X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מקורות
בית ההשקעות פסגות קובע כי עסקת כי"ל דשנים בהודו מהווה תוספת הכנסות לחברה של 92 מיליון דולר מציין כי עלויות ההובלה של כי"ל מנמל אילת להודו נמוכות בכ-50% לעומת עלויות ההובלה מרוסיה וב-60% מול עלויות ההובלה מקנדה
▪  ▪  ▪

למסמך המלא
היה זה רק עניין של זמן שגם כי"ל תחתום על חוזה מול ההודים לאחר שנחתם החוזה בין BPC (תאגיד האשלג של היצואניות הרוסיות) ללקוחותיה.
מחיר החוזה כמובן שאינו מפתיע, שכן המחיר למעשה נקבע עוד כשנחתם החוזה הראשון בין קנפוטקס (תאגיד היצוא של היצרניות הקנדיות) לבין לקוחותיה ההודים.
לדעתנו, ישנן מספר נקודות חיוביות בהודעה:
  • החוזה הנוכחי, שהיקפו מיליון טון של כמות מובטחת (ללא אופציות) נחתם עם IPL (כפי שדווח ב-FMB), עמה נחתם לפני שנה חוזה בהיקף של 575 אלפי טון (וכמות אופציונאלית של 175 אלפי טון). כלומר, מדובר כאן על כמות הגבוהה ב-74% מול אותו לקוח. לכך יש להוסיף את העובדה שבשנה שעברה חתמה כי"ל על חוזים עם לקוחות נוספים בהיקף של 230 אלפי טון. מכאן, שקיים כאן פוטנציאל אף להגדלת הכמות הנמכרת להודו בשנה הנוכחית, אפילו בכמה מאות אלפי טון.
  • נציין, כי ב-2009 לא נמכרה כל הכמות החוזית וע"פ עיתונות מקצועית נמכרו בסופו של דבר ע"י כי"ל כ-605 אלפי טון, אם כי במחיר גבוה יותר – של 460 דולר לטון, מה שגוזר מכירות של 278 מיליון דולר. למרות המחיר הנמוך יותר, העלייה בכמות בשלב זה גוזרת מכירות של 370 מיליון דולר, כלומר, תוספת הכנסות של 92 מיליון דולר. כאמור, ייתכן כי טרם נאמרה המילה האחרונה בהקשר זה.
  • עוד נציין, כי הודו מהווה שוק אסטרטגי מבחינתה של כי"ל. עלויות ההובלה של כי"ל מנמל אילת נמוכות בכ-50% לעומת עלויות ההובלה מרוסיה וב-60% מול עלויות ההובלה מקנדה, כך ששמירה על נתח השוק (ואולי אף פוטנציאל להגדלתו) חשובה מאד.

תאריך:  18/03/2010   |   עודכן:  18/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il