X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם אוניברסיטת תל אביב
▪  ▪  ▪

בגלריה האוניברסיטאית תיפתח תערוכה של רפרודוקציות (העתקים מצולמים) איכותיות ביותר של 150 התמונות החשובות ביותר שרמברנדט צייר אי פעם.
רמברנדט ון ריין (1606-1669) נחשב כגדול אמני הולנד של המאה ה-17. סיפור חייו הטראגי (פשיטת הרגל שלו, מותו בחוסר-כל ומותם בטרם עת של כל קרוביו ואהוביו) ידוע לכל. השפעתו על האמנות גדולה במיוחד, והוא נודע ביכולת החדירה הפסיכולוגית העמוקה לנפש מצוייריו - בדיוקנאות, באיפיון גיבורים מספרי הקודש ומן המיתולוגיה וכד'.
רמברנדט לא זכה מעולם לראות את מאות הציורים שצייר בעת ובעונה אחת, זה לצד זה, מכיוון שהיה עליו למכור, כמה שיותר מהר, את פרי מכחולו. משום כך, ולמרות העובדה שבתערוכה הנוכחית מדובר ברפרודוקציות בלבד - ניתנת כאן לקהל ההזדמנות לראות בבת אחת יותר מחצי מכמות התמונות שצייר, ובהחלט את התמונות המעניינות ביותר.
רמברנדט עצמו לא בחל בשימוש ברפרודוקציות ובהעתקים: מכיוון שהוא מעולם לא יצא את גבולות הולנד, וממילא לא ביקר באיטליה, הרי שאת יצירותיהם של לאונארדו, מיכלאנג'לו, טיציאן וקרוואג'ו - ארבעה אמנים איטלקיים אותם העריץ, הוא ראה ולמד באמצעות העתקים בלבד. רמברנדט עצמו טרח לפרסם את תמונות השמן שלו באמצעות העתקי-תצריבים, אותם אישר לתלמידו יאן ון פליט להתקין על-פי תמונותיו. אין אנו מנסים, באמצעות איזכור העובדות הללו, לנסות ולשכנע את המבקר בתערוכה כי אין כל הבדל בין רפרודוקציה - איכותית ככל שתהיה - לבין התמונה המקורית. אין תחליף למקור, על שפעת הטקסטורות שבו ועל איכויותיו, ואולם חייבים להיות גם מציאותיים: אין אף מוזיאון בעולם (ובוודאי שלא בישראל) המסוגל לפרוס בפני המבקר יותר מכמה עשרות בודדות של תמונות רמברנדט (וגם זה במקרים נדירים במיוחד ובעלויות אסטרונומיות) - לא כל שכן 150 תמונות מקוריות תחת קורת גג אחת.
נעשה מאמץ מיוחד כדי שהרפרודוקציות שבתערוכה תהיינה בגודל האמיתי של התמונות עצמן. התפתחות מעניינת חלה בפורמט של "התמונות ההיסטוריות" (כך כונו אז תמונות שתיארו נושאים מן התנ"ך, מן הברית החדשה, מן המיתולוגיה, מן ההיסטוריה ומן הספרות) שרמברנדט צייר. בתחילת דרכו (בעיר ליידן) נראה כי רמברנדט חשש מציור דמויות "בגודל טבעי", אולם בתחילת הקריירה שלו באמסטרדם (בשנים 1636-1632), הוא רצה מאוד לחקות את קנה-המידה של ציוריהם של קרוואג'ו ושל רובנס. וכך, לאחר ציור התמונה גדולת המימדים "השיעור באנטומיה של ד"ר טולפ" - הגיע זרם של תמונות עתירות מימדים כגון "עקידת יצחק", "משתה בלשצאר", "דנאה", "הפלישתים מנקרים את עיני שמשון" ועוד. נראה כי לאחר מספר שנים הרצון להידמות לרובנס נרגע קמעא, ורמברנדט החל להתרכז ב"תמונות נושא" קטנות הרבה יותר, ולנסות בעיקר לפתור בעיות ציוריות וקומפוזיציוניות. נכון אומנם שגם בשנות חייו המאוחרות חזר רמברנדט לעיתים לפורמטים גדולים יותר ולציור דמויות בגודל טבעי ("משה עם לוחות הברית", "ברכת יעקב לאפריים ומנשה", "חזרתו של הבן האובד", "הכלה היהודיה" וכד'), אולם לא עוד באינטנסיביות אשר אפיינה את הקריירה שלו עשרים שנה קודם לכן.
אוצר התערוכה: ד"ר דורון לוריא
התערוכה בחסות שגרירות הולנד בישראל
התערוכה תיפתח ביום שישי 2 במאי 2008, בשעה 12:00, ותינעל בתאריך 5 ביוני 2008.
הגלריה פתוחה לקהל בימים א-ה, בשעות 19:00-11:00.
הכניסה חופשית; לתיאום סיורים מודרכים ניתן לפנות לטלפונים הרשומים מטה.
הרפרודוקציות של רמברנדט יימכרו במכירה פומבית, שתתקיים בגלריה האוניברסיטאית ביום ה',5 ביוני 2008, בשעה 20:00. ההכנסות קודש למוסדות חינוך ותרבות.

תאריך:  30/04/2008   |   עודכן:  30/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה אריאלי-להב
- הודעה מטעם הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו
נטאלי הלוי
- הודעה מטעם אפריקה-ישראל
ענת בר-לב
- הודעה מטעם קמור רכב, יבואנית ומשווקת רכבי BMW בישראל
ויקי גלמן
- הודעה מטעם שירותי בריאות כללית
LearnLift
- הודעה מטעם LearnLift
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il