תלמידי בית ספר "הרצל" משכונת יד התשעה בהרצליה העפילו לגמר 'אולימפיאדת החשיבה'. האולימפיאדה מתבססת על משחקים המפתחים מיומנויות חשיבה, מיומנויות חברתיות ואינטיליגנציה ריגשית.
נבחרת בית ספר "הרצל", מונה ארבעה תלמידים, שכל אחד מהם מתחרה במשחק חשיבה אחר: מיכאל אלגוי (מכיתה ה')- מתחרה במשחק אבלון, שרית אקלה (מכיתה ו')- מתחרה במשחק אוקטי, עמירן גוזלן (מכיתה ו') - מתחרה במשחק דמקה ואור סלרנו (מכיתה ו') - מתחרה במשחק קורידור.
שחקני נבחרת בית הספר העפילו לגמר "אולימפיאדת החשיבה השמינית" במכון ויצמן למדע ברחובות. במשחקי חצי הגמר, שהתקיימו באקדמיה לשחמט בתל- אביב הגיעה הנבחרת למקום הרביעי (בניקוד הקבוצתי) מתוך 29 נבחרות מבתי ספר שונים בארץ.
ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, בירכה את התלמידים על העפלתם לגמר אולימפיאדת החשיבה ואיחלה להם הצלחה במשחקי הגמר.
גרמן הוסיפה כי " בית ספר הרצל עבר השנה תהליך לא פשוט שבסופו הוא עתיד להתאחד עם חט"ב רעות ולהפוך לבית ספר תשע שנתי. עיריית הרצליה, אגף החינוך והרווחה והנהלת בית הספר השקיעו בשנת הלימודים הנוכחית מחשבה עצומה ומשאבים במטרה לקדם את בית הספר. לשמחתנו התוצאות מוכיחות שאנו בכיוון הנכון".
על 'אולימפיאדת החשיבה'
אולימפיאדת החשיבה היא השיא של תוכנית אשכולות חשיבה שנועדה להביא להעלאת הישגי התלמידים וכלולה בלימודי ההעשרה של "קרן קרב". באמצעות המשחקים היחודיים לומדים תלמידי כיתות ד' - ו' להתמודד עם תחושות של הפסד ושל ניצחון, לומדים לתת יחס של כבוד ליריב וכד'.
התלמידים מתמודדים במשחקי החשיבה הבאים:
אבלון - מטרתו של כל מתמודד לדחוף 6 מכדורי היריב (מתוך 12) אל מחוץ ללוח המשחק. המשחק מלמד שיתוף פעולה וחשיבת צוות -ככל שכדורים יהיו צמודים ולא בשוליים הסיכוי לבצע את המטרה גדול יותר.
אוקטי - לכל מתמודד 4 חיילים, ומטרתו להביא את אחד מארבעת החיילים לנקודת הבסיס של היריב. המשחק מלמד שיקול דעת והתייחסות לכוונות היריב.
דמקה - ברמה מורכבת יותר מהמשחק המוכר. המטרה למנוע כל תזוזה מהיריב.
קורידור - כל שחקן הוא חייל ויש לו 10 מחסומים (לוחיות עץ קטנות מלבניות), שבאמצעותם הוא יכול למנוע מהיריב כל תזוזה המשחק על לוח משבצות.
מטרתו של כל שחקן להגיע לצד השני של הלוח שבו ניצב היריב.
המשחק מלמד ניצול משאבים והתייחסות ליריב.