המצב הכלכלי והמשבר החריף בענף הבניה, הביאו את הנהלת כרומגן לקבל החלטה אסטרטגית: למעט בהתמודדות במכרזים של קבלנים, לקניית כמויות גדולות של מערכות סולאריות. לקוחות קבלניים נבחרים בזהירות ולאחר בדיקה.
עמוס פסטרנק, סמנכ"ל השיווק של כרומגן: "המצב בשוק גורם לקבלנים לשלם, תשלומים רחוקים, לדרוש פריסה לתשלומים רבים, ולדרוש הוצאת סחורה ללא ביטחונות. זהו שוק שמחפש מחיר זול ותו תקן, ולא דורש איכות, ולכן הוא לא מתאים לנו. חברות רבות מוכרות לקבלנים בכמויות גדולות, ואז כשקבלן נופל, הוא מפיל יחד אתו ספקים רבים. אנחנו החלטנו אסטרטגית, שלא לקחת על עצמנו את הסיכון. לא מתאים לנו לשחק במשחק הזה, ולכן גם אם נמכור קצת פחות מערכות, נשמור על יציבות ולא ניפגע קשה מקריסה של אחד הקבלנים".
כדוגמא מציג פסטרנק את אחת החברות היותר גדולות בשוק המערכות הסולאריות, שבה פוטרו מעבודתם מנהל החברה ומנהל המכירות, לאחר שלא התקבל תשלום מקבלן, בסך כ-800 אלף ש"ח. החברה שבה מדובר, ספגה מכה אנושה.
המגזר הקבלני הוא שוק של כ-60 מיליון ש"ח בשנה בתחום המערכות הסולאריות. "למרות זאת", אומר פסטרנק, "כשקבלן רציני מבקש לרכוש מערכות, אנחנו בודקים את יציבותו, ואת תנאי התשלום שלו, ומחליטים אם וכמה לשווק". בעסקות גדולות מקפידים בכרומגן לבטח את העסקה, כדי לצמצם סיכונים.