X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם ארגון ONCE
▪  ▪  ▪

תוכנה מיוחדת תאפשר לעיוורים ולכבדי ראייה לקרוא מידע המוצג על מסכים שמהווים חלק מהשגרה היומית שלנו, כגון מסכי מיקרוגל, מדיח כלים, פרסומות או מסופי תחבורה.
פרויקט זה אשר פותח על-ידי החברה הספרדית רובוטיקר טכנליה (Robotiker Tecnalia), זכה במסגרת התחרות הרביעית של ארגון העיוורים הספרדי ONCE לטכנולוגיות חדשות לעיוורים וכבדי ראייה, בפרס של 240,000 יורו. הפרס שאורגן ונתמך על-ידי ארגון ONCE הינו יוזמה ייחודית באירופה.
נשיא הוועדה המיוחדת שבחנה את הפרויקטים, פרופסור סיזר נומבלה מאוניברסיטת מדריד, ציין כי פרויקט זה מנסה לענות על צורך חשוב של מוגבלי הראייה, הוא חדשני ועשוי להפוך לכלי עזר משמעותי לעיוור, שיציג אינפורמציה שכיחה בחיי היומיום.
בתחרות השנה לקחו חלק 53 פרויקטים מ-18 מדינות ברחבי העולם ביניהן ישראל. יש לציין כי המדינות: איטליה, ספרד, בריטניה, וארצות הברית גילו עניין מיוחד בתחרות ושלחו כ-10 פרויקטים כל אחת. גם צרפת, גרמניה, הודו יפן וישראל השתתפו בתחרות. זוכי התחרות בשנים החולפות הגיעו מבריטניה, שוודיה וארצות הברית.
הפרויקט הישראלי שהוגש לתחרות על-ידי מרדכי יוסף, עוסק במערכות ושיטות להנחיית העיוור.
כמו בתחרויות הקודמות, גם השנה רוב הפרויקטים הוגשו על-ידי אוניברסיטאות או מרכזי מחקר כגון: האוניברסיטה של טוקיו, האוניברסיטה לקריאה מבריטניה והאוניברסיטה לרפואה מבולטימור ארה"ב.
התגברות על המגבלות מהן סובלים העיוורים וכבדי הראייה
מטרת התחרות שמארגן ONCE, המתקיימת מדי שנתיים, לתגמל כלכלית חוקרים שפיתוחיהם יכולים להוביל לשיפור משמעותי באיכות החיים, שוויון ההזדמנויות או בתהליך השתלבותם בחברה או במעגל העבודה - של עיוורים וכבדי הראיה.
באמצעות מענק זה מעוניינת ONCE לעודד פיתוחים טכנולוגיים-מדעיים העשויים לשפר או לעזור להתגבר על מגבלותיהם של אנשים הסובלים מבעיות של ראייה ירודה. בהתאם ליעד זה, הפרס מתאים לתחומים הבאים: הנדסה, בינה מלאכותית, מדעי המחשב, תקשורת,
מיקרו-טכנולוגיות וננו-אלקטרוניקה.
מעל ל-65 שנות מחויבות לשילוב חברתי מלא
הארגון הספרדי לעיוורים ONCE, הינו התאגדות בעלת אופי חברתי בהתאם לחוק ציבורי. הארגון נוסד ב-1938 במטרה להביא לעצמאות אישית ואינטגרציה חברתית מלאה של העיוורים בספרד. המוסד, בו חברים כרגע כ-68,000 אנשים - פועל לפי חוקי הממשלה הספרדית תוך שיתוף פעולה איתה.
לאחר 65 שנות עבודה קשה, ארגון ONCE יצר מודל המאפשר תעסוקה מלאה לאוכלוסיית העיוורים בספרד, ויצר רשת שירותים ייחודית בעולם. יעד הארגון הוא לחנך ולשקם את העיוור מרגע לידתו או מרגע שאיבד את מאור עיניו ולשלבו באופן מלא, ככל הניתן, בחברה.
לשם מטרה זו מספק הארגון כלים טכנולוגיים בחינם לאוכלוסיה זו - על-מנת שיעזרו להם להשתלב בלימודים או בעבודה, עד גיל הפרישה.
ארגון עם מחויבות בינלאומית
ארגון ONCE מרחיב את מחויבותו לקבוצת מוגבלים זו גם מחוץ לספרד - ומשתתף באופן פעיל בפורומים בינלאומיים רבים. למעשה, הארגון חבר פעיל באיגודים רבים כדוגמת איגוד העיוורים הבינלאומי - World Blind Union. באירופה, משתתף הארגון בפעילויות רבות באיגוד העיוורים האירופאי - European Blind Union, איגוד אשר מייצג עיוורים וכבדי ראייה בכל אירופה. כמו כן, משתתף ONCE בפורום הנכויות האירופאי = European Disability Forum, פלטפורמה המייצגת 50 מיליון אזרחים בעלי מוגבלויות באירופה.
אבני דרך חשובות באירופה:
  • הארגון השתתף בתיקון הברית המכוננת של האיחוד האירופאי; זאת במאמץ להשיג עיקרון בלתי מפלה לאנשים מוגבלים.
  • כתוצאה מיוזמה של הארגון, האיחוד האירופאי כלל את המוגבלים ב"עקרונות התעסוקה" וב"תוכניות הפעילות של המדינות החברות".
  • הודות לפעילות נמרצת "קרנות האיחוד האירופאי" נפתחו גם בפני אנשים מוגבלים.
  • פעילות במאבק נגד אפליה: ארגון ONCE התחייב ליצור 15,727 מקומות עבודה עבור אנשים מוגבלים, בין השנים 2000 ועד 2006. עד סוף שנת 2003, 60 אחוז ממטרה זו הושגה באמצעות 9187 משרות.
  • הארגון תרם להפיכתו של היורו לבולט, ובכך מסייע לעיוורים.
  • הכרזה על שנת 2003 באירופה כשנת האנשים המוגבלים.

תאריך:  19/12/2006   |   עודכן:  19/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il