X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
יוזם הצעות לתיקון חוק המו"פ והחוק לעידוד השקעות הון
▪  ▪  ▪

"עידוד השקעות הון חייב לכלול נושאי איכות סביבה גם מנקודת ראות כלכלית - ויש למצוא מקום לכך ברוויזיה המתוכננת לתיקון חוק המו"פ והחוק לעידוד הצמיחה במשק".
תפיסה זו עומדת מאחורי יוזמה של אקופורום - פורום המשק והכלכלה למען איכות הסביבה בישראל, שהקים ועדת אד-הוק להצעות תיקונים בשני חוקים כלכליים חשובים, חוק המו"פ והחוק לעידוד השקעות הון.
ועדת הרוויזיה של אקו-פורום מכינה תיקונים לשני חוקים אלו באופן שתחום איכות הסביבה יודגש בהם באופן מהותי. אקו-פורום, עמותה הכוללת כ-250 גופים עסקיים כלכליים שלהם יש עניין בקידום טכנולוגיות סביבתיות ויישומם בתעשיה.
הרקע לפעילות הוועדה הוא הרוויזיה המסתיימת בזמן הקרוב לחוק המו"פ על-ידי המדען הראשי במשרד התמ"ס וועדה לעידוד הצמיחה במשק שהוקמה על-ידי שרת התעשיה והמסחר דליה איציק - ועדה שאמורה לערוך רוויזיה מקיפה בחוק לעידוד השקעות הון.
הנהלת אקו-פורום, שבין חבריה מומחים בתחומים שונים, גילתה כי חוקים אלו אינם נותנים ביטוי נאות למחקר ופיתוח בר-קיימא בתחום הטכנולוגיות הסביבתיות ואינן מאפשרות להן מענקים הניתנים לסקטורי מו"פ אחרים. כמו כן סבורה ועדת הרוויזיה של אקו-פורום, כי יש לתת העדפה מתקנת לטכנולוגיות אלו לא רק על בסיס גיאוגרפי (אזורי פיתוח) כי אם על בסיס נושאי. ועדת הרוויזיה טוענת, כי השקעת המדינה במו"פ סביבתי תוכיח את עצמה. שכן ברחבי העולם ישנו סחר בטכנולוגיות סביבתיות בהיקף של מאות מיליארדי דולרים.
"הסנדלר הולך יחף", אמר שמואל חן, מנכ"ל אקופורום. "לא ייתכן שטכנולוגיות ישראליות בתחום ההתפלה, האנרגיה הסולרית והאנרגיה הגיאו-תרמית מככבות ברחבי העולם ואילו בישראל נמנעו מחברות המפתחות מו"פ סביבתי סיוע של המדען הראשי, בהיקף משמעותי".
מידע משלים:
אקו-פורום הוקמה בשנת 1991 כעמותה רשומה תחת השם "פורום המשק והכלכלה למען איכות הסביבה בישראל", מתוך מטרה לייצור ממשק בין צורכי המשק הישראלי לבין צרכי הסביבה. אקו-פורום מונה כ- 250 חברים, המייצגים גופי תעשיה וכלכלה כמו גם אנשי אקדמיה ולכולם מודעות ונכונות להשקיע ולתרום ליישום בפועל של פיתוח בר-קיימא ולהעמקת התודעה והמודעות לשמירה על איכות הסביבה בישראל. העמותה מוציאה לאור, מזה כשש שנים, דו-ירחון "ירוק-כחול-לבן", ביטאון איכות סביבה מוביל בארץ.

תאריך:  11/07/2001   |   עודכן:  11/07/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אירה קוראפיב, יחסי ציבור
- הודעה מטעם יעל תוכנה;
היקף הפרויקט הכולל נאמד בכ-5 מיליון ש"ח. המערכת החדשה משולבת במערכת מודעות הדרושים, שאף היא פותחה במיוחד עבור הלוח על-ידי יעל תכנה.
יעל סלומון, יחסי ציבור
- הודעה מטעם בלטימור טכנולוגיות
רוני חסיד, יחסי ציבור
- הודעה מטעם משתלות גבעת ברנר;
לדבריו, חלק מהדשאים לא יעמדו בהפסקת השקיה לתקופה כה ארוכה ולא ניתן יהיה לאושש אותם בתום התקופה. גם הדשאים שישרדו יצטרכו לעבור תהליך של "החיאה" שבו תדרשנה כמויות כפולות של מים, בדומה לדשא חדש
אבישג, דוברת
- הודעה מטעם משרד האוצר
אירה קוראפיב, יחסי ציבור
- הודעה מטעם EZchip Technologies;
החברה מינתה את רוב או'הרה (Rob O'Hara) לסגן הנשיא למכירות לאזור צפון אמריקה. או'הרה יוצב במטה החדש של EZchip בסן חוזה, קליפורניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il