X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם קומסקיור בע"מ
▪  ▪  ▪

אחד החידושים בדפדפן החדש של גוגל - כרום - הוא האפשרות לגלישה במספר לשוניות באמצעות תהליכי "ארגז חול". טכנולוגיה זו היא מצוינת לאבטחה, כל עוד הגולשים מבינים איך להשתמש בה.
מומחה אבטחת המידע רנדי אברמס, מנהל הדרכה בחברת ESET, טוען שגוגל נמצאת במסלול הנכון עם הפיתוח של לשוניות מבודדות (אשר אינן תלויות אחת בשנייה) בטכנולוגית "ארגזי חול" בדפדפן כרום, עם זאת הוא מזהיר שאנשים צריכים להבין כיצד זה בדיוק עובד.
ארגז חול (sandbox) הוא מנגנון אבטחה אשר משמש להרצה בטוחה של תוכניות במחשב. ארגז החול מאפשר לפעול סביבה מבודדת או וירטואלית במחשב, וכך הופכת הגלישה לבטוחה יותר, בעיקר כאשר הגולשים מריצים תוכניות ממקורות לא ידועים או ממקורות שאמינותם מוטלת בספק.
"אנשים צריכים להבין שהשימוש הטוב ביותר בארגזי חול הוא כ 'סביבה חד- פעמית'. לדוגמא, אם הם גולשים באתרים לא בהכרח בטוחים, ולאחר מכן הם רוצים לבדוק את חשבון הבנק שלהם באינטרנט, חשוב שלא ישתמשו באותה הלשונית, אחרת הם לא מנצלים את יתרונות אבטחת המידע של ארגז החול" מזהיר אברמס.
לדבריו, הגולש הממוצע עתיד להשתמש באותה לשונית להרבה דברים, דבר אשר מנוגד למטרה של ארגז החול. אם הוא משתמש בלשונית אחת לגלישה באתר לא בטוח שעלול להדביק את המחשב שלו בתוכנה זדונית ולאחר מכן באותה לשונית הוא מכניס את פרטי חשבון הבנק שלו, אזי האקרים יכולים "לגנוב" ממנו את המידע הזה. אם הוא היה מיטיב לנצל את ארגז החול, ולהפריד בין שתי הפעולות על-ידי שימוש בשתי לשוניות שונות בדפדפן, הוא היה מגדיל את אבטחת המידע האישי שלו במחשב. "אם לאנשים חשוב מהכסף שלהם, כדאי שינצלו את ארגזי החול" אומר אברמס.
גוגל, שהשיקה את גרסת הבטה ל"כרום" לפני כשבועיים, פיתחה את דפדפן כל שהלשוניות יפעלו בשיטת "ארגזי החול" שמבודדת למעשה את התהליך של כל לשונית. לפי גוגל, מטרת ארגזי החול היא למנוע התקנת תוכנות מזיקות על המחשב, כך שכל לשונית אינה מושפעת מהתהליכים והפעולות שמתרחשות בלשוניות המקבילות.
"לקחנו את גבולות התהליכים הקיימים והפכנו אותם למעין כלא. זה אומר שלא ניתן לצפות בך מקליד את מספר כרטיס האשראי שלך וזה מונע ממערכת ההפעלה להריץ פקודות לא לגיטימיות בהפעלת המחשב". כך כתוב במדריך ההפעלה של גוגל לדפדפן הכרום.
"זה טוב מאוד שדפדפנים מתפתחים ויש להם יכולות אבטחה מתקדמות יותר עם השנים" מסכם אברמס, "אך כפי שאפשר ללמוד מעולם המכוניות, הן אומנם נעשות בטוחות יותר, אבל זה עדיין לא מונע תאונות טראגיות".

תאריך:  17/09/2008   |   עודכן:  17/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il