X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המכללה לאיכות השלטון
▪  ▪  ▪

כ-300 מעובדי עיריית חיפה, מנהלי היחידות השונות, התכנסו לטקס החתימה על הקוד האתי של העיריה, שמטרתו לקדם חשיבה ערכית בתהליכי קבלת החלטות בעיריה, בכל הדרגים. הקוד האתי גובש בשיתוף ובהנחיית המכללה לאיכות השלטון לאורך תקופה ארוכה, בשני שלבים: בשלב הראשון נלמדו מושגי יסוד באתיקה של משרת ציבור וגובשו הערכים המובילים את העיריה בשיתוף עם נציגי יחידות בתפקידים השונים, ובשני הוטמעו הקוד וכללי ההתנהגות, תוך הצגת דילמות אתיות והדמיית מצבי אמת עם מנהלים ועובדים.
רות ירון, מנכ"ל המכללה לאיכות השלטון, אמרה כי: "עיריית חיפה היא הנחשון בפריצת הדרך לאימוץ קוד אתי והתנהגות ערכית. כמי ששירתה רוב חייה בשירות הציבור אני יודעת כי יושר, הגינות ומקצועיות הם כלי העבודה שלנו. לצערי, מגיעים לכותרות אלה שמכתימים את העבודה הציבורית, אך הקוד האתי מאפשר לעובדי העיריה לזקוף ראש, ולהגיד: אלה הערכים שלאורם אנו פועלים". ירון גם הודתה לקרן הנס זיידל ולקרן גולדמן על תמיכתם בתוכנית.
צבי דהרי, סגן ראש העיריה והממונה על תוכנית האתיקה, שתפס את מקומו של ראש העיר, אשר נעדר מן האירוע מסיבות אישיות, סיפר: "אני כבר יודע על פניות לנציבת האתיקה על סירוב לקבל מתנות ועל דילמות אתיות נוספות שמראות שהאתיקה הוטמעה. אני מקווה שהדבר יהפוך הכרח לכל עיריה לאמץ תוכנית לקוד אתי". דהרי הוסיף כי ההשקעה בתחום זה לא הסתיימה ולא תסתיים, וכי גם עובדים חדשים בעיריה ישתתפו בסדנאות אתיקה. הוא הוסיף ואמר, כי בכוונת העיריה לשתף גם את עובדי החברות העירוניות בתוכניות אתיקה בקרוב.
בין הערכים הבולטים אותם בחרו עובדי העיריה להדגיש בקוד האתי ולפעול לאורם יש התחייבות חד-משמעית של הנהלת העיריה ושל העובדים להיענות לצרכי הציבור ולשרתו במסירות, במקצועיות וללא משוא פנים, תוך יחס של כבוד והגינות וכיבוד זכויות וצרכי הזולת.
עיריית חיפה הייתה הרשות המקומית הגדולה הראשונה בארץ להוביל תוכנית מסוג זה ועל כך קיבל ראש העיר יונה יהב (יום שלישי 24.6.08, בתיאטרון הרומי שבקיסריה) תעודת הוקרה מטעם התנועה למען איכות השלטון בישראל. את התוכנית הוביל בעיריית חיפה סגן ומ"מ ראש העיר צבי דהרי. לצורך הפעילות המתמדת מן ההתחלה ובהמשך, מונתה לצידו ד"ר ניצה שלף, ראש תכנון אסטרטגי ומחקר בעיריית חיפה, כנציבת האתיקה בעיריית חיפה.
בעקבות אימוץ תוכנית הקוד האתי על-ידי עיריית חיפה, הצטרפו לתוכנית עיריות רבות, וכיום מפעילה המכללה לאיכות השלטון תוכניות אתיקה בכ-15 עיריות ברחבי הארץ, תוך המשך תהליך הצטרפות רשויות נוספות והגדולה שביניהן, תל אביב. התוכניות מבוססות על תוכניות אתיקה חדשניות שאומצו ע"י חברות עסקיות בארה"ב, ועברו התאמה למגזר הציבורי בישראל. התוצאה המוכחת של תוכניות אתיקה היא מצד אחד שיפור השירות לאזרח וכחלק בלתי נפרד מן השירות הראוי, התנהגות ערכית ומוסרית. המכללה לאיכות השלטון מפעילה, במקביל למגזר הציבורי, גם תוכניות אתיקה בארגונים עסקיים, וגם תוכניות חינוכיות לילדים ונוער.

תאריך:  26/06/2008   |   עודכן:  26/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il