X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
כך קובע מדד מנהלי הרכש של דן אנד ברדסטריט
וארגון מנהלי הרכש לחודש מאי 2001
▪  ▪  ▪

כל רכיבי מדד מנהלי הרכש בחודש מאי 2001 היו נמוכים ביותר. המדד הנוכחי מראה על צמצום הפעילות במגזר התעשייתי וככל הנראה גם במשק כולו. חישוב נתוני קו המגמה מראה כיוון של ירידה גם בחודש הבא.
על-פי תוצאות הסקר של מדד מנהלי הרכש בישראל המשותף לחברת דן אנד ברדסטריט ישראל ולארגון מנהלי הרכש, לחודש מאי 2001, נמדד ערך של %44.2 לעומת %45.4, (סדרת נתונים מנוכה עונתית). מסתבר, אומר, זאב דקל מנהל מדד מנהלי הרכש, שהאופטימיות לפני חודשיים היתה מוקדמת מדי.
הירידה בביקושים בשוק המקומי גורמת להאטה -
בשוק המקומי הערך שנמדד היה %46.8 לעומת %45.3 בחודש הקודם, האטה של ממש למרות הערך הגבוה יותר. בדיקת התשובות לסקר מראה, כי רוב המשיבים הצביעו על ביקושים נמוכים כסיבה לירידה. כלומר ירידת ביקושים בשוק המקומי, היא הגורם החשוב אשר תרם לערך הנמוך ברכיב זה.
ראובן קובנט מנכ"ל דן אנד ברדסטריט ישראל אומר לאור הנתונים החמורים, כי מימצאי מדד מנהלי הרכש מתיישבים עם יתר הפרמטרים השליליים, המתקבלים בערוצי המידע השונים של דן אנד ברדסטריט ישראל, לגבי מצב המשק.
מערכת ההתרעות של דן אנד ברדסטריט, הכוללת נתוני חשבונות מוגבלים, פיגורים בתשלומים, מידע על צ'קים חוזרים, עיקולים, הוצאות לפועל, תביעות וכו', מציגה תמונה עגומה למדי, ממנה עולה, כי המיתון חוצה את כל ענפי המשק הישראלי. חברות ועסקים רבים, אומר קובנט, נמצאים בקשיים וחלק לא מבוטל מהם מצויים בדרגת קושי כזו, העלולה להביא אותם לכדי הפסקת פעילות מוחלטת וסגירתם.
קובנט מציין, כי מנתוני דן אנד ברדסטריט עולה, כי ברוב החברות ישנה ירידה בפעילות ובהכנסות בהשוואה לתקופה המקבילה שתקד.
נמשך הצמצום בהזמנות הייצוא זה החודש שני -
ברכיב הייצוא ניכרת תמונה דומה, כאשר הערך שנמדד החודש היה %42.5 לעומת %41.5 בחודש שעבר, ערך נמוך מאד למרות העליה המזערית לעומת החודש שעבר. משמעות נתון זה היא המשך מגמת הצמצום בהזמנות היצוא זה חודש שני ברציפות. בחינת התשובות לסקר מראה, שרוב המשיבים ציינו ביקוש נמוך כסיבה לירידה. גם קו המגמה שינה כיוון ומצביע על ירידה מתמשכת בתקופה הקרובה.
רכיב תפוקות הייצור ירד אף הוא בהתאמה לירידות ברכיבי המדד האחרים. הנתון שנמדד היה %46.4 לעומת %49.0 הערך שנמדד בחודש שעבר. זו ירידה של ממש בנתוני התפוקה, ירידה המתיישבת עם יתר נתוני המדד העגומים. נקטעה מגמת ההתרחבות בתפוקות המגזר היצרני, אשר נראתה במהלך ארבעת החודשים שקדמו לנתוני חודש אפריל.
פסימיות רבה ברכיב ההזמנות למלאי -
רכיב הרכישות למלאי במאי מעורר פסימיות של ממש. הערך שנמדד הוא %37.1 לעומת %38.6 (סדרת נתונים מנוכה עונתית) הערך שנמדד בחודש שעבר. כלומר, נמשכת מגמת הירידה גם בנתוני חודש מאי. משמעות הדבר היא, שהצפי של מנהלי הרכש הוא פסימי ביותר לגבי הצפוי במשק בעתיד הקרוב. צפי זה איננו מבשר טובות לכלל המשק.
ברכיב מחירי הרכישה נראתה ירידת מחירים, שהפכה החודש להיות מגמת ירידה. שיא העלייה היה בחודש ינואר השנה ומאז נמשכת מגמת ירידה של מחירים זה החודש החמישי ברציפות. הנתון שנמדד היה %39.6 לעומת %48.2 הערך שנמדד בחודש שעבר. הערך שנמדד (סדרת נתונים מנוכה עונתית) מהווה ירידה של יותר מ-%11 לעומת נתוני החודש שעבר, כלומר עצמת ירידה דומה לחודש שעבר. חישוב קו המגמה מראה צפי להמשך מגמת ירידת המחירים בחודשים הקרובים.
ברכיב רמות מלאי של חומרי גלם ממשיכה מגמת ההצטמצמות. את העליה בנתון לעומת חודש שעבר, ניתן לייחס לירידת הביקושים החריפה. הערך שנמדד היה %45.8 לעומת %37.2 (סדרת נתונים מנוכה עונתית), בחודש שעבר. ערך נמוך המצביע על המשך צמצום מלאים גם בחודש מאי. נתון זה מהווה אינדיקטור ברור לכך שהצפי של מנהלי הרכש הוא פסימי בעיקרו, לגבי הצפוי במשק בתקופה הקרובה. חישוב נתוני קו המגמה מראה המשך מגמה זו, של ירידת מלאים בעתיד הקרוב, בהתאצה עם נתונים אחאים של המדד החודש.
רכיב התעסוקה צלל לערך הנמוך ביותר -
רכיב התעסוקה צלל החודש לערך הנמוך ביותר מאז החלה המדידה (תחילת 1996). גם החודש נרשמה ירידה של %6. הערך שנמדד היה %40.2 לעומת %46 (סדרת נתונים מנוכה עונתית). בתשובות לסקר מציינים מספר משיבים התייעלות, כסיבה לירידה בהקפי התעסוקה. נתון זה מתאים ליתר נתוני המדד החודש, גם נתוני קו המגמה החודש פסימיים.
ברכיב רמת מלאי של מוצרים מוגמרים נמשכת גם החודש עלייה ברמת המלאי שהיא כנראה תוצאה שלרמת הביקוים הנמוכה במשק. העלייה היתה כמעט של %5, נתון הנמצא כבר מעל קו ה-%50 ומצביע על גידול במלאים. הערך שנמדד היה %53.1 לעומת %48.3 הנתון שנמדד בחודש שעבר (סדרת נתונים מנוכה עונתית). חישוב נתוני קו המגמה מראה בברור המשכה של מגמה זו בעתיד הקרוב.
אין אופטימיות גם ברכיב זמני אספקה -
ברכיב זמני האספקה בייבוא אין שינוי. נמשכת מגמת התארכות פרקי הזמן כבר חודש חמישי ברציפות. הערך שנמדד החודש היה %51.7 לעומת %51. נתון ממש דומה גם לנתוני חודש מרץ ולפיכך ניתן לראות בכך מגמה. חישוב נתוני קו המגמה מראה המשך למגמה זו.
ברכיב זמני האספקה בשוק המקומי נמשכת גם החודש תנודתיות לא ברורה. צריך להמתין חודש-חודשיים, כדי לאבחן מגמה. הערך שנמדד היה %44.1 לעומת %42.4 (סדרת נתונים מנוכה עונתית) בחודש שעבר.

תאריך:  13/06/2001   |   עודכן:  14/06/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רינת בורבינסקי
- הודעה מטעם בזק זהב;
העיסקה בהיקף של כ-9.5 מיליון ש"ח
אליענה פישלר
- הודעה מטעם celight;
קרן הון הסיכון של גולדמן
זקס הובילה את ההשקעה
דפנה יעקובוב, יחסי ציבור
- מטעם דורן תקשורת בע"מ
סיגלית פרטל, יחסי ציבור
- הודעה מטעם קומפאק;
המגזין Unstrung בחר את רשימת החברות
המובילות מתוך 1,500 חברות הפועלות בתחום הסלולרי
אורנה גוברניק, דוברת
- הודעה מטעם איגוד לשכות המסחר;
לטענת האיגוד מיזוג שתי יצרניות הלבידים בתוספת הטלת היטל ביטחה בגובה של 50 דולר לקוב - כפי שהדבר מוצע ,יביא ליצירת מונופול.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il