X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם Yes
▪  ▪  ▪

ב-2 לפברואר 1990 נשא נשיא דרום אפריקה פ.ו דה-קלרק את נאומו ההיסטורי בו הודיע שהוא מכיר בכך שמדיניות האפרטהייד נכשלה. באותו מעמד התיר מחדש את פעילותם של הקונגרס הלאומי האפריקני (ANC), הקונגרס הפאן אפריקני (PAC) והמפלגה הקומוניסטית - כולם היו עד אז מחוץ לחוק. שבוע מאוחר יותר, ב-10 לפברואר הסעיר את דרא"פ ואת העולם כולו כשהכריז שלמחרת היום ישתחרר נלסון מנדלה מכלאו.
שלושה חודשים אחר-כך החלה ממשלתו במו"מ עם ה-ANC, בעקבותיו החליט האחרון לנטוש את המאבק המזויין. ב-91' ביטל דה-קלרק את חוקי האפליה שעודנ"ארו בתוקף, וב-92' זכה ברוב סוחף במשאל העם, שהתיר לו לשתף את הרוב השחור בשלטון. באפריל 94' התקיימו הבחירות הדמוקרטיות הראשונות בהן השתתפו בני כל הגזעים במדינה.
במשך כל היום נביא סרטים על גזענות בין שחורים ללבנים, לאו-דווקא במקומות שקוראים לה בשמות מפורשים כמו "אפרטהייד". כולל בכורה לזוכה פרס השופטים, פסטיבל סאנדנס 2009:
מסיבת סיום במיסיסיפי - Prom Night in Mississippi
בכורה: שלישי, 2.2, 22:00. ב-1997, הציע השחקן זוכה האוסקר מורגן פרימן, לממן את נשף הסיום של תיכון צ'רלסטון, מיסיסיפי, בתנאי אחד: המסיבה תהיה באינטגרציה גזעית מלאה - גם ללבנים וגם לשחורים. הצעתו לא התקבלה, והעיירה בת 2100 התושבים המשיכה לחגוג מסיבת סיום ללבנים בנפרד ממסיבת הסיום של השחורים. עשר שנים מאוחר יותר, פרימן הציע את אותה ההצעה שוב. הפעם, בית הספר נעתר, וב-2008, נערכה בתיכון צ'רלסטון מסיבת הסיום ה"מעורבת" הראשונה בהיסטוריה. כצפוי, זה לא עבר בשקט... בימוי: פול זלצמן (90 דק', ארה"ב, 2009). www.promnightinmississippi.com.
תנו לחופש לשיר - Let Freedom Sing: How Music Inspired the Civil Rights Movement
בכורה: שני, 1.2, 22:00. הם נתנו קולם נגד אי-שוויון וגזענות; הם נתנו לתנועה לזכויות האזרח את ההמנונים ואת הנשמה; הם היו הזמרים וכותבי השירים שנלחמו למען שינוי ונתנו לנו שירים כמו Blowin’ in the Wind, Oh Freedom, People Get Ready, Respect, Fight the Power. לתקופה קצרה, קומץ של מוזיקאים אמיצים ופורצי דרך ניצבו בצומת שבין מהפיכה, מוזיקה ותרבות. לאורך אחת התקופות הסוערות ביותר בהיסטוריה האמריקנית - מתחילתו של עידן זכויות האזרח האמריקני (תנועה חברתית שניהלה מאבק ארוך, לא אלים בעיקרו, למען זכויות אזרח שוות ולשוויון במסגרת החוק, בעיקר לאזרחים השחורים של אמריקה) ועד ווטרגייט - הם שילבו יחד מוזיקה, מדיום ומסר כפי שטרם נעשה. עם הופעות של: בוב דילן, בוב מרלי, אייזיק הייז, מרווין גיי, ארתה פרנקלין, קווינסי ג'ונס, פיט סיגר, צ'אק די, ועוד. בימוי:ג'ון גודמן (90 דק', ארה"ב, 2009). www.letfreedomsing.us.
לבן כתמיד - His Big White Self
שלישי, 2.2, 23:40. סרט החוזר אל איגן טריבלאנש - ממובילי המיעוט האפריקני של דרום אפריקה שהיה המושא לסרטו של ברומפילד - "המנהיג". מופע סוחף של גיבור הזוי, אשר קשה מאוד להישאר כלפיו אדיש. בימוי: ניק ברומפילד. בריטניה 2006.
דארלינג! - Darling!the Peter Dirk Uys Story
שלישי, 2.2, 21:00. זוכה מקום שני בפרס חביב הקהל בפסטיבל ברלין 2008. סרט על הסאטריקן הפוליטי פיטר דירק, אשר בשנות ה-80 גילם את הגברת אויטה בזוידנוט, דרכה השמיע את האמיתות הקשות על מוראות שלטון האפרטהייד. בימוי: ג'וליאן שואו. אוסטרליה, 2007.
7 אפ - דרום אפריקה 21 - Seven Up 21 Up South Africa
שלישי, 2.2, 18:55. פרק מהגירסא הדרום אפריקנית לסדרה המדוברת של הבמאי מייקל אפטד, אשר תיעדה קבוצת אנשים מגיל 7 עד גיל 49, חזרה אליהם כל 7 שנים ועקבה אחר חייהם המשתנים. בפרק: בני 21 בדרא"פ למודת הסבל, הפילוג הפוליטי והאלימות.
אסקייפלנד
שלישי, 2.2, 20:05. עדאל, פליט סודני שעובד בסיני, ואשל, קיבוצניקית מעין שמר, מתאהבים. הזוג, שנולדות לו שתי בנות, רוצה להקים בית, אך מערכות בירוקרטיות גזעניות מונעות זאת. האם יצליחו להקים בית ולקיים משפחה? בימוי: אורן תירוש. ישראל, 2008. כ' עב'.
ערוצי הסרטים של Yes יציינו גם הם את סיום האפרטהייד בדרום אפריקה עם שידור הסרט "להתראות באפאנה" Goodbye Bafana 3.2.10, 22:00 ב-yes3. דרמה על-פי הביוגרפיה של נלסון מנדלה. ג'יימס גרגורי היה סוהר דרום אפריקני עם השקפת עולם גזענית. קשר חם שיצר עם אחד האסירים, שינה לנצח את תפיסת עולמו. עם: ג'וזף פינס, דניס הייסברט, דיאן קרוגר. במאי: בילי אוגוסט. 2007.

תאריך:  25/01/2010   |   עודכן:  25/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il