X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם האוניברסיטה העברית
▪  ▪  ▪

מה מסביר אשפוזים חוזרים? מה מיוחד בחד-הוריות? כיצד העובדים הסוציאליים משפיעים על מדיניות חברתית? כיצד משפיעה חשיפה נמשכת לאלימות על ילדים בישראל? ומה היקף התופעה של בדידות לעת זקנה? אלו הן רק חלק מהשאלות בהן יעסוק כינוס שיפתח ביום א' הקרוב, 20 במאי 2009, בבית הספר לעבודה סוציאלית ע"ש פאול ברוואלד באוניברסיטה העברית. הכינוס מתקיים לציון 50 שנה להיווסדו של בית הספר שהוקם על-ידי ארגון הג'וינט והיה לבית הספר לעבודה סוציאלית הראשון בישראל.
"תחום העבודה הסוציאלית התפתח ב-50 השנה האחרונות וכיום יש יותר מקומות עבודה ויותר עובדים סוציאליים", מספרת דיקן בית הספר לעבודה סוציאלית פרופ' גייל אוסלנדר ומסבירה: "בשנים האחרונות אנו רואים בישראל תופעות חדשות בהיקפן אשר דורשות סיוע סוציאלי יותר מבעבר כמו אלימות נגד קשישים, אלימות, אבטלה, עוני התעללות בילדים, הזנחה וטראומה, תחומים בהם עוסקים כעת בתוכנית הלימודים. כיום ניתן למצוא בבית הספר תוכניות ייחודיות לתואר שני בניהול מלכ"רים וארגונים קהילתיים, מוסמך בלימודי הגיל הרך, התמחות בשיקום בריאות הנפש, התמחות בפילנתרופיה ועוד".
בכל שנה מסיימים כאלף סטודנטים בישראל לימודי עבודה סוציאלית. פרופ' מוחמד חג'-יחיא מרצה וראש ועדת מחקר ומחשוב בבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית, מציין כי אחד היתרונות של לימודי עבודה סוציאלית הוא מגוון אפשרויות התעסוקה הפתוחות בפני הבוגרים: "מדובר בעיסוק נדרש על-פי חוק והוא חיוני לכל חברה. זאת ועוד, חיוניות העובדים הסוציאליים מורגשת אף יותר על-רקע המשבר הכלכלי שהביא להתעצמות הבעיות, הפערים והמתחים החברתיים". פרופ' חג'-יחיא מצביע גם על השינויים שחלו בפרקטיקה של העבודה הסוציאלית: "המקצוע הפך יותר מדעי בשנים האחרונות ויותר מבוסס על מחקר בעבודת השדה".
אחד מהמחקרים שיוצגו במסגרת יום העיון עוסק במאפיינים של הסטודנטים לעבודה סוציאלית ובמניעים שהביאו אותם לבחור במקצוע. המחקר העלה כי שני המניעים החזקים ביותר שמביאים את הסטודנטים ללמוד עבודה סוציאלית הם הרצון להביא לשינוי חברתי ולאחריו הרצון לעסוק בטיפול פרטני.
המחקר העלה כי סטודנטים המתחילים ללמוד עבודה סוציאלית מגוונים מבחינת הגיל, הלאום, הזיקה למסורת והעמדות הפוליטיות. לממצא זה השלכות על ההכשרה למקצוע ועתידו: "הטרוגניות כזו של סטודנטים בעלי ערכים שונים, תחייב את הסגל האקדמי העוסק בהכשרת הסטודנטים לבדוק מהם ערכי הליבה של המקצוע ומהם הערכים התרבותיים הקשורים לזהות הדומיננטית של אנשי המקצוע אשר הבנו את המקצוע באקדמיה בישראל במהלך חמישים השנה הראשונות" מציינות עורכות המחקר ד"ר ענת פרוינד מאוניברסיטת חיפה , ד"ר עידית בליט-כהן מהאוניברסיטה העברית, ד"ר ניקול דהאן מהמרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון וד"ר אילה כהן מהמכללה האקדמית תל-חי.
בכינוס שכותרתו "תמורות ואתגרים בחינוך, במחקר בפרקטיקה ובמדיניות בעבודה סוציאלית" ידונו במגוון נושאים נוספים בחקר עבודה סוציאלית: בריאות, פרקטיקה קהילתית, אלימות בחברה, היבטים מגדריים בעבודה סוציאלית, אוכלוסיית הזקנים, ילדים ובני נוער, הכשרת עובדים סוציאליים ברגישות תרבותית, ארגוני המגזר השלישי, מדיניות רווחה ושינוי חברתי.

תאריך:  21/05/2009   |   עודכן:  21/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דנה נבות
- הודעה מטעם המרכז הבינתחומי הרצליה
דינה כהן
- הודעה מטעם ישיבת ההסדר בקיבוץ שעלבים
גלי ריינס
- הודעה מטעם ד"ר בורדובסקי
שירה אידלסון
ד"ר אמיר גילת
- הודעה מטעם אוניברסיטת חיפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il