X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם H.I.T. המכון הטכנולוגי בחולון
▪  ▪  ▪

המחלקה לעיצוב תעשייתי ב H.I.T. המכון הטכנולוגי חולון פתחה השנה סדנא ייחודית ללימוד בנושא עיצוב חומרי גלם ממוחזרים באתר חירייה.
במסגרת הסדנא מפתחים הסטודנטים תוצרים ואפליקציות מחומרי גלם ממוחזרים המסופקים ע"י איגוד ערים דן לתברואה המפעיל את אתר חירייה. התוצרים שיפותחו על ידי הסטודנטים ישמשו את פארק המחזור ומרכז המבקרים שלידו.
לדברי עו"ד דורון ספיר יו"ר איגוד ערים דן לתברואה "המדובר ברעיון משותף של האיגוד והמכון הטכנולוגי שנבע מהתפתחותו של אתר חירייה בשנים האחרונות והפיכתו מאתר להטמנת אשפה לפארק מחזור".
אורי בן צבי, מיוזמי ומנחה הסדנא, בעל תואר שני בתחום העיצוב בר הקיימא, אומר כי הפוטנציאל של שיתוף פעולה בין שני הגורמים עשוי להיות בעל השפעה מהותית על גישתו העתידית של שוק העיצוב לקיימות ולתרבות הצריכה. "החזון שלנו באמצעות הקורס, להשפיע על תרבות הצריכה עוד בתהליכי התהוותה, דרך דור חדש של מעצבים שירכשו ויישמו במהלך הכשרתם ידע בתחומי הקיימות ודפוסי צריכה וייצור אחראיים."
"באופן זה" אומר בן צבי "אנו מקווים לאפשר לחירייה להפוך לא רק לגורם המתמודד עם תוצריה של תרבות הצריכה אותה מלבים מעצבים, אלא, להפוך לגורם המגדיר, מפתח, ומאפשר לחברת הצריכה בה אנו מתקיימים אלטרנטיבה בת קיימא עוד בשלבי התעצבותה".
לדברי עו"ד ספיר יו"ר האיגוד "במסגרת הסדנא מוקנה לסטודנטים ידע בתחום הקיימות והתמודדות מעשית מול התעשייה בתחום. הסטודנטים עושים שימוש בחומרי גלם ממוחזרים המיוצרים באתר חירייה והפרויקטים המבוצעים בקורס מוגדרים על פי הצרכים של אתר חירייה".
תהליכי העבודה כוללים ניסיונות בחומרי הגלם ותיקי המוצר מתייחסים להליכי הייצור, ההרכבה וההתקנה של המוצר על מנת לאפשר יישום יעיל של העיצוב המוצע למוצר מופק.
הקורס מתמקד בפארק המחזור של חירייה - פיתוח האזור הסובב את מרכז המבקרים וזאת בדגש על עיצוב אלמנטים מתחום ריהוט הגן והרחוב ואלמנטי הצללה שיצרו אינטראקציה חווייתית ייחודית למקום.
איגוד ערים דן לתברואה המפעיל את אתר חירייה יספק את חומרי הגלם לביצוע המודלים על ידי הסטודנטים ובסיום הפרויקטים יוצגו כל העבודות בתערוכה שתתקיים במרכז המבקרים בחירייה.
עדיטל אלה, מרצה אורחת, בעלת תואר שני בתחום העיצוב בר הקיימא ואחת מיוזמות הסדנא, מציינת כי היא רואה את שיתוף הפעולה בין אתר חירייה ו - H.I.T. המכון הטכנולוגי בחולון כבעל פוטנציאל יוצא דופן מבחינת יכולתו ליצור השפעה עמוקה ומהותית הן על הדורות הבאים של המעצבים בישראל והן על תוצרי העשייה המתרחשת באתר חירייה.
"זהו הצעד הראשון במה שנתפש בעיני כשיתוף פעולה שיוביל הן את האתר והן את H.I.T. המכון הטכנולוגי בחולון לדיאלוג חדש ומהותי בין המעצבים של העתיד לבין אתר חירייה המתמודד עם השלכות תרבות הצריכה, בעבר, בהווה ובעתיד".

תאריך:  26/11/2006   |   עודכן:  26/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il