מחלקת הרווחה של עיריית אופקים הצטיידה לאחרונה במערכת ממוחשבת לניהול המידע הטיפולי והאדמיניסטרטיבי של המטופלים, במטרה לייעל את השירות הסוציאלי הניתן במחלקה. עד כה, לכל מטופל היו תיקים במחלקות שונות. תוכנה חדשנית זו יוצרת תיק ממוחשב אחד לכל מטופל, כך שכל המטפלים מקבלים דיווח על המטופל.
התוכנה משרתת את העובדים הסוציאליים ואת אנשי החינוך בניהול ותיעוד מהלך האבחון, הטיפול והמעקב אחר מטופליהם באופן פשוט ומאפשרת לכל הגורמים המטפלים לראות את התמונה בכללותה. המערכת מספקת למטפל מידע על הצרכים והזכאויות של המטופל ובה בעת גם מידע על הטיפול והסיוע שלהם הוא זכאי. המערכת מנפיקה הפניות לגורמים טיפוליים שונים וכן טפסים בצורה אוטומטית, על-פי דרישה. התהליך מתבצע תוך צפייה בפעילויות קודמות שניתנו למטופל ולמשפחתו, פעילויות המהוות חלק מהמידע המסייע לטיפול.
המערכת תקל את עבודתן של הנהלות המחלקות, החל מהכנת תקציב וכלה בתכנון תכנית טיפולית מחלקתית ארוכת טווח ומעקב אחר ביצועה. מערכת "פרינס" פותחה בשיתוף פעולה עם קרן רש"י, פרופ שמואל טיאנו, פסיכיאטר ילדים ונוער ומנהל בית החולים גהה, ד"ר מירי קרן, פסיכיאטרית לילדים ונוער ומנהלת היחידה לגיל הינקות במרכז לבריאות הנפש גהה וכן בשיתוף פעולה עם עיריית יוקנעם. המערכת מותקנת באופקים במימונה של קרן רש"י.
צוות מחלקת הרווחה עובר בימים אלה הכשרה לעבודה במערכת תוך ליווי, הדרכה והטמעה על-ידי צוות חברת ווין סרב בע"מ. מנהל מחלקת הרווחה באופקים, אברהם איבגי אמר "זהו כלי ידידותי ביותר שהתועלת המיידית בו היא במתן סביבה טכנולוגית מתפתחת שתסייע לעובדי הרווחה ומינהל החינוך במתן מענה וידע מידיים. אנו ממשיכים לפעול כדי לספק לבאי דלתנו את השירות המקצועי ביותר".