X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המרכז הרפואי זיו
▪  ▪  ▪
ד"ר אורנה דלי גוטפריד [צילום: יח"צ]

תחת הכותרת "התבגרות מוקדמת בקרב ילדות" תתקיים סדנא לבנות והוריהן טרום גיל ההתבגרות, ביוזמת המרכז לסוכרת נעורים ואנדוקרינולוגיה לילדים על-שם בריינין במרכז הרפואי זיו בצפת, בכדי להציג ולהסביר את תופעת ההתבגרות המינית המוקדמת.
תופעת ההתבגרות המינית המוקדמת אצל ילדות, עלולה להוות בעיה, מאחר וההתבגרות הגופנית המוקדמת איננה תואמת להתבגרות הנפשית של הילדה ובכך מעוררת קשיים נפשיים. כמו-כן, סיום הגדילה צפוי להתרחש מוקדם ולפיכך גובהה הסופי של הילדה עלול להיות נמוך מהנורמה.
ד"ר אורנה דלי גוטפריד, מנהלת המרכז לסוכרת נעורים ואנדוקרינולוגיה לילדים על-שם בריינין במרכז הרפואי זיו ויוזמת הסדנא אומרת כי באמצעים רפואיים ניתן לדחות את תופעת ההתבגרות המוקדמת לגיל הנורמטיבי ובכך להקל על הבנות בהיבטים הנפשיים, הפיזיולוגיים והחברתיים. כחלק מהסדנא יתקיימו גם סדנאות בנושאי תזונה, דימוי גוף ופסיכודרמה.
"הופעת סימני ההתבגרות המינית המוקדמת מוגדרת כהופעת סימני מין משניים אצל בנות לפני גיל שמונה ואצל בנים לפני גיל תשע. תהליך התבגרות מינית כולל את השינויים העוברים על נער או נערה בהקשר הגופני והנפשי שיחד עמם הופכים הנערים למבוגרים. אצל הבנות טווח גיל ההתבגרות נע בין שמונה ל-13 שנה. תחילתו בהנצת שדיים, שיעור מיני ומאוחר יותר מופיע המחזור החודשי. אצל הבנים טווח גיל ההתבגרות נע בין תשע ל-14 שנים ומתבטא ובגדילת האשכים והפין, הופעת שיעור מיני ושיעור בפנים. תהליך ההתבגרות מלווה בעליה במשקל, בצמיחה מואצת לגובה". אומרת ד"ר דלי גוטפריד.
כאשר התופעות נצפות אצל הילדים מתחת לגיל, הדבר מחייב התערבות ואבחון רפואי הכוללים בדיקת גיל העצמות (על-ידי צילום רנטגן פשוט של כף היד), בדיקת אולטרה סאונד של הרחם והשחלות ואולטרה סאונד בטן מכוון לבלוטת יותרת הכליה. הטיפול הרפואי ניתן באמצעות הורמון האחראי על ההוראה להפריש הורמוני מין. הורמון זה מופרש בגוף, אך כאשר הוא ניתן באופן ממושך וקבוע הוא עוצר את הפרשת הורמוני המין ועוצר את תהליך ההתבגרות המינית.
ד"ר אורנה דלי גוטפריד מציינת, כי ההורמון באופן הטבעי שלו מופרש במטרה לעודד הפרשת הורמוני מין וכי שימוש לא מסודר בתרופה יביא לתוצאה ההפוכה, היינו, האצת ההתבגרות. לכן חשוב ביותר ייעוץ מקצועי והקפדה על מתן התרופה בזמנים המדויקים שנקבעו במרפאה.
עוד אומרת ד"ר דלי-גוטפריד, כי הטיפול ניתן בזריקה אחת לארבעה שבועות, עד הרגע שיוחלט במרפאה בעצה אחת עם ההורים והמתבגרת לאפשר להתבגרות המינית להמשיך. עם הפסקת הטיפול תמשיך בדרך כלל ההתבגרות המינית.
הסדנא תתקיים ביום ראשון ה-07.06.09 מהשעה 8:00, יש לאשר השתתפות בטלפון: 04-6828552 אתר מרכז רפואי זיו - www.ziv.org.il.

תאריך:  07/06/2009   |   עודכן:  07/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il