X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם אמונה
▪  ▪  ▪

מרכז חדש של "אמונה" ליעוץ וטיפול במשפחה יפתח בקרוב מאד באזור שדה גת (מרכז שפיר - עין צורים), במתכונת המרכז הפועל בניצן מאז ההתנתקות ומכוון כל כולו לתת מענה מקצועי לצעירים ומבוגרים, זוגות ובודדים, שנקלעו למצוקות עקב עקירתם מבתיהם בגוש קטיף. את המוקדים המיוחדים הללו, המיועדים לשרת בעיקר את קהילות מגורשי גוש קטיף, מאיישים צוותים מנוסים של עובדות סוציאליות ומטפלות דתיות מוסמכות בתחום המשפחה, ובראשם אסתי בראלי (4767008 - 052).
מן הדוח שהוצג השבוע בכנסת עולים שוב נתונים עגומים על בעיות חמורות ויחודיות, הנובעות באופן ישיר מן הפינוי ומחייבות התערבות מקצועית ויד מנחה בתחומי המשפחה: התערערות היחסים בין בני זוג ובינם לבין ילדיהם, פתיחת תיקי גירושין, מתחים קשים על רקע בעיות תעסוקה ופרנסה, מחלות, אשפוזים, טיפולים פסיכיאטריים ופרישה ממסגרות לימוד.
יו"ר "אמונה", ליאורה מינקה, הנחתה, אפוא, את הגורמים השונים בתנועה לזרז את תהליך הפעלתו של המרכז החדש והנוסף בדרום, כדי לאתר מצוקות ותופעות של ערעור חיי המשפחה ולנסות למנוע הדרדרות נוספת. "שנה אחרי הגירוש עולה מן השטח תמונת מצב מקוממת ומשפילה, משום שמדינה שידעה להוציא אלפי אנשים מבתיהם היתה חייבת גם לדאוג להם ולילדיהם, לבריאותם הנפשית והפיסית, ולשמירת הגרעין המשפחתי והמרקם החברתי והקהילתי". אומרת ליאורה מינקה. נושא זה והשלכותיו יידונו גם במסגרת הועידה ה-8 של "אמונה", שתכונס בחודש אלול תחת הכותרת: "מאמונה - למעשה, מהתנתקות - לאיחוי קרעים".
למעלה מעשרה מרכזי יעוץ וטיפול במשפחה מפעילה "אמונה" ברחבי הארץ, והם מהווים כתובת מקצועית לכל אדם ומעניקים כלים לצמיחה אישית ולחיזוק המשפחה היהודית. את מרכזי הייעוץ מנהלים אנשי מקצוע, בעלי תואר שני בעבודה סוציאלית או בפסיכולוגיה. לצידם פועל צוות עורכי דין, טוענות רבניות ומומחים בדיני משפחה, על פי הצורך. בכל מרכז - דגש מיוחד הנובע מאופי האוכלוסייה הפונה ומהתמחותם של המטפלים. השירותים מסובסדים על ידי תנועת האשה הדתית-לאומית והיעוץ ניתן, בהתאם לצורך, ליחידים, לזוגות ולמשפחות. כמו-כן, מעניקה "אמונה" פתרונות באמצעות קבוצות תמיכה המונחות על ידי בעלי מקצוע.
רינה וסרמן, מנהלת המרכזים לטיפול במשפחה, מוסיפה ומדגישה כי הקשר המיוחד והמחויבות של "אמונה" כלפי הקהילה הדתית לאומית הובילו, באופן טבעי, לכך שתנועת האישה הדתית לאומית רתמה את היכולות המקצועיות והניסיון שנצברו במהלך השנים האחרונות במרכזי הייעוץ והטיפול במשפחה, והיא מיישמת אותן לתפיסה קהילתית, בין היתר באמצעות קשר עם רבני קהילות, יועצי בתי ספר, קומונריות של בני עקיבא, בנות שירות לאומי ועוד.

תאריך:  05/07/2006   |   עודכן:  05/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il