X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מוזיאון ישראל
▪  ▪  ▪

מוזיאון ישראל, ירושלים, הוסיף לאוסף פסלי החוץ הגדול שלו שתי עבודות קשורות-מקום חדשות וגדולות שיצרו האמן האמריקני מרק דיון והאמן הישראלי מיכה אולמן. שתי העבודות המוזמנות המוצבות בגן האמנות ע"ש בילי רוז הן:
  • יום השוויון (2009-2005) של אולמן, שהוא ספסל מלבני בעל מושב שקוף ומתחתיו חלל תת-קרקעי ריק ומסתורי שנראה דרכו. העבודה בוחנת את ההיבטים החומריים והרוחניים של האור והצל.
  • בית ממכר ספרים (2008) של דיון, שהוא חנות פלאות בגודל טבעי ובה מאות ספרים וחפצי אספנות מרחבי העולם. החנות העשויה בדמות בית עץ נעולה והיא מעין טבע דומם.
השלמת עבודתו של מיכה אולמן וחנוכת המיצבים שלו ושל מרק דיון בגן האמנות של מוזיאון ישראל חופפות לבחירה באולמן כזוכה פרס ישראל היוקרתי לשנת 2009 על מפעל חיים, על תרומתו לתרבות ועל הישגי המופת האמנותיים שלו.
מיכה אולמן, יום השוויון
האמן הישראלי מיכה אולמן משתמש לעתים קרובות באדמה ובחול במיצביו הפיסוליים אשר רבים מהם ממוקמים מתחת לפני הקרקע. המטייל בגן האמנות סמוך לעבודתו "יום השוויון" יראה מבנה מלבני דמוי ספסל שמושבו שקוף. כשיתבונן מבעד למושב יגלה חלל תת-קרקעי שגודלו כ-5 מ"ר. על-אף הבידוד מתחת לפני האדמה, העבודה "מדברת" עם המתבונן, בבואתו משתקפת בה ומתערבבת עם השתקפות השמים והאור. מסדרון חשוך שברוב ימי השנה אי-אפשר לראותו מוביל אל החדר הריק בצדה הדרומי של העבודה. פעמיים בשנה, בשעה 12 בצהריים במועדי ההשתוות של היום והלילה באביב ובסתיו, תחדור קרן שמש, תאיר במדויק את פתח הכניסה למסדרון ותיצור "שער" של אור כנגד הפתח האפל. בעבודה יש הד לעבודה אחרת שמוצגת בגן, "החלל הרואה" מאת ג'יימס טורל (1992), וכמוה גם היא בוחנת את היבטיו החומריים והרוחניים של האור ומתמקדת באור המיוחד של ירושלים. בעבודתו של טורל המבקר צופה בשמים דרך פתח ממוסגר בחלל שמקיף אותו, ואילו אולמן נוקט גישה הפוכה ועבודתו בוחנת כיצד האור חודר לחלל תת-קרקעי שבלי תיווכו אי-אפשר לראות אותו.
מרק דיון, בית ממכר ספרים
האמן האמריקני מרק דיון התפרסם בפסליו ובמיצביו הבוחנים מחדש את הרעיונות המקובלים ביחס להיסטוריה ולידע התרבותי והחברתי הקולקטיבי שלנו. עבודתו החדשה למוזיאון ישראל שהושלמה בנובמבר 2008 היא מבנה דמוי בית ובתוכו חדר פלאות בגודל טבעי. ב"בית ממכר ספרים" יש מערך שלם של חפצים שלוקטו מרחבי העולם, מכל מיני תרבויות ותקופות, ובהם שעונים קלסיים, מפות עולם ישנות, מגילות ופרטי אספנות אחרים. ספרים מספרים שונים, בכל מיני שפות, לרבות תרגומי "דון קישוט" לשפות רבות, שולטים על המערך הארגוני של העבודה. אף שדלת הכניסה נעולה - עובדה שהופכת את המיצב כולו לסוג של טבע דומם - אפשר לראות את תוכנו של חדר הפלאות ולקרוא את שמות הספרים ששמורים בתוכו. מגוון החפצים שב"בית ממכר ספרים" מבקש ליצור זיקות בין עמים שונים ולחשוף את המשותף בין בני-האדם.

תאריך:  06/04/2009   |   עודכן:  06/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il