X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם קמהדע
▪  ▪  ▪

חברת קמהדע המתמקדת בפיתוח תרופות למצבי חירום רפואיים, הודיעה כי הגישה לרשות התרופות האירופאית, ה-EMEA, תוכנית לניסוי קליני שלב 2-3 עבור מוצר ה-AAT של החברה הניתן באינהלציה.
המוצר מיועד לטיפול במחלת ריאות תורשתית. תרופת ה-AAT, ראשי תיבות ל-Alpha-1 Proteinase Inhibitor, משמשת לטיפול בנפחת ממקור תורשתי (שם לועזי: Congenital Emphysema). המחלה נגרמת עקב מחסור מולד בחלבון האלפא 1 פרוטאינז ומתבטאת בהרס הדרגתי של ריקמת הריאה עד לפגיעה קשה בתפקודי הריאה ואף מוות.
שכיחותה של מחלה זו ברחבי העולם היא 1:2500. כיום, אמצעי הטיפול היחיד במחלה הוא מתן AAT בעירוי תוך ורידי. טיפול זה, הנעשה על בסיס שבועי צורך משאבים יקרים של תרופת ה-AAT בכמויות גדולות וכן זמן ממושך של החולה הצמוד לאינפוזיה כמספר שעות. החומר מוזרק לוריד ומשם נמצא בדרכו לריאות, איברי המטרה העיקריים.
אולם, הפיתוח של חברת קמהדע עשוי להקל משמעותית על כל ההיבטים הללו ע"י כך שיאפשר לחולים לקבל טיפול פשוט, לא חודרני, ישירות לאיבר המטרה ושאינו צורך שעות רבות מזמנם כל שבוע. הצלחת הניסוי הקליני שתוכניתו הוגשה, כאמור, לרשות האירופית, תהווה פריצת דרך, הן מבחינת איכות חיי החולים, האפשרות של חזרתם לחיי שגרה תקינים והן מבחינת הנטל הכלכלי למוסדות הבריאות וחברות הביטוח שצפוי לרדת משמעותית.
חברת קמהדע מייצרת ומשווקת את תרופת ה-AAT, כיום בצורת המתן הורידי, למספר מדינות ברחבי העולם. בימים אלו החברה נערכת לעוד ניסוי שלב 2-3 בארה"ב בדרך לרישום התרופה במנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA.
לדברי דוד צור מנכ"ל קמהדע "לתרופת ה-AAT שפיתחה החברה יש יתרון משמעותי מול מוצרי המתחרים בכך שהוא מוכן לשימוש ואינו דורש הרחפה במים טרם הזרקתו לחולה. יתרון זה בנוסףלעובדה שרמת הניקיון של המוצר גבוהה ביותר היווה את הבסיס לפיתוח התרופה באינהלציה.
עוד מסר דוד צור כי ה-EMEA וה-FDA האמריקני העניקו מעמד של תרופת יתום לתרופת ה-AAT של קמהדע, דבר המקנה תמיכה מקרנות מחקר, פטור מתשלום דמי רישום, ייעוץ, סיוע וליווי מקצועי.
בנוסף, על בסיס מעמדה כתרופת יתום, אם קמהדע תהיה החברה ראשונה להשלים בהצלחה את הניסויים הקליניים בתרופה זו ולקבל את אישור הרשויות הרגולטוריות באירופה ו/או ארה"ב, היא תזכה בזכויות ובהטבות הנלוות למעמד של תרופת יתום בטריטוריות אלה, לרבות זכויות שיווק בלעדיות של 7 שנים בארה"ב ו-10 שנים באירופה.
החברה נמצאת כיום בשלב מתקדם של פיתוח התרופה וניסויים קליניים בבני אדם (שלב I) כבר החלו. למיטב ידיעת החברה, זו הפעם הראשונה בה מוגשת לרשות רגולטורית כשלהיא תוכנית קלינית לשלב כה מתקדם של יותר של ניסויים הקליניים עבור מוצר AAT באינהלציה.
"הפוטנציאל שאנו רואים במתן באינהלציה משמעותי ביותר. אנו סבורים כי, בכפוף להצלחת הניסויים הקליניים וקבלת האישורים הנדרשים, מספר המטופלים שיעשו שימוש בתרופה באינהלציה יהיה גדול ועלות המוצר תהיה נמוכה בהרבה מהעלויות הכרוכות במתן באמצעות עירוי ורידי. בנוסף, במקביל להתוויות התרופה למחלת הריאות התורשתית הולכות ומתווספות עדויות קליניות מהעולם על יעילות התכשיר לטיפול במחלות נשימה נוספות, ולאור זאת אנו שוקלים כעת פיתוחו של המוצר להתוויות נוספות".
קמהדע, הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב נמצאת בבעלות ראלף האן, דוד צור וקבוצת גלנרוק בראשות ליאון רקנאטי. קמהדע נוסדה ב-1990 והיא מתמחה בפיתוח וייצור תרופות ייחודיות הניתנות בהזרקה לשימושים במצבי חירום רפואיים.

תאריך:  14/02/2007   |   עודכן:  14/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il