חברת "פז" הינה חברת הדלק הראשונה שנמצאה ראויה לתו "אמון הציבור".
כללי אמון הציבור מחייבים בין היתר, את פז לנהוג אמת והגינות בפרסום וכן לספק שירות נאות ואחריות למוצר.
במסגרת התחייבותה לכללי "אמון הציבור" בהם ההתחייבות לבצע בדיקות שוטפות בכדי למנוע מהילות דלק ולהבטיח שמוצרי הדלק המסופקים לצרכנים עומדים בתקנים, הכניסה "פז" אמצעים חדשים שיגבירו את הבטחון והשמירה על איכות הדלק שמגיע לתחנות "פז".
החברה התקינה בצי המכליות המובילות את הדלק לתחנותיה ברחבי הארץ, פלומבות אלקטרוניות, שהן אמצעים אלקטרוניים המאפשרים מעקב ופיקוח און ליין מחדר המשלוחים של "פז" אחר המסלול שעושה המכלית ממתקן הניפוק ועד התחנה וזאת על מנת לוודא שלא יהיו עצירות ביניים לצרכי מהילה ושהמכליות לא תפתחנה שלא לצורך טרם הגיען לתחנה. חידוש זה מבוסס על טכנולוגיות חדישות להבטחת איכות הדלק המסופק לצרכנים.
מנכ"ל פז מודי בן שך מסר כי מחוייבות פז ל"אמון הציבור" משלימה את תהליך המעבר לקמעונאות שעוברת החברה בחמש השנים האחרונות לטובת הצרכנים.
גלית אבישי, מנכ"לית "אמון הציבור" מסרה כי במשאל עמדות בנושא דלק שקיים ארגון "אמון הציבור" באתר האנטרנט שלו בקרב צרכנים החברים בארגון נמצא כי תחושת הבטחון והאמון הצרכני הינה נמוכה ביותר. מהנתונים עולה כי: הגורם המרכזי ביותר שישפיע על החלטת הצרכן היכן ל"תדלק" הוא בטחונו שהדלק לא מהול במים (יותר מאפשרות לתדלוק עצמי מוזל, כיול אמין של המשאבות ושורה של גורמים נוספים).
העובדה שהחשש המרכזי של צרכן ברכישת דלק אינו נוגע לשאלת המחיר כמו בכל מדינה מתוקנת אלא החשש מקניית דלק מהול שיפגע ברכב - אינה סבירה ופוגעת בצרכנים אך גם בחברות. התחייבות "פז" לכללים מחמירים של אמון הציבור מהווה צעד חשוב בשינוי דימוי שלילי זה.