X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם רפת גבע
▪  ▪  ▪

כ-טון בשר טרי חולק ל-250 משפחות נזקקים בבית שאן ובכפר הערבי נעורה, במבצע משולב של רפתנים, אנשי קהילה ,סוחרים ואנשי רווחה ודת. ארגון המבצע ארך 6 חודשים.
הרפתנים מתכוונים לחלק בשר לנזקקים לפחות פעם בחודש.
משלוח של כ-טון ק"ג בשר בקר טרי, נתרם לבתי התמחוי של בית-שאן ושל הכפר הערבי נעורה. משלוח זה הוא פרי שיתוף פעולה ורצון טוב של רפתנים, סוחרים, שוחטים וארגוני גמילות חסדים. ארגון המבצע ארך כ-6 חודשים.
פתרונות מערכתיים לא נראו למרות שרעיונות לכילוי מוסדר של פרות, וקבלת דמי הביטוח שלהן עלו. אבל- לנוכח מצב הנזקקים בארץ, עלה רעיון לאפשר מתן בשר של הפרות כתרומה לעניים ולא אל מתקן הכילוי.
תרומת בשר בקר טרי, אינו מבצע פשוט. מדובר בתהליך מורכב ובו תחנות שונות: מהרפת אל משאית סוחר הבקר, לשכה ווטרינרית, תשלום מס בולים למדינה, שחיטת הפרה בבית מטבחיים מאושר, קביעת משגיח כשרות - אם הפרה כשרה או טריפה (וכן סוג הכשרות), תשלום מיסים למוסדות דת שונים, המתנת הבשר לבדיקות בריאות הבשר בחדר קירור מיוחד, הובלת הבשר ברבעים לקצב, המלחת הבשר והכשרתו, פירוק הבשר למנות משפחתיות. ואחרי כל זה ארגון החלוקה בפתחי הבתים של משפחות עניות, לפי רשימות ממחלקות הרווחה.
אחד מהיוזמים- אורי ברזק מרפת גבע אומר:"אנו מתכוונים להפוך את מבצע חלוקת הבשר לפעם בחודש, טון בשר, המאפשר מתן בשר ל-250 משפחות. חשיבותו של הפרוייקט גדולה מעצם המעשה שבו-מתן ללא מטרת רווח. אנו הרפתנים תורמים בכך באופן פעיל למארג הסביבתי, בתוכו אנחנו מתקיימים. מטרה משותפת לכולנו יכולה לעזור בהבנת שותפות הגורל של כל היושבים בציון. נכון הדבר גם לגבי תושביה הערבים של המדינה, אשר מקומם בין העניים והנזקקים לא נפקד. לשם כך, ולמען יצירת תהודה ראויה גם בקרב הציבור הישראלי אשר אינו קשור לענף הרפת או לשוק הבקר, נדרשת הרתמות רחבה של הרפתות, הסוחרים, השוחטים וארגוני הצדקה בכל הארץ. כי זו אחת הדרכים להחזיר את ההתיישבות העובדת אל מרכז העשייה בישראל"
השותפים בפרוייקט: יוסי מלול מזכיר התאחדות מגדלי הבקר בישראל, חברת 'בני בקר' כמייצגי הרפתנים. משפחת שטראוס, משדה אילן, משפחת דבאח ,בעלים של בית מטבחיים ,'פארקיון' חברת הובלה, אימאם הכפר נעורה ,הקרן הקהילתית בבית שאן, איציק אברהם-קצב ורבני הגמ"חים - הרב רמין, מאיר שמחון, בנות שירות לאומי ובני נוער מבית שאן ,קרן "אשרת בראל".

תאריך:  09/10/2003   |   עודכן:  09/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il