X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם קבוצת קלי
▪  ▪  ▪

רן קלי: הרפורמה בשוק הפנסיה והביטוח תפר את "מאזן האימה" בין הקרנות לחברות הביטוח.
קלי צופה תחרות אמיתית בשוק הביטוח, שחיקה בעמלות וקונסולידציה של ענף ביטוח החיים, לרבות בסוכניות.
להערכתו, לאורך זמן אג"ח המיועדות המונפקות לקרנות החדשות ייעלמו לחלוטין. "צמצום הסבסוד הממשלתי, הקטנת הזכויות הרטרואקטיבית ושינוי התקנון המחישו את נחיתותן של הקרנות לעומת ביטוחי מנהלים החמירו את הפגיעה הפסיכולוגית באמון הציבור בקרנות כמכשיר לחיסכון פנסיוני. הפגיעה במבוטחי הקרנות הישנות - 20%-40% מהפנסיה, בחדשות - 10%-30%".
"מדיניות האוצר, כפי שהיא מסתמנת לאור הרפורמה בפנסיה, היא להביא לביטול מוחלט של אגרות החוב המיועדות המונפקות לקרנות הפנסיה החדשות ונראה, כי לאורך זמן הן ייעלמו לחלוטין", כך העריך רן קלי, מנכ"ל קבוצת קלי - בית הביטוח הפנסיוני, ביום עיון שערכה HPS מקבוצת "קו מנחה".
רן קלי טען, כי צמצום הסבסוד הממשלתי לקרנות החדשות, באמצעות הקטנת מרכיב האג"ח המיועדות מ-70% ל-30% והפחתת הריבית עליהן מ-5.05% ל-4.8%, הביא לשחיקת האטרקטיביות שלהן. בנוסף, הקטנת זכויות רטרואקטיביות, שגרמה לפגיעה מיידית במנות הפנסיה שנצברו עד כה, הביאה לפגיעה פסיכולוגית באמון הציבור בקרנות הפנסיה משהתברר, כי עמיתי הקרנות "חשופים בצריח".
אמנם הנפגעים העיקריים היו המבוטחים בקרנות הפנסיה הותיקות, שם היקף הפגיעה נע בין 20%-40% מגובה הפנסיה, אך גם בקרנות החדשות נגרמה פגיעה המוערכת ב-10%-30% מהפנסיה.
קלי הוסיף: "שינוי תקנון הקרנות וכפיית תקנון אחיד המחישו פעם נוספת את הנחיתות של הקרנות לעומת ביטוחי מנהלים. הוכח פעם נוספת, כי בעוד שביטוחי מנהלים הם חוזה משוריין לכל דבר, שאי-אפשר לפגוע בו חד-צדדית, או להמעיט מזכויות המבוטח, הרי שבקרנות הפנסיה ניתן לשנות את ההתחייבויות מעת לעת." קלי ציין, עם זאת, כי למרות שהצטמצמו הפערים בין קרן פנסיה חדשה לבין המתחרה המרכזי, פוליסת קצבה בחברת ביטוח, הרי בשלב זה מוקדם להספיד את הקרנות. כל זאת משום שנותר להן עדיין מרכיב מסויים של אג"ח מיועדות, מכיוון שעלויות ביטול הנכות והשאירים בהן זולות ומאחר שגם דמי הניהול נמוכים בהן בהשוואה לחברות הביטוח.
לדבריו, שני המוצרים - קרן פנסיה וביטוח מנהלים למטרת קצבה - יתקרבו זה לזה ושניהם יציעו אותו כיסוי ובאותו מבנה. מה שיקבע לבסוף הוא החלוקה בין תוכניות הון לתוכניות קצבה, במיוחד ברמות שכר גבוהות.
רן קלי ציין, כי התחרות על התשואות בין קרנות הפנסיה וביטוחי מנהלים תתעצם ובמקביל תתגבר מגמת פיזור התיק בין מספר מנהלי כספים והשקעות. להערכתו, גם תעלה הפופולריות של "סלים פנסיונים", שיספקו גמישות ויאפשרו להעתיק את כובד המשקל מאפיק אחד לשני בהתאם לצורכים ולטעמים המשתנים. במצב זה יהיה דווקא לקופות הקטנות יתרון יחסי, שכן הן תוכלנה בקלות רבה יותר לשנות את תמהיל ההשקעה ולהתאים אותו לצרכים החדשים.
קלי המליץ למי שחברים בקרן חדשה לפזר סיכונים ולהפריש חלק מהכנסתם לאפיק חסכון פנסיוני חלופי, כמו ביטוח מנהלים, או קופת תגמולים. לאלה שכבר יש אפיק נוסף מומלץ, לדבריו, לבחון את המשקל היחסי של כל אפיק ולשנות, בהתאם לצורך, את היחסים ביניהם. קלי הדגיש עם זאת, כי על כל מבוטח לקבל ייעוץ אישי פרטני בטרם ינקוט צעד כלשהו.
מנכ"ל קלי אף העריך, כי הרפורמה בשוק הביטוח הפנסיוני ובשוק הביטוח תפר את 'מאזן האימה' שהתקיים עד כה בין קרנות הפנסיה לבין חברות הביטוח. להערכתו, שוק הביטוח הפנסיוני ייפתח, ככל הנראה, לתחרות אמיתית ונראה, כי ענף הביטוח ייכנס לתחום הפנסיוני, כמו שהפנסיה נכנסה לתחום הביטוח.
התפתחות נוספת תהיה במישור מערכת יחסי העבודה. רן קלי הדגיש כי הסכמים קיבוציים יצטרכו להשתנות כדי לאפשר חופש בחירה אישית, כמו קביעת שיעורי ההפרשות ובחירת מוצרים חלופיים לפנסיה.
לדברי מנכ"ל קלי, ברפורמה בביטוחי מנהלים החל מינואר 2004 יש פחות שיפור כמותי ויותר שיפור איכותי, בעיקר בכל מה שקשור לשקיפות המוצרים אל מול הלקוח. היכולת של הלקוח לדעת מה הוא קונה ומה הוא מקבל תעמיד אותו בעמדת מיקוח טובה יותר בשוק ותשביח את התיק שלו. קלי צופה כי מוצרי הביטוח הרזים יותר, עקב השינויים בביטוחי המנהלים, יגררו שחיקה בעמלות הסוכנים ופריסה העמלות לאורך זמן. לדבריו, בעקבות הרפורמה צפויה קונסולידציה-רבתי של ענף ביטוח החיים והפנסיה, לרבות ברמת סוכניות הביטוח. קלי טען, כי הרפורמה בענף הביטוח הפנסיוני מחייבת השקעות עתק במיחשוב ובכוח אדם, על רקע של צמצום עמלות, ובמצב כזה רק הגדולים שורדים.

תאריך:  23/12/2003   |   עודכן:  23/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il