X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם פורום יבואני הגרעינים
▪  ▪  ▪

השביתה בנמלים תגרום למחסור בלחם בתוך שבועיים גם אם השביתה בנמלים תסתיים היום.
עד סוף השבוע, יגיע היקף הגרעינים כולל חיטה למאכל אדם באניות המושבתות בים ל-200 אלף טון המהווים 5% מהצריכה השנתית של הגרעינים והחיטה במדינת ישראל.
השביתה צפויה להעלות את מחיר המצות בפסח.
כ-200 אלף טון של גרעינים וחיטה, המהווים כ-5% מהצריכה השנתית של מדינת ישראל, יצטברו עד סוף השבוע באניות המטען מול נמלי ישראל. כך מגלים פורום יבואני הגרעינים לישראל, המציינים כי מלאי החיטה המקומית הגדלה בישראל מוגבל והוא מיועד לשעת מלחמה.
רוב הצריכה, בהיקף של כ-75%, מהביקוש, מגיעה מחו"ל. מטענים אלה מגיעים באופן שוטף רק דרך הים והם נפרקים לנמלי חיפה ואשדוד. מאז החלה השביתה בנמלים, הופסקה פריקת הגרעינים לממגורות שבנמלים, למרות שעובדי הנמלים ממשיכים משיקולים פוליטיים, לטפל במטענים של הפורום החקלאי.
חברי "פורום יבואני הגרעינים" קובלים על כך שעובדי הנמלים מאפשרים את הפלגת אניות הנוסעים ומסייעים לבעלי אניות אלה, בעת שהם מונעים את הטיפול באניות הגרעינים. לראייה, בערב יום הכיפורים אפשרו עובדי נמל חיפה את הפלגתן של שתי אניות נוסעים ובהן 2,000 נוסעים שיצאו להפלגה של שייט תענוגות ומשחקי קזינו. שתי האניות, המג'יק 2 של חברת כספי והאיריס של חברת מנו, ישובו לישראל ביום חמישי והעובדים יאפשרו את קליטתן באין מפריע. חברי "פורום יבואני הגרעינים" מנסים להבין את עובדי הנמלים לשיטתם: אם הצהירו השובתים על סגר מלא, מדוע האפליה בין מטעני מוצרי היסוד המיובאים לישראל לבין הפלגות המיועדות לשייט תענוגות?
"בימים הקרובים לא צפוי כל מחסור בלחם", אומר מנהל איגוד טחנות הקמח בארץ מאיר בראל, המשמש כסמנכ"ל התאחדות התעשיינים, "מלאי החירום צפוי להספיק לשבועיים הקרובים. אלא שהיבוא הסדיר מאפשר את קיומו של השוק באופן נורמלי. אחת לחודש מגיעה אנייה בהיקף של 60 אלף טון חיטה והמלאים נשמרים. המחסור החריף יורגש בעוד שבועיים גם אם השביתה תסתיים היום. מאחר ואוניית "ליברטי ספיריט" האמורה להגיע לישראל ב-23 לאוקטובר צפוייה להמתנה של לפחות שבועיים ימים בגלל השבתת הנמלים עד כה ובשל התור התפעולי בנמלים אשר יגרום להמתנה ולעיקובים נוספים בפריקת המטענים הכללים. כל יום שעובר גורר ימים נוספים של המתנה בתור בנמלים, עלות ההמתנה ליום של האונייה הנה מעל לשלושים אלף דולר. אי הגעתה או דחייתה של אוניית ה"ליברטי ספיריט", יגרמו לשיתוק הייצור ולמחסור כמעט מיידי באספקת הקמח ומוצריו, החל מהלחם ועד לפסטות ".
ישעיהו בארי, מנכ"ל חברת "יבולית" חברה המטפלת ברכישת החיטה עבור טחנות הקמח ומטפלת ברוב טחנות הקמח בארץ, וחבר בפורום יבואני הגרעינים, אומר כי "ביום שישי הקרוב, תגיע לישראל האוניה "אמסטרדם" כשעליה 5,000 טון קמח מצות לחג הפסח. על אניה זו נמצאת הכמות המהווה מחצית מכמות הקמח לייצור מצות לחג הפסח הקרוב. תהליך ייצור המצות מתחיל בימים אלה. השביתה צפויה לייקר את מחיר המצות."
עוד מוסיף ישעיהו כי "מחירו של הקמח נמצא בפיקוח על-ידי הממשלה. התמשכות השביתה תחייב את הממשלה לגלגל את עלות השביתה למחיר הקמח."

תאריך:  09/10/2003   |   עודכן:  09/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il