חברת 'קולינר מערכות יעוץ מזון' שבשליטת סוניה ממן פלקון ואלי פלקון, החלה בהקמת רשת חנויות מתמחות במרכזי הערים הגדולות בקונספט חדיש שעדיין לא קיים בישראל.
סוניה ממן פלקון, מנכ"ל חברת קולינר מסרה כי בשלב הראשון מדובר על הקמת 10 חנויות כשרות כל אחת בשטח שבין 250 ל-300 מ"ר, שתפעלנה במרכזי הערים הגדולות. כל חנות תהיה גדולה דיה כדי ליצור חווית קניה איכותית אך עדיין תאפשר יצירת הכרות אישית עם הצוות. היא תנוהל על-ידי שף ותבנה בקונספט יחודי שעדיין אינו מוכר בישראל עם מוצרים טריים בלבד.
"בשנים האחרונות החנויות המתמחות כמו לחם ארז וגבינריה זוכות לעדנה. רשת החנויות של קולינר תאחד את כל החנויות המתמחות בחנות אחת ותיתן ללקוחותיה חווית קניה המשלבת בין הריחות הצבעים והטעמים של שוק לוינסקי והנוחות של חנויות הבוטיק. השירות שיוענק ללקוחות יהיה שירות אישי ומקצועי שיוסיף את הנידבך האישי לחווית הקניה" אומרת סוניה.
לדבריה, הצורך בהקמת הרשת החדשה הוא תוצאה של מגמה המתחזקת בשנים האחרונות בקרב אוכלוסיית ישראל להעדפת מוצרי מזון טריים על פני מוצרי מזון קפואים או יבשים. לזאת מתווספת מגמת העלמותן מהרחוב של החנויות השכונתיות המתמחות (איטליז, דגים ומכולת) כתוצאה מהתחרות ההולכת וגוברת מצד רשתות השיווק כמו גם הגידול במספר סניפי הענק של רשתות השיווק שממוקמים בשולי הערים (מגה, ג'מבו וחצי חינם) על חשבון הסניפים השכונתיים שהם קטנים ופחות יעילים מבחינה כלכלית לרשת.
חזרה למרכז
בשנים האחרונות הזניחו הרשתות הגדולות את מרכזי הערים והתמקדו בהקמת חניות הענק באיזורי התעשיה או בשטחים חקלאיים זולים מה שיצר וואקום במרכזי הערים. מומחי השיווק סברו בשנות התשעים שגורלם של הקמעונאים הקטנים נחרץ אך המיתון במשק שמקשה על חנויות הענק שגרפו רווחים גדולים בתקופה של צמיחה טרף את הקלפים. עתה זה כבר ברור לעיין שחנויות הענק סובלות מעלויות קבועות גדולות שאינו מצטמצם עם הירידה בהיקפי הפעילות. את התוצאות ניתן לראות בתוצאות העסקיות האחרונות של שופרסל, והריבוע הכחול.
אצלנו הביא גל העליה הגדול ממדינות ברית המועצות להקמתן של חנויות מתמחות רבות בטעם "רוסי" ולהקמתה של רשת "טיב טעם" שהתפתחה לרשת מרכולים יחודית המשלבת מעדניה בטעם "רוסי-אירופי" עם סופרמרקט. הרשת שמקימה 'קולינר יועצי מזון' תציע מעבר למוצרים טריים.
קולינר מערכות יעוץ מזון היא חברה פרטית בבעלות סוניה ממן פלקון ואלי פלקון. חברת קולינר היא החברה היחידה בארץ שעוסקת בקידום מכירות מקצועי לענף המזון בלבד סוניה ואלי פלקון הם בעלי השליטה ברשת מעדניות הבשר "פלקון" שמפעילה סניפים בתל אביב , הרצליה, יבנה ובירושלים.