X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המרכז לבריאות הנפש טירת כרמל
▪  ▪  ▪
אורלי לבון לוטם [צילום: עינת פרץ]

במחלקה פסיכיאטרית פעילה במרכז לבריאות הנפש טירת כרמל, שמרכזת בעיקר אשפוזים ראשונים, נפתחה קבוצת טיפול פסיכולוגי פוסט-אשפוזית, ייחודית מסוגה בארץ, המסייעת למטופלים אחרי שהשתחררו, בהתארגנות מחדש ברמה הרגשית המשפחתית והתפקודית, וכן משמשת כקבוצת תמיכה.
פסיכולוגיות המחלקה הילה עמית בראון וליהיא מזור, שיזמו את הקבוצה ומנחות אותה, הסבירו כי אשפוז, במיוחד ראשון, מהווה שבר עבור החולה, ועם שחרורו מבית החולים עליו להתאקלם בחזרה בקהילה, כשבחלק מהמקרים הוא איננו יכול לחזור לעבודתו או ללימודיו ועליו לשנות את המסלול בו התנהלו חייו.
בקבוצה מלווים את החולים בכל תהליך ההכרה במחלה ובצורך בטיפול תרופתי (מה שחיוני למניעת אשפוזים חוזרים), מסייעים בהתמודדות עם התחושות שעלו בעקבות המחלה והאשפוז, ובקשיי ההסתגלות לחיים אחרי השחרור. הם מעלים דילמות כמו איך להתמודד עם הסטיגמה של מחלת נפש, למי לספר על כך, כיצד להכיר בן זוג חדש, איך להתמודד עם חזרה לעבודה ועוד. כמו-כן זוהי קבוצת תמיכה כאשר המטופלים נעזרים הן בפסיכולוגיות המנחות והן בשאר חברי הקבוצה.
הילה עמית בראון דיווחה שמשתתפי הקבוצה מגיבים בחיוב רב ואומרים כי הם מחכים משבוע לשבוע למפגשים, כי הקבוצה מהווה עוגן בבניית השגרה החדשה ומקלה על תחושות הבדידות, הבושה והחרדה שמלוות אותם.
אורלי לבון לוטם - הפסיכולוגית הראשית של המרכז לבריאות הנפש טירת כרמל, אמרה כי לאור המדיניות של קיצור משך האשפוזים הנהוגה בשנים האחרונות, יש חשיבות גדולה לקבוצה הפוסט-אשפוזית, השומרת על רצף טיפולי ומהווה פרוזדור שמרפד, תומך ומארגן למטופלים את שלב המעבר מאשפוז לחיים בקהילה.
המחלקה לאישפוזים ראשונים בניהולו של פרופ' מיכאל פוירובסקי, נוהגת לערוך מעקב פסיכיאטרי, פסיכולוגי וסוציאלי אחר המטופלים במשך חצי שנה לאחר שחרורם, ועתה נוספה גם הקבוצה הפוסט-אישפוזית שההשתתפות בה לפי רצון האנשים. זוהי "קבוצת רכבת" שהרכבה משתנה בהתאם למועד השחרור של החולים. פרופ' פוירובסקי אמר כי הצלחת הטיפול הכוללני שניתן הכולל: טיפול תרופתי, פסיכותרפי - פסיכולוגי וסוציאלי בשלב מוקדם של המחלה, מהווה בסיס לפרוגנוזה (תחזית) טובה יותר לגבי התפתחות המחלה וההשתלבות בקהילה.

תאריך:  14/06/2010   |   עודכן:  14/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il