X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המכללה האקדמית באשקלון
▪  ▪  ▪

ביום א' תיפתח שנת הלימודים האקדמית תש"ע במכללה האקדמית באשקלון ויותר מ-6000 סטודנטים במסגרת אקדמית ובמכינות יפקדו את ספסלי הלימודים בה.
מבדיקת נתוני הרישום עד כה, מתברר כי מספר הנרשמים לשנת הלימודים האקדמית תשס"ט במכללה, בחוגים העצמאיים, יציב וזאת לאחר גידול של 70% בשנה הקודמת. "המכללה האקדמית אשקלון מקנה לסטודנטים השכלה איכותית התואמת את דרישות השוק וכמו כל דבר טוב, מושכת עוד מועמדים", אומר עו"ד פנחס חליווה, מנכ"ל המכללה.
בתוך כך, מסלול לימודים חדש לתואר ראשון נפתח במכללה - מסלול דו חוגי בפוליטיקה וממשל. את הלימודים במסלול החדש יהיה אפשר לשלב עם לימודי קרימינולוגיה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה ופסיכולוגיה. בראש החוג עומד פרופסור אהרון קליינמן. פרופ קליינמן רואה בהיתר שניתן לחוג החדש ביטוי להערכה הרבה שהמכללה זוכה לה במועצה להשכלה גבוהה. "הלימודים וההכשרה בחוג פוליטיקה וממשל, כפי שהם נלמדים במכללה האקדמית אשקלון, הינם הרבה מעבר למסלול לימודים רגיל. מדובר בהכשרה לחיים - בקהילה המקומית, במדינה ובעולם הרחב. "בכל מקום שאליו אנו פונים, שם נמצאת ה'פוליטיקה' במובן של כוח ועוצמה, אינטרסים והשפעה, שיתוף ותחרות, שלום ומלחמה. בין שנרצה ובין שלא, אין מנוס מהגורם המדיני. אנו נאלצים לפעול במסגרת הפוליטיקה: המקומית, האזורית, הארצית, הבינלאומית", אומר פרופסור קליינמן.
ביסודה של תוכנית הלימודים החדשה עומדת ההכרה כי השפעתם של תחומי הפוליטיקה והממשל על חיינו עצומה. מטרתה של התוכנית היא להקנות את המושגים ואת השיטות המדעיות הדרושים לידע, הבנה וניתוח של מוסדות ותהליכים אסטרטגיים ושל תהליכי קביעת מדיניות וביצועה. תוכנית הלימודים חדשנית, יצירתית ומאתגרת והתכנים שלה משלבים את התיאוריה עם הצד הביצועי של הפוליטיקה, הממשל, הניהול והדיפלומטיה. בזכות שילוב זה יוכלו בוגרי התוכנית להמשיך לתארים מתקדמים ולהשתלב בחיים הציבוריים והפוליטיים כבעלי השפעה אמיתיים,על בסיס היכרותם את הפוליטיקה והממשל וניהולם הלכה ולמעשה.
תואר עצמאי נוסף שניתן ללמוד החל מהשנה במכללה האקדמית באשקלון הוא פסיכולוגיה. המועצה להשכלה גבוהה אישרה את פתיחתו של מסלול דו חוגי בפסיכולוגיה במכללה האקדמית אשקלון. את לימודי הפסיכולוגיה יהיה ניתן לשלב עם חוג עצמאי נוסף אשר נלמד במכללה (קרימינולוגיה, סוציולוגיה) ובכך ליצור יריעה רחבה יותר של הבנת תחום הפסיכולוגיה בשילוב עם תחומים נוספים.
ראש החוג לפסיכולוגיה במכללה, פרופסור הארווי בבקוף, ברך על האישור ואמר כי במכללה פועלת מעבדת פסיכולוגיה מתקדמת במיוחד המאפשרת לסטודנטים תשתית מתקדמת לביצוע ניסויים במסגרת הלימודים. "המטרה של הקמת המעבדה היא כפולה, ראשית, אנו שואפים להעלות את רמת ההוראה וההתנסות האקדמאית של הסטודנטים במכללה. שנית, הקמת המכון נותנת אפשרויות לפעילות מחקרית לסגל האקדמי של המכללה", אומר בבקוף. מעבדת המחקר מצוידת במכשור חדשני וייחודי המאפשר לערוך מחקרים בתחום הקוגניטיבי, התנהגותי ואלקטרופזיולוגי. במעבדה מצוייה גם מערכת למדידת פעילות המוח.
כל המסיים את לימודיו במסלול ללימודי פסיכולוגיה במכללה האקדמית אשקלון, יוכל להמשיך ללימודים לתארים גבוהים בכל מוסדות הלימוד בארץ ובעולם.
הנהלת המכללה דוחפת למצוינות ומעודדת מועמדים מצטיינים להירשם לחוגי מדעי המחשב וכלכלה. המלגה, בגובה 30,000 שקלים לשנה תינתן על-ידי המכללה לסטודנטים אשר ממוצע ציוני הבגרות שלהם הוא 100 ומעלה וציון הבחינה הפסיכומטרית הוא 600 לפחות. הנהלת המכללה פרסמה לפני כחודשיים את תוכניתה לעודד מצטיינים לתואר ראשון ושני במקצועות כלכלה ומדעי המחשב. על-פי נוהלי התוכנית, מועמד מצטיין שיעמוד בקריטריונים יהיה זכאי למלגה של 30,000 שקלים לשנה במשך שלוש שנים בלימודי תואר ראשון ועוד שנתיים בלימודי תואר שני. סך-הכל לתואר ראשון 90,000 שקלים + 60,000 שקלים לתואר שני ובסך-הכל לתוכנית 150,000 שקלים למצטיין. המלגה תינתן למצטיינים המבקשים ללמוד באחד מהמסלולים הבאים:
B.Sc במדעי המחשב - חד חוגי;
B.A בכלכלה וניהול - חד חוגי;
B.A בכלכלה ולוגיסטיקה - חד חוגי;
B.Aבכלכלה ובנקאות - חד חוגי;
B.A בפסיכולוגיה - חד חוגי.
שכר הלימוד במכללה האקדמית אשקלון הינו שכר לימוד אוניברסיטאי העומד על כ-10,000 שקלים, מה שמשאיר לסטודנטים, אשר יזכו במלגה, כ-20,000 שקלים לשנה למטרת מימון אחזקתם.
"מדובר במלגה גבוהה במיוחד אשר ניתנת במטרה להקל על הסטודנטים המצטיינים ולספק להם את כל הדרוש להם על-מנת שיוכלו להתרכז בלימודים ולהמשיך ולהצטיין", אמר עו"ד פינחס חליווה, מנכ"ל המכללה.

תאריך:  15/10/2009   |   עודכן:  15/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il