X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם עמותת פרקינסון בישראל
▪  ▪  ▪

לרגל יום הפרקינסון בישראל ובעולם 2009: כינוס חגיגי לחולי פרקינסון ובני משפחתם. האירוע יתקיים ביוזמת עמותת פרקינסון בישראל ביום ה' 23.4.09, בין השעות: 16:00-10:00 במתחם חמי געש (קיבוץ געש).
ההרצאה המרכזית :חידושים בטיפול בפרקינסון - טכנולוגיה חדשנית המאפשרת לחולה שליטה על תופעות הרעד בלחיצת כפתור.
פרקינסון היא מחלה כרונית פרוגרסיבית שפוגעת בתאי המוח המייצרים דופמין, חומר המשמש להעברת אותות מהמוח למערכת העצבים המרכזית. המחלה מתאפיינת בהפרעות במערכת המוטורית המתבטאות ברעד, נוקשות בגפיים, איטיות תנועה, חוסר יציבות ובעיות קואורדינציה. על-אף הדימוי כי המחלה פוגעת בעיקר באוכלוסיה המבוגרת, לעיתים מתגלים אותותיה גם בקרב צעירים בשנות השלושים והארבעים לחייהם. הגיל הממוצע בו מתגלה המחלה הוא 58 ועל-פי האומדן מגיע מספר החולים במחלת פרקינסון בישראל לכ-20,000.
לרגל יום הפרקינסון בישראל ובעולם, תקיים עמותת פרקינסון בישראל כינוס חגיגי במטרה לעודד חולים שאינם חברים בעמותה להשתתף בכינוס ולהצטרף לעמותה. מתוך כ-20,000 חולי פרקינסון בישראל רק כ-1300 מהם חברים בעמותת הפרקינסון ומודעים לפעילויותיה.
במהלך האירוע יתקיימו הרצאות ופעילויות טיפוליות כגון: התעמלות בשיטת ג'יירו-קינטיקס, שימוש במתקני הספא ובריכות הגופרית שבאתר והופעות אמנותיות.
הפעילות המרכזית בכינוס היא הרצאתו של פרופ' חגי ברגמן, חוקר תחום הטיפול בגירוי חשמלי למוח, מהמרכז הרפואי הדסה, בנושא "דרך פעולתו של מכשיר לגרייה חשמלית למוח DBS, המהווים ציון דרך משמעותי בשיפור איכות חייהם של החולים. בימים אלה מושק בישראל הדור החדש של 'אקטיבה' (מכשיר ממוזער לגרייה חשמלית למוח, בעל יכולת תכנות מתקדמת, המאפשרת לחולה לשלוט על תופעות הרעד בלחיצת כפתור). בכינוס יקבלו החולים מידע על ההתפתחות הטכנולוגית החדשה לטיפול מתקדם במחלתם.
דניאל נוימן, יו"ר עמותת פרקינסון בישראל: "בשנה האחרונה היינו עדים לפריצת דרך משמעותית בטיפול במחלת הפרקינסון. טיפולים מתקדמים חדשניים כגון: טכנולוגיית גרייה חשמלית למוח, מעניקים תקווה חדשה לחולים המתמודדים מדי יום עם הפרעות מוטוריות המקשות עליהם בתפקוד היומיומי. בנוסף אנו עדים לתוצאות המרשימות של מחקרים הבודקים את השימוש בתאי גזע עובריים בטיפול במחלת הפרקינסון. גם השנה אנו קוראים לחולים לעסוק בפעילות גופנית אשר לפי מחקרים נמצא כי היא מסייעת לשמר את פעולת השרירים ושומרת על תפקודו של החולה. על-כן בחרנו זו השנה השלישית לקיים את הכינוס השנתי בחמי געש בשילוב פעילויות טיפוליות".
אודות עמותת פרקינסון בישראל: עמותת הפרקינסון בישראל הוקמה בשנת 1993 וחברי הנהלתה ופעיליה הם ברובם חולים בשלבים שונים של המחלה, בני משפחותיהם וידידים חמי לב, הפועלים כולם בהתנדבות ללא כל תמורה כספית, להקלת סבלם של עמיתיהם החולים. מטרת העמותה לשמש מרכז לתמיכה ומידע לחולים ובני משפחותיהם באמצעות מתן ייעוץ מקצועי, קיום פעולות תרבות וחברה, הגברת המודעות למחלה ולתופעותיה בקהילה ובציבור וליצירת זיקה בין הגופים המטפלים והחולים.
לצד הנהלת העמותה פועלת ועדה רפואית מייעצת, המורכבת מטובי הנוירולוגים בארץ, המוכרים ברמתם הבינלאומית, והממלאים תפקידי מפתח במרכזים הרפואיים ובמוסדות המחקר השונים. על פעילותה יוצאת הדופן למען נפגעי המחלה זכתה העמותה לאות המתנדב מטעם נשיא המדינה לשנת 2002. שלושה מחברי הנהלתה זכו בשנתיים האחרונות למגן שר הבריאות למתנדבים מצטיינים.
הסעות:
הסעות מאורגנות על-ידי העמותה תועמדנה לרשות המשתתפים בצירים מרכזיים:
  • ציר העמקים - עפולה, טבעון, הקריות.
  • ציר חיפה - זכרון וחדרה.
  • ציר ירושלים פתח תקוה.
  • ציר אשדוד - רחובות, ראשון לציון, חולון, תל אביב.

תאריך:  06/04/2009   |   עודכן:  06/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי נעים
- הודעה מטעם ארגון נכי צה"ל
שרון דהאן
- הודעה מטעם עיריית עכו
שי אבן
- הודעה מטעם ח"כ ניצן הורוביץ
חוה רונן
- הודעה מטעם דואר ישראל
דורון סוסליק
- הודעה מטעם אלתא מערכות בע"מ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il