X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם פורום יבואני הגרעינים
▪  ▪  ▪

בעוד כיומיים תתחיל המתת מאות אלפי בעלי חיים בהעדר תערובות להאכלתם. 99% ממרכיבי התערובות מגיעים דרך הים.
שבע אניות טעונות בגרעינים לחיטה ולמספוא, ממתינות מול נמלי ישראל. המאגרים הקיימים מספיקים לשבוע של הכנת תערובות, לאחריו תתחיל המתה שיטתית של בעלי חיים למאכל.
בעלי מפעלים לגידול בקר ועופות למאכל, מעריכים כי בעוד כיומיים , תתחיל המתת בעלי החיים, בהעדר תערובת בכמות מספקת להאכילם ומתוך רצון למנוע את גסיסתם. זאת, מאחר ו-99% ממרכיבי התערובות להאכלת בעלי החיים, הם חומרים המגיעים בייבוא דרך נמלי הים. עקב השביתה בנמלים, תספיק כמות הגרעינים ותוצרי הלוואי להאכלת בעלי החיים, לשבוע אחד בלבד. במדינת ישראל, שהיא מצרכניות העופות הגדולה בעולם, גדלים כ-40 מיליון עופות, מאפרוחים ועד לבוגרים, לצרכי האכלה.
"ממגורות דגון אינן שובתות, אבל השביתה בנמלים חסמה את כל ייבוא הגרעינים לישראל", אומר ראובן סדנאי, בעליה של חברת קוראל שירותי ים, סוכני האניות הגדולים ביותר בארץ בתחום הגרעינים. "מול נמל חיפה יעגנו לקראת סוף השבוע, שבע אניות של החברה עמוסות בגרעינים, מבלי יכולת לפרוק אותן. לאניות הגרעינים אין כל אלטרנטיבה מאשר לפרוק את סחורתן בנמלי הארץ וממגורותיה. בנמל חיפה נותרה לאחר פריקה, האנייה Agia Markela בעלת קיבולת של 60 אלף טון שסיימה את פריקת הגרעינים והיתה אמורה לצאת מהנמל לנמל אשדוד. בנמל אשדוד ממתינים לאנייה מטעני ייצוא של מפעלי ים המלח, הממתינים לשווקי הייצוא".
"צי" אניות הגרעינים כולל שתי אניות מסוג פנמקס בנות 60 אלף טון כל אחת, שתי אניות בהיקף של 25 אלף טון כל אחת ושלוש אניות בהיקף של 3,000 טון כל אחת. הנזק הכספי המיידי הנגרם מהמתנה לשבע האניות, מוערך בסכום של כ-100 אלף דולר ליום. זאת, בנוסף לקנסות עבור איחורים במסירה, והגדלת הרתיעה של בעלי אניות, ממשלוח אניות אלה לישראל.
פורום יבואני הגרעינים, שהתכנס לישיבות חירום בעקבות השביתה בנמלים ובמשק, קבע כי הנזקים הצפויים לענף, הם מידיים, בלתי הפיכים ושיעורם צפוי לגדול עשרות מונים מיום ליום. הפורום, המבקש למצוא דרכים להקטנת הנזק, החליט לשגר באופן מיידי מכתב לכל שרי הממשלה ולהציג את הסכנה המאיימת על המשק הישראלי. "עד לסוף השבוע יעגנו מול נמלי ישראל אניות
גרעינים הנושאות מטען בהיקף של 140 אלף טון", אמר אלי סיון, מנכ"ל חברת דגש, המובילה כמחצית מהסחורות בענף גרעינים, "אנו מוכנים לשאת בעלויות הכספיות הכרוכות בהבאת גוררת מקפריסין בתוך 24 שעות והעסקת נתבים שאינם עובדי רשות הנמלים. הגוררת תאפשר לאניות להכנס ולצאת מהנמל ולפרוק את המטען בממגורות דגון שאינן שובתות".
חברי פורום יבואני הגרעינים העבירו פנייה נוספת לשרים ובה ביקשו לאפשר התרת טפסי המכס לצורך שחרור גרעינים בהיקף של 80 אלף טון, המעוכבים בממגורות דגון בחיפה ובנמל אשדוד. חברי הוועד המרכזי של הפורום הנם מנהל הרכש של שמן תעשיות איתן שיינר, מנהל מכון התערובות 'מילובר' לוזי הנדל, מנכ"ל חברת 'שוברי בר' (המייבאת 50% מהמספוא לארץ) מאיר יגיל, מנכ"ל 'יבולית' (המייבאת 80% מהחיטה לצריכת בני אדם) ישעיהו בארי ואלי סיון מנכ"ל חברת דגש. חברי הפורום מייצגים את שלושת ענפי ייבוא הגרעינים בארץ: למזון לבני אדם, לשמנים לתעשייה ולמכוני התערובת להאכלת בעלי חיים.

תאריך:  09/10/2003   |   עודכן:  09/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il