X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המועצה המקומית גן-יבנה
▪  ▪  ▪

בטקס חגיגי ומרגש במיוחד הוענקו תעודות זהות לתלמידי כיתות י' בביה"ס אורט רבין ע"ש יצחק רבין בגן-יבנה. טקס הענקת התעודות היווה סיכום לתהליך ממושך בו למדו התלמידים את עקרונות האזרחות הבסיסיים, והשתתפו במכלול יוזמות שביטאו יותר מכל את המושג "אזרחות טובה". התרומה לקהילה, הנתינה והמחויבות האישית הן המוטו של מערך החינוך החברתי והלימודי במוסד החינוכי.
חיים אייזנר, מנהל בית הספר "אורט ע"ש יצחק רבין בגן-יבנה", מסביר כי: "החינוך לערכים והתרומה לקהילה הם חלק חשוב בגישה החינוכית לימודית בבית הספר. אזרחות טובה היא הבסיס ללימוד והבניה של חברה טובה", אומר מנהל בית הספר המקיף בגן-יבנה עם סיום סדרת טקסים שהתקיימו בשבוע שעבר בבית הספר, בתחום הקהילה והערכים. חיים אייזנר הרואה את התלמיד בעל הערכים, כאזרח שלם, ופועל בכל דרך אפשרית בכדי להוציא מבית הספר תלמידים שכולם "רימונים" עם תוכן איכותי, ידע מקצועי והכי חשוב מבחינתו, אזרח טוב התורם למען הקהילה, רגיש לצורכי החברה ונאמן למערכת החברתית שבה הוא נמצא".
במסגרת לימודי האזרחות עסקו התלמידים השנה במבנה השלטוני במדינה, ובין השאר התמקדו בהגדרת אזרחות, הזכויות והחובות הנגזרות ממנה. שיאו של תהליך הלמידה - בטקס מרשים שנערך בשבוע שעבר, בו הוענקו תעודות הזהות לתלמידי שכבת י'. הטקס הינו פרי יוזמה משותפת של משרד החינוך, משרד הפנים ומחנכות הכיתות.
עבור הצוות החינוכי טקס זה מהווה את שיאה של התוכנית "בדרך להיות אזרח", אשר יצאה לדרך בתחילת השנה ואיפשרה לתלמידים לעבור תהליך המחזק את תחושת השייכות למדינה, ופותח בפניהם אשנב לעולם המבוגרים.
"להיות אזרח זו משימה קשה, שיש בה מטלות ומחויבות אישית, שכל כולה חובות וגם מעט זכויות", אומר מנהל בית הספר כשהוא מתמקד בנתינה של האזרח הישראלי למדינה ולמי שחי בה. ברוח זו הפכו המורים והמחנכים בבית הספר את שיעורי החינוך לבמה לאזרחות מעשית.
הרבה רגעים יפים נצפו על הבמה. בשיר, באומר ובצליל המחישו התלמידים את הפיכתם לתושבים בוגרים ואחראים, שניתן לסמוך עליהם ולבטוח בהם, שיפעלו בשיקול דעת ובאחריות בשלב, שבו הם מקבלים עליהם את החובות ואת הזכויות בתחנה זו של חייהם, שהם מצויים בה עכשיו.
חוויות מרגשות לא-פחות היו דווקא אלו שהיו סמויות מן העין ולא נצפו על הבמה. ההתבגרות האמיתית התחוללה דווקא מאחורי הקלעים: התלמידים זכו לשבחים רבים על שנטלו חלק בכל שלבי הערב: בקריינות, בהנחיה, בהופעה, בתפאורה ובכיבוד.

תאריך:  18/06/2008   |   עודכן:  18/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיטל הראל
- הודעה מטעם קרן היסוד
אורית אדרת
- הודעה מטעם מוזיאון תל אביב לאמנות
הילה שופן
- הודעה מטעם נטוויז'ן 013 ברק
בי"ח ליס
- הודעה מטעם בי"ח ליס
ענבל אורן
- הודעה מטעם אולטרה שייפ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il