו בשנה הקרובה להפעיל את שיטת המנהלים האמנותיים באופן מעשי (ראה תנאי 1.4 לעיל), ולו באופן חלקי.
1.16 המוסד הציבורי הוא בעל יכולת להעמיד לרשות ההפקות המעוניינות כלים לייעוץ מקצועי, הכוונה וסיוע (כגון עו"ד, רו"ח, כלכלן, וגיוס כספים).
1.17 המוסד הציבורי יפתח בהתחשב בהיקף הפעילות שלו בתחום, מסלולים מגוונים לסיוע בהפקת דרמות ובין היתר:
1.17.1 מסלול לבמאים עם נסיון מוכח ומוניטין, מתוך כוונה לעודד הפקת סרטים בהיקף תקציבי מוגדל.
1.17.2 מסלול לבמאים של סרט ראשון.
1.17.3 מסלול הפקה לדרמות ילדים ונוער.
1.17.4 מסלול לקופרודוקציות.
1.17.5 מסלול לפיתוח פרוייקטים ותסריטים.
1.17.6 מסלול שיתן ביטוי למגוון התרבותי של החברה הישראלית.
הניקוד למוסד ינתן בנפרד להערכת האיכות, ההתאמה וההיקף של כל אחד מן המסלולים שיבחר המוסד לפתח.
1.17 יקבע בין כלליו כי ארכיון אליו מועבר עותק הסרט לשימור, כאמור בפסקה 1.8. לעיל, הוא מוסד העומד במבחני תחום י', למטרות מחקר ושימוש ציבורי.

תחום ג' - סיוע בהפקת סרטים דוקומנטריים

עקרונות התמיכה ותנאי סף
1.1 התמיכה בתחום: זו תינתן לעידוד היצירה של סרטים ישראלים בדגש על סרטי תעודה וסרטי תעודה מורכבים, כהגדרתן בסעיף 17 לכללי הבזק (להלן "סרטים דוקומנטריים") באמצעות מוסדות ציבור המסייעים להפקתם המפורט להלן.
1.2 התמיכה במסגרת זו מיועדת למוסדות ציבוריים שעוסקים בסיוע, מימון ובלווי הפקות סרטים דוקומנטריים, ייצורם והשלמתם, ואינם עוסקים בהפקת הסרטים עצמם, בהתאם למספר הסרטים שהם יסייעו להפקתם בשנת התקציב ובכפוף להתקיימות התנאים והניקוד שיצברו על-פי התנאים להלן:
קריטריונים לתמיכה:
המוסד הציבורי - תנאי סף:
1.3 יהיה בידו ניסיון מוכח משמעותי לגבי סיוע בהפקתם של לפחות 20 סרטים ישראליים, ובכלל זה ניסיון משמעותי בסיוע להפקת סרטים דוקומנטריים; לעניין סעיף זה "סיוע בהפקה" - סיוע תוך כדי ליווי מקצועי מתאים ובלבד שכלל סיוע כספי בהיקף של לפחות %10 מתקציב הפקת הסרט; תנאי זה הוא תנאי סף גמיש הן לעניין כמות הסרטים והיקף הסיוע בהפקתם, וכן ינתן ניקוד על-פי תנאי זה, כתנאי מדיד א' בשלושה מדדים - ותק הפעילות, כמות הסרטים והנסיון המוכח בהפקה, בכל האמור בנתונים החורגים מן המינימום הנדרש.
1.4 מקיים מנגנון מקיף ומסודר לבחינת תסריטים (לקטורים) המנגנון יוכל לפעול [...] משני אופנים:
1.4.1 בשיטת ועדת הלקטורים.
1.4.2 בשיטת המנהלים האמנותיים.
1.5 ערוך לסיוע וליווי הפקות מכל רחבי הארץ ואין לו זיקה לקבוצה חברתית או אידיאולוגית מסוימת, ואינו מגביל את הפונים אליו לשידור בפלטפורמות או גופי שידור מסוימים.
1.6 פועל על-פי כללים מקצועיים ושיוויוניים, אשר יקבעו על ידו, יועמדו לרשות הפונים אליו, ינחו את התנהלותו ויחייבו אותו. הכללים יצורפו לבקשת המוסד לתמיכה, לשם בחינת מקצועיותם והוגנותם על-ידי המשרד, בהתייעצות עם המועצה.
1.7 בתחום תמיכה זה תינתן העדפה למוסד ציבורי אשר ישתתף בלא יותר מ-%70 מתקציב הסרט הדוקומנטרי שהוא מסייע להפקתו, ויבטיח כי ימצאו לסרט הדוקומנטרי השקעות נוספות ממקורות ציבוריים, פרטיים, עסקיים-מסחריים או מקרנות נוספות (שאינן ממלכתיות); זהו תנאי סף גמיש, לענין שיעור ההשתתפות המקסימאלי, וישמש גם תנאי מדיד א' לעניין היקף ההשקעות הנוספות המגוייסות על-ידי המוסד הציבורי ממקורות נוספים להפקות הסרטים הדוקומנטריים המסתייעות על ידו;
1.8 יקבע בין כלליו כי עותק אחד לפחות מכל סרט שהופק בתמיכתו יועבר לשימור בארכיון למטרות מחקר ושימוש ציבורי.
שיקולים נוספים - תנאים מדידים:
תנאים מדידים -
1.9 המוסד הציבורי מקיים אמצעי ליווי ופיקוח על ההפקות, התקדמותן וביצוען, והוא ערוך ומצויד לסייע להפקה לכל אורכה משלב כתיבת התסריט ועד להשלמת הסרט הדוקומנטרי ועריכתו.
1.10 המוסד הציבורי יתנה את אישורו למתן סיוע להפקת הסרט הדוקומנטרי בקיומה של תוכנית עבודה המעידה על כמות נאותה של ימי צילום וקיומם של תנאי הפקה נאותים בכל שלבי ההפקה, לרבות בשלב פיתוח התסריט;
1.11 תינתן העדפה למוסד אשר יתרכז בעיקר בסרטים דוקומנטריים, ולא יפנה גם משאבים לז'אנרים ותחומי יצירה קולנועית אחרים.
1.12 במסגרת המלצתה לתמיכה במוסד, תחווה המועצה דעתה ותעניק משקל לרמתו האמנותית והמקצועית של המוסד.
1.13 במסגרת המלצתה לתמיכה במוסד, תחווה המועצה דעתה ותעניק משקל לרמתה האומנותית והמקצועית של ההצעה שהוגשה על-ידי המוסד.
תנאים מדידים ב' -
1.14 ינתן עידוד למוסדות ציבוריים אשר יחלו בשנה הקרובה להפעיל את שיטת המנהלים האמנותיים באופן מעשי (ראה תנאי 1.4 לעיל) ולו באופן חלקי.
1.15 המוסד הציבורי הוא בעל יכולת להעמיד לרשות ההפקות המעוניינות כלים לייעוץ מקצועי, הכוונה וסיוע (כגון עו"ד, רו"ח, כלכלן וגיוס כספים).
1.16 המוסד הציבורי יפתח בהתחשב בהיקף הפעילות שלו בתחום, מסלולים מגוונים לסיוע בהפקת סרטים דוקומנטריים, ובין היתר:
1.16.1 מסלול לבמאים עם ניסיון מוכח ומוניטין, מתוך כוונה לעודד הפקת סרטים בהיקף תקציבי מוגדל.
1.16.2 מסלול לבמאים של סרט ראשון.
1.16.3 מסלול לקופרודוקציות.
1.16.4 מסלול לפיתוח פרוייקטים ותסריטים.
1.16.5 מסלול שייתן ביטוי למגוון התרבותי של החברה הישראלית.
הניקוד למוסד ינתן בנפרד להערכת האיכות, ההתאמה וההיקף של כל אחד מן המסלולים שיבחר המוסד לפתח.
1.17 יקבע בין כלליו כי ארכיון אליו מועבר עותק הסרט לשימור, כאמור בפסקה 1.8 לעיל הוא מוסד העומד במבחני תחום י', למטרות מחקר ושימוש ציבורי.

תחום ד' - סיוע בהפקת סרטים ישראליים ייעודיים

עקרונות התמיכה
1.1 התמיכה במסגרת זו תינתן למוסד ציבורי, אשר יסייע בהפקות של סרטים ישראליים יעודיים, ובכלל זה, בסרטים הנותנים ביטוי מיוחד לתרבות ערבית, תרבות דתית, תרבות עדתית פרטיקולרית, או לכל מסגרת תרבותית או חברתית אחרת של החברה הישראלית.
1.2 התמיכה תינתן למוסדות ציבוריים שעוסקים בסיוע, מימון ובלווי הפקות סרטים ישראליים ייעודיים, ייצורם והשלמתם, ואינם עוסקים בהפקת הסרטים עצמם, בהתאם למספר הסרטים שהם יסייעו להפקתם בשנת התקציב ובכפוף להתקיימות התנאים והניקוד שיצברו על-פי התנאים להלן.
1.3 יוכיח כי בידו ניסיון משמעותי מוכח לגבי סיוע בהפקתם של לפחות 10 סרטים יעדיים או בכל יצירה קולנועית אחרת; לעניין סעיף זה - "סיוע בהפקה" - סיוע תוך כדי ליווי מקצועי מתאים ובלבד שכלל סיוע כספי בהיקף של לפחות %10 מתקציב הפקת הסרט; תנאי זה הוא תנאי סף גמיש הן לעניין כמות הסרטים והיקף הסיוע בהפתם, וכן ינתן ניקוד על-פי תנאי זה, כתנאי מדיד א' בשלושה מדדים - ותק הפעילות, כמות הסרטים והנסיון המוכח בהקפה, בכל האמור בנתונים החורגים מן המינימום הנדרש.
1.4 מקיים מנגנון מקיף ומסודר לבחינת תסריטים (לקטורים), או כל שיטה מוסדרת אחרת, כשהמנגנון מתחלף ומתחדש והוא מורכב הן מאנשי ציבור והן מאנשי מקצוע, והוא נפרד ומובחן ממנגנונים אחרים, אם ישנם, באותו מוסד ציבורי ואשר יביא לידי ביטוי, בין היתר באמצעות הרכב אנשי הציבור, את מגוון הדעות, המסורות והתרבויות של מרכיבי החברה הישראלית.
1.5 ערוך לסיוע וליווי הפקות מכל רחבי הארץ ואינו מגביל את הפונים אליו לשידור בפלטפורמות או גופי שידור או גופים מסויימים.
1.6 אין לו זיקה לקבוצה אידיאולגית או מפלגתית או פוליטית מסוימת, ואם מטרותיו העיקריות הן קידום הפקתם של סרטים ישראליים ייעודיים, הרי שהוא פונה למיגוון קבוצות ומסגרות תרבותיות וחברתיות בחברה הישאלית, ואינו מגביל את פעולתו או מטרותיו לקבוצות או תרבויות מסויימות.
1.7 פועל על-פי כללים מקצועיים ושיוויוניים, אשר יקבעו על ידו, יועמדו לרשות הפונים אליו, וינחו את התנהלותו ויחייבו אותו. הכללים יצורפו לבקשת המוסד לתמיכה, לשם בחינת מקצועיותם והוגנותם על-ידי המשרד, בהתייעצות עם המועצה.
1.8 יקבע כי כלליו כי עותק אחד לפחות מכל סרט שהופק בתמיכתו יועבר לשימור בארכיון, למטרות מחקר ושימוש ציבורי.
שיקולים נוספים - תנאים מדידים:
תנאים מדידים א' -
1.9 המוסד הציבורי מקיים אמצעי ליווי ופיקוח על ההפקות, התקדמותן וביצוען, והוא ערוך ומצוייד לסייע להפקה לכל אורכה משלב כתיבת התסריט ועד להשלמת הסרט הייעודי ועריכתו.
1.10 המוסד הציבורי יתנה את אישורו למתן סיוע להפקת הסרט הייעודי בקיומה של תוכנית עבודה המעידה על כמות נאותה של ימי צילום וקיומם של תנאי הפקה נאותים בכל שלבי ההפקה, לרבות במובן הציוד הטכני כמו גם בשלב פיתוח התסריט;
תנאים מדידים ב' -
1.11 המסגרת המלצתה לתמיכה במוסד, תחווה המועצה דעתה ותעניק משקל לרמתו האמנותית והמקצועית של המוסד.
1.12 במסגרת המלצתה לתמיכה במוסד, תחווה המועצה דעתה ותעניק משקל לרמתה האמנותית והמקצועית של ההצעה שוהגשה על-ידי המוסד.
1.13 יקבע בין כלליו כי ארכיון אליו מועבר עותק הסרט לשימור כאמור בפיסקה 1.7 לעיל, הוא מוסד העומד במבחני תחום י' למטרות מחקר ושימוש ציבורי.
תחולה - תוקפם של פרק זה, תחום ד' והתנאים למתן תמיכה על-פיו לשנת התקציב 2001 בלבד.

תחום ה' - סיוע להפקת סרטים ישראליים ניסיוניים וסרטי גמר של סטודנטים

עקרונות התמיכה
1.1 התמיכה במסגרת זו תינתן למוסד ציבורי, אשר יסייע בהפקת לפחות אחד מאלה:
1.1.1 הפקות של סרטים ישראליים ניסיוניים, ובכלל זה, יצירות חדשניות, יצירות בטכנולוגיות חדישות, יצירות וידאו-ארט וכיוצא בזה.
1.1.2 הפקות של סרטי גמר של סטודנטים לקולנוע.
ובלבד שהפקות אלו אינן זוכות לתמיכה במסלולי תמיכה המתקיימים על-ידי מוסד ציבור נתמך, על-פי אחד מתחומי התמיכה א'-ד'.
קריטריונים לתמיכה:
המוסד הציבורי:
1.2 יוכיח כי בידו ניסיון מוכח של סיוע בהפקתם של לפחות 10 יצירות ניסיוניות או כל יצירה אחרת בתחום הקולנוע; לעניין סעיף זה - "סיוע בהפקה" - סיוע תוך כדי ליווי מקצועי מתאים ובלבד שכלל סיוע כספי בהיקף של לפחות %10 מתקציב הפקת הסרט; תנאי זה הוא תנאי סף גמיש הן לעניין כמות הסרטים והיקף הסיוע בהפקתם, וכן ינתן ניקוד על-פי תנאי זה, כתנאי מדיד א' בשלושה מדדים - ותק הפעילות, כמות הסרטים והנסיון המוכח בהפקה, בכל האמור בנתונים החורגים מן המינימום הנדרש.
1.3 מקיים מנגנון מקיף ומסודר לבחינת תסריטים והצעות ליצירה בתחום הקולנוע הניסיוני ו/או סרטי הסטודנטים. המנגנון הינו נפרד ממנגנונים אחרים, אם ישנם, באותו מוסד ציבורי, והוא מתחלף ומתחדש.
1.4 מקיים אמצעי ליווי ופיקוח על ההפקות, התקדמותן וביצוען.
1.5 פועל על-פי כללים מקצועיים ושוויוניים, אשר יקבעו על ידו, יועמדו לרשותו הפונים אליו, ינחו את התנהלותו ויחייבו אותו, הכללים יצורפו לבקשת המוסד לתמיכה, לשם בחינת מקצועיותם והוגנותם על-ידי המשרד, בהתייעצות עם המועצה.

תחום ו' - תמיכה בפסטיבלים לקולנוע ולטלוויזיה בישראל

תנאי סף
1.1 התמיכה תינתן לפסטיבלים לקולנוע בהם יוצגו, בין היתר, בהצגות ראשונות בישראל של סרטים ישראליים או סרטים בינלאומיים וישראליים בכפיפה אחת.
1.2 [...]
1.2.1 מתקיים לפחות פעם בשנתיים.
1.2.2 בעל וותק פעילות של שנתיים לפחות או נערך לפחות פעמיים.
1.2.3 מהווה מוקד משיכה ליוצרים ולקהל הרחב להתכנס במחיצה אחת לאירוע קולנועי מרוכז, וכולל אירועים ומפגשים בהם מתארחים יוצרים מהארץ ומחו"ל.
1.2.4 היקף היצירה הישראלית המוצגת יהיה בשיעור של לפחות %20 מכלל אירועי הפסטיבל - תנאי זה יהווה תנאי סף גמיש.
1.3 תמיכה לפסטיבל החדש, המתקיים באמצעות מוסד ציבור בעל ותק בפעילות בתחום, תנתן בהתחשב בקיומו של גורם ייחוד הנובע מחדשנותו ויכולת תרומתו לתחום הקולנוע, ובהתאמת פעילותו לעיקרי המדיניות הכלליים לתמיכה בתחום ומטרותיה, ובשים לב לניסיונו של המוסד הציבורי המעורב בהפקת הפסטיבל.
1.4 המדדים אשר ישפיעו על קביעת ההקצבה לפסטיבל והיקפה יהיו:
תנאים מדידים א' -
1.4.1 הרמה והאיכות של הפסטיבל.
1.4.2 רמת הסרטים והיוצרים המשתתפים בו מהארץ ומחו"ל.
תנאים מדידים ב' -
1.4.3 תרומת הפסטיבל לקידום אמנות הקולנוע בכלל והקולנוע הישראלי בפרט, ובכלל זה היקף היצירה הקולנועית הישראלית המוצגת בו.
1.4.4 היקף הפעילות, ובכלל זה, מספר היוצרים והיצירות המשתתפים ומספר האירועים הנערכים המסגרת הפסטיבל והיקפם.
1.4.5 כמות הצופים בפסטיבל.
1.4.6 היקף ההכנסה העצמית מכלל תקציב הפסטיבל.
1.4.7 היקף השיתוף ונטילת האחריות של הגורם המקומי (עיריה, מוסד ציבורי) בפסטיבל.
1.4.8 המיקום הגיאוגרפי - ינתן עידוד לפסטיבלים הנערכים במקומות המרוחקים מן המרכזים העירוניים הגדולים.
1.4.9 קיומה של תחרות סרטים בפסטיבל, רמת המתחרים והשופטים, ומעמדה הבינלאומי של התחרות.

תחום ז' - פרסים

עקרונות התמיכה ותנאי סף
1.1 התמיכה במסגרת זו תינתן למוסד ציבורי אשר שם לו למטרה להעניק פרסים לסרטים, ליוצריהם על כל גווני המקצועות הקולנועיים ולעידודם של יוצרים תוך ביטוי רגישות לרב גוניות התרבותית של החברה הישראלית,
לענין זה, "הענקת פרסים", לרבות:
1.1.1 כחלק מפסטיבלים בהן מתקיימות תחרויות רשמיות ומענקים פרסים ליצירות וליוצרים;
1.1.2 הענקת פרסים לקופרודוקציות ופרסי כבוד ליוצרים זרים ולסרטים בינלאומיים, במטרה להביא לישראל יזמים ויוצרים.
1.2 בנוסף לאמור לעיל תראה כמתן פרס פעילותו של מוסד ציבורי במקרים דלהלן:
1.2.1 הענקת מענקי התפנות ליצירה לכותבים אחדים או ליוצרים אחדים, לתקופה שלא תפחת מחצי שנה ולא תעלה על שנתיים, על-ידי מוסד ציבורי אשר ישים לו למטרה לעודד את כתיבת התסריטים והיצירה.
1.2.2 מתן מענק ליוצרים, על-ידי מוסד ציבורי המסייע בהפקת סרטים, אשר השלימו את יצירת סרטם במועד ובדרך בה התחייבו ועמדו בתנאים שייקבעו על-ידי אותו מוסד. המענק ייועד לתחילת עבודה על סרטו הבא של היוצר, ויהיה בשיעור מסוים, אשר לא יפחת מעשה אחוז, מהתמיכה שניתנה ליוצר עבור הסרט אותו השלים.
ואולם, מענקים כאמור ינתנו כנגד התחייבותו המוכחת של היוצר על-פי חוזה, להתפנות או לשימוש המענק לתחילת עבודה על סרט, לפי הענין.
1.3 המוסד הציבורי המעניק פרסים יהיה בעל מוניטין ויקיים אירועי שנתי, או דו-שנתי, סביב הענקת הפרסים.
1.4 שיטת בחירת הזוכים בפרסים תהיה בפיקוח ציבורי, הוגנת, אובייקטיבית, נטולת פניות ונקיה מניגוד עניינים, ותאפשר נגישות לכל היוצרים התעשיית הקולנו.
תנאים מדידים א'-
1.5 יינתן משקל לכמות ולמגוון הפרסים המוענקים על-ידי המוסד במקצועות הקולנוע השונים.

תחום ח' - תמיכה בארגונים יציגים של בעלי מקצוע בתחום העשייה

עקרונות תמיכה ותנאי סף -
1.1 בתחום זה תינתן תמיכה לפעילות שנועדה לקידום הסרט הישראלי על-ידי קידום מעמדם של אנשי המקצועות השונים בתעשיית הקולנוע.
1.2 התמיכה תינתן למוסדות ציבור מאורגנים בהם מעוגנים [...] כגון: מפיקים, במאים, תסריטאים, עובדי הפקה, שחקנים, צלמים, תפאורנים ואחרים, ואשר מטרתם לקדם את מעמדם של המאורגנים כעוסקים בתחום הקולנוע, ובלבד שלמוסד הכנסות ממקורות נוספים, ובכללם מדמי חבר.
1.3 התמיכה תינתן לצורך ארגון ימי עיון, השתלמויות ופעולות ארגוניות נוספות המיועדות לקידום מעמד היוצר, בהתאם להערכת התוכנית שהוגשה והיקפה, כתנאים מדידים א'.

תחום ט' - סינמטקים

עקרונות תמיכה ותנאי סף -
לענין זה: "סינמטק" - מוסד ציבורים, שלא למטרות רווח, הפועל להעמקת תודעת אמנות הקולנוע בכלל והקולנוע הישראלי בפרט, בין היתר על-ידי:
א) הקרנה דרך קבע, במשך חמישה ימים בשבוע לפחות, מתוכם אחד לפחות באחד מימי סוף השבוע שהם ימי המנוחה של מרבית הציבור, של סרטי קולנוע מכל הזמנים במסגרת תוכנית הקרנת סרטים מוסדרת, מגוונת ומשתנה, תוך מתן דגש לקולנוע איכותי וניסיוני והענקת במה למגוון קולנועי אסתטי ותרבותי;
ב) הפקת אירועים והתוכניות סרטים מיוחדות לקידום הקולנוע ולעידוד הצפייה בו, לרבות הבאת תוכניות מחו"ל:
ג) הפעלת תוכניות חינוך לבני נוער ותוכניות תוכן לקהל הרחב בתחום הקולנוע.
1.1 התמיכה במסגרת זו תינתן למוסד ציבורי המפעיל סינמטק, אשר במסגרת פעולות להצגת סרטים חדשים ומיוחדים, יקצה מגמה מובהקת להצגת סרטים ישראליים, להפצת תודעת הצפייה בסרט הישראלי באמצעות פעילות מיוחדת וכיוצא באלה, תוך מתן ביטוי לרב [...] התרבותית בחברה בישראלית וביטויה בקולנוע הישראלי.
1.2 התמיכה תהיה בסינמטק אשר יציג לקהל הרחב דרך קבע יצירה קולנועית ישראלית בהיקף שלא יפחת מ- %10 מכלל היצירה המוצגת על ידו על-פי תוכניתו השנתית, יאגן במסגרתו ימי עיון והשתלמויות ויפעיל מסגרות פעילות במשך היום לפעילות חינוכית לתלמידי בתי הספר במגמה לחזק את התודעה הציבורים לקולנו הישראלי.
1.3 התמיכה תינתן רק לסינמטק הנתמך גם על-ידי הרשות המקומים במסגרתה הוא פועל, בהיקף שלא יפחת מ- %20 מתקציבו לפעילות בתחום זה, או הנתמך על-ידי מוסד ציבורי אחר באופן קבוע. מחצית תמיכתה של הרשות המקומית או מוסד הציבור האחר לגבי הסכום שהוא בשיעור העולה על %20 מן התקציב הרלוונטי לתמיכה ואינו עולה על %45 ממנה, ילקח בחשבון תמיכת המשרד ויופחת ממנה. תמיכת המשרד והרשות המקומית או מוסד הציבור במשותף לא יעלו על %75 מסך תקציבו הרלוונטי של המוסד.
תנאים 1.2 ו-1.3 ישמשו גם כתנאים מדידים א', כאשר הניקוד ינתן להערכת כל אחד משלושת תחומי הפעילות על-פי הערכת תוכנית העבודה והתאמתה למטרות (פסקה 1.2), ולהערכת יציבות התמיכה הנוספת בגוף (פסקה 1.3).

תחום י'- ארכיונים ושימור

עקרונות לתמיכה ותנאי סף -
1.1 התמיכה בפרק זה תיועד למוסד ציבורי אשר עוסק בניהול ארכיון, שימור הסרט הישראלי ומחקר הקשור בהיסטוריה של הסרט הישראלי, ובלבד שלמוסד לפחות 100 סרטים שמורים בתנאים נאותים.
1.2 המוסד יקלוט וישמר כל עותק של סרט ישראלי שיועבר לרשותו, בין אם נתמך בתקציב המועצה ובין אם נתמך והופק על-ידי גורם אחר, ויעמידו למטרות מחקר ושימוש ציבורי. בקביעת גובה התמיכה יינתן משקל להיקף , כמות , חשיבות ונדירות הסרטים אשר המוסד משמר בארכיונו, והערכתו תנוקד כתנאי מדיד א'.
1.3 המוסד ישתמש בחומרים שיופקדו בידיו להכנת קטלוג מקיף מתקדם ורב אפיונים שיאפשר עיון, לימוד והעמקה בחקר היצירה הקולנועית הישראלית; תנאי זה ישמש גם תנאי מדיד א' בכל האמור בהערכת איכות תוכנית העבודה בשני התחומים.
תנאים מדידים א' -
ר' פסקאות 1.2, 1.3 - 1.4 לעיל
תנאים מדידים ב' -
1.5 המוסד יישמר סרטים ישראלים המתעדים את המורשת המגוונת והרב תרבותית של קהילות יהודיות בעולם כולו.
1.6 המוסד יקרין דרך קבע בהקרנות לציבור, אם בעצמו אום באמצעות מוסדות אחרים, סרטים שבארכיונו במטרה להשתתף במאמץ הכולל של חינוך הציבור לצפייה בסרטים ישראליים.
1.7 יינתן עידוד למוסד אשר יפעל לשימור חומר המתעד את עשיית הקולנוע הישראלי, כגון תסריטים, כרזות פרסומת וכיוצא בזה.

תחום י"א - תמיכה בשיווק סרטים ישראליים בארץ ובחו"ל -

עקרונות התמיכה בתנאי סף -
1.1 התמיכה לפי פרק זה תיועד למוסד ציבורי אשר יעסוק, כולו או מקצתו, בשיווק הסרט הישראלי בארץ ובחו"ל;
1.2 מחצית התמיכה לפי סעיף זה תיועד לתמיכה במוסדות ציבור העוסקים בשיווק הסרט בישראלי בחו"ל, בהתאם לתוכנית השיווק בחו"ל. יתרות שיוותרו בתחום
משנה זו, לאחר בחינתן של בקשות התמיכה שיוגשו במסגרת [...]
1.3 המוסד הציבורי יעסוק בקידום הסרט הישראלי, יעודד שיתוף פעולה בינלאומי, ובאופן כללי יגביר את עניין הציבור בסרט הישראלי המקורי.
1.4 התמיכה לפי פרק זה יכול שתינתן לגוף שייטול משימה זו כשלעצמה ויכול שתינתן לגוף העוסק בסיוע להפקה ואשר יקצה חלק מתקציבו, כוח-האדם וניהול מטעמו, על-פי תוכנית עבודה מוגדרת ומאובחנת, לשיווק סרטים ישראליים.
עקרונות לחישוב התמיכה:
תנאים מדידים א':
1.5 במסגרת התמיכה לשיווק הסרט הישראלי בחו"ל יכללו ויתמכו תוכניות שיווק של סרטים לחו"ל, לרבות פעולות מאורגנות למשיכת קהל זר לצפייה בסרטים ישראליים.
1.6 במסגרת התמיכה לשיווק הסרט הישראלי תינתן העדפה למוסדות העוסקים בשיווק הסרט הישראלי בארץ ובחו"ל גם יחד, ובלבד שהמוסד הציבורי מקדיש לשיווק בחו"ל לפחות מחצית מתקציבו בתחום זה;
תנאים מדידים ב':
1.7 במסגרת התמיכה לשיווק הסרט הישראלי בארץ תינתן העדפה לתוכניות משותפות עם אולמות קולנוע להקרנה דרך קבע של סרטים ישראליים במשך תקופה ממושכת, לרבות תוכניות לכרטיסים מוזלים ומבצעים כיוצא באלה.
1.8 במסגרת התמיכה בשיווק בארץ ישקלו בחיוב תוכניות של ימי קולנוע ישראלי מקורי באוניברסיטאות, בסינמטקים, ביחידות צה"ל ובבתי הספר התיכוניים.

תחום י"ב - תמיכה בפעילות לקרן הון סיכון להפקת סרטים ישראליים

1.1 התמיכה לפי פרק זה תיועד לעידוד והקמת קרן או קרנות הון סיכון להשקעות בתעשיית הקולנוע.
1.2 הקמת קרן או קרנות הון סיכון עולה בקנה אחד עם המלצת דו"ח הוועדה הציבורית לבחינת הדרכים לעידוד תעשיית הקולנוע בראשות יעקב נאמן מיום 10.4.1994 בעניין הקמת קרן הון סיכון.
1.3 על מנת להביא לשינוי תדמיתה ולהעמדת ישראל כמדינה מתאימה להפקות בינלאומיות שתבוצענה בארץ, יינתן עידוד להקמת קרנות הון סיכון בסכום של עד
5,000,000 ש"ח, בהקבלה לסכומים נוספים אשר יושקעו על-ידי גורמים עסקיים, למוסד ציבורי מתאים שיציג יכול ותוכנית פעולה מתאימים, לרבות על-פי העקרונות המפורטים להלן, אשר יאושרו על-ידי המשרד, בהתייעצות עם המועצה.
1.4 קרן הון סיכון לעניין זה תפעל על-פי שיקולים עסקיים ואולם, על מנת לעודד יצירות שהינן כרטיס הביקור לתעשיית הקולנוע בישראל, תידרש ליתן למימון יצירות ישראליות מקוריות.
1.5 הקרן תממן עד %50 מהפקות (קופרודוקציות) של סרטי עלילה, דרמות וסרטים דוקומנטריים. יתרת מימון ההשקעה בסרטים על-ידי גורמים בישראל (לפחות %15)
ומשקיע חוץ (עד %35). הגורמים בישראל יכול שיהוו מוסדות ציבור הנתמכים בתחומי הפעולה השונים לשם סיוע להפקת סרטים, ובלבד שהסכום הכולל של ההשקעה הממומנת על-ידי מוסדות ציבור הנתמכים בתחומי הפעולה השונים לא יעלה על %25 מן הסכום הכולל של ההשקעה.
1.6 תמורת הסכומים שתעמיד הקרן למימון ההפקות בארץ תחשב הקרן כמשקיעה בזכויות שוות למשקיעים האחרים, ובהתאם לשיעור המימון שנתנה הקרן.
1.7 הקרן תנוהל על-ידי גורמים מקצועיים בעלי ניסיון בניהול קרנות להשקעה בסרטים.
1.8 תקנון הקרן יקבע תקרת השעה לכל הפקה של אתעלה על 1 מיליון ש"ח לכל הפקה, וכן פיזור השקעות הקרן למספר רב ככל האפשר של הפקות ומפיקים.
1.9 רווחי הקרן ישמשו להגדלת הקרן ולמימון מסע רחב של הסברה ושכנוע מפיקים זרים לבצע קופרודוקציות בישראל. הנהלת הקרן רשאית לחלק רווחים למשקיעים הזרים בקרן, ואולם בקביעת התמיכה לה תהיה הקרן זכאית בהמשך, אל מול קרנות הון הסיכון נוספות אשר ימצאו זכאיות לתמיכה, יבואו בחשבון רווחיה של הקרן של יחולקו כאמור ויקוזזו עד לגובה %40 מן התמיכה לה תמצא הקרן זכאית בהמשך.
1.10 הקרן תקבל מהמפיק ביטחונות להשקעה כגון: ביטוח לסיום ההפקה, שיעבוד תשליל הסרט וההכנסות הנובעות מהסרט, המחאת הזכויות בחוזי מכירה מוקדמת וביטחנות נוספים לתנאים המסחריים המקובלים.
1.11 קרן לא תהיה זכאית לתמיכה אלא בתקופה של תעלה על חמש שנים משנת התקציב הראשונה בה קבלה תמיכה, וזאת בכפוף לכל דין.

תאריך:  23/03/2001   |   עודכן:  28/04/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים רובינשטיין
להלן ההישגים המרכזיים של ממשלתו של ברק, כפי שמוצג הדבר בניירות העבודה מטה ברק
מיכאל קירש, עו"ד
מינה צמח
חוות דעת על דו"ח "משוב עורכי דין על תפקוד בתי המשפט. פיילוט - במחוזות תל אביב והמרכז", מאגר מוחות, מכון מחקר וייעוץ בינתחומי בע"מ, דצמבר 2000
אריאל שרון
מסמך מיוחד:
הגירסה המלאה של אריאל שרון לגבי מלחמת לבנון, כפי שהוצגה באוגוסט 1987 בפני המרכז למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת תל אביב; למסמך חשיבות מיוחדת לבעלי זכות בחירה - במיוחד לאלה הצעירים - נוכח מועמדותו של אריאל שרון לראשות הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il