X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם עמותת סיכוי
▪  ▪  ▪

"מדינת ישראל טרם הכירה באחריותה על התשתיות הפיזיות והחברתיות בישובים הערבים, ובכך היא מציבה גורם סכסוך מתמיד בין אזרחיה היהודים והערבים. כשייכים לקבוצת הרוב, האזרחים היהודים חייבים לקחת אחריות על עניין זה, למען עתיד ילדיהם". כך טוענים ראשי עמותת 'סיכוי', המבקשת לקדם סולידריות אזרחית בין יהודים וערבים. העמותה תקיים ב-1 במאי ערב התרמה באולם 'צוותא' בתל-אביב, בהשתתפות מתי כספי ואהוד מנור.
מנור וכספי יקדישו לערב מופע מיוחד, המבוסס על שיריהם המשותפים בשלושים השנים האחרונות. ההכנסות ממכירת הכרטיסים, מ-120 עד 250 ש"ח, יועברו לעמותת 'סיכוי', שהחלה בהקמת קבוצות-פעולה-אזרחית של יהודים ברחבי הארץ. חברי קבוצות אלה לוקחים על עצמם לקדם את השוויון האזרחי שלהם עם שכניהם הערבים. עד כה קמו 4 קבוצות: במשגב, חוף הכרמל, אזור המרכז וירושלים.
המנהלים המשותפים של 'סיכוי', שולי דיכטר מקיבוץ מענית, וד"ר אסעד גאנם משעב שבגליל, טוענים כי מה שמתרחש בימים אלה ממש בעירק ממחיש את מצבם של ערביי ישראל: "הערבים-פלשתינים שמצאו את עצמם ב-1948 אזרחים במדינה שאינה שלהם, אינם זוכים עד היום לסיוע לו זוכים כבר עתה האזרחים העירקים מיד עם סיום הקרבות," אומרים דיכטר וגאנם.
"נטילת אחריות, ופעולה אזרחית מאורגנת של יהודים נגד אפליה ממסדית כלפי האזרחים הערבים, תסייע לאזרחות בישראל להיות מסד לקיום משותף של יהודים וערבים", אומר שולי דיכטר. "יהודים רבים מבינים כי אירועי אוקטובר 2000 נבעו ממצוקה כנה ואמיתית של האזרחים הערבים, אשר חיים בישראל במשך עשרות שנים כאזרחים סוג ב'. הם מבינים גם, כי שוויון מלא עם האזרחים הערבים הוא צורך ואינטרס גם של היהודים. שיח יהודי-פנימי לשם הכרה במחויבות האזרחית כלפי הערבים, ופעולה לקידום העניין, הם קודמים לכל פעילות דו-קיום אחרת.
"למרות שעברו חמישים וחמש שנה מאז הכרזת מדינת ישראל, המסגרות החברתיות, התרבותיות, הכלכליות והפוליטיות של ערביי ישראל שהתרסקו ב-1948, טרם שוקמו עד עצם היום הזה", טוענים ב'סיכוי'. כ
דוגמה מקומית מביא דיכטר את יפו, כיום חלק מתל אביב: בשנת 1944 היתה יפו עיר מרכזית בישראל עם 94 אלף תושבים, מהם 70% היו ערבים. כיום יפו היא שכונה מוניציפאלית של תל אביב, וידועה כאזור חלש ועני במיוחד. שיעור הערבים בתל אביב יפו מכלל האוכלוסיה מגיע ל-3.7% (כ-13,000 נפש, לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 1998).
עמותת 'סיכוי' מתכוונת להקים בקרוב קבוצת-פעולה של אזרחים יהודים גם בתל אביב, אשר תיקח על עצמה את האחריות לקדם שוויון בין האזרחים היהודים והערבים החיים בעיר.
כרטיסים למופע ופרטים נוספים: טל. 616601 051 , 6541225 02 או Jerusalem@sikkuy.org.il.

תאריך:  27/04/2003   |   עודכן:  27/04/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il