X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מצברי וולקן
▪  ▪  ▪

הכנת מערכת החשמל והמצבר ברכב לקראת החורף
הוכן על-ידי מהנדסים ויועצים מחב' "וולתא" המשווקת את מצברי "וולקן" בישראל.
מערכת החשמל ברכב עומדת למבחן כל פעם שאנו רוצים להניע את הרכב. הנעה זו של הרכב דורשת מהמצבר לתת את הזרמים הגדולים ביותר בכל מהלך עבודת הרכב וזאת כאשר מנוע הבנזין עדיין אינו פועל ואינו מספק חשמל, כלומר כל הספקת החשמל מגיעה מהמצבר.
בחורף המבחן של מערכת זו חמור הרבה יותר. בחורף קשה לאייד את הדלק, שמן המנוע קר וצמיג, קשה לסטרטר לסובב את המנוע ולכן הוא דורש יותר חשמל מהמצבר.
בנוסף לכל במזג אויר רטוב וקר, ביצועיו של המצבר יורדים, מתפתחים קצרים קטנים כאשר כבלי המצתים יבשים ומתפתחת קורוזיה על הקטבים.
תהליך שחיקת המצבר מואץ מאוד בטמפרטורות גבוהות כך שבסוף הקיץ אנו מוצאים מצבר הרבה פחות חזק מאשר בתחילת הקיץ. מומלץ לכן לרכוש מצבר הבנוי לעמידה בתנאי הארץ.
מצבר לאקלים חם מסומן באותיות AT למצברים למכוניות פרטיות או BT למצברים גדולים.
מצברים אלו הם בעלי לוחות עבים במיוחד וריכוז חומצה נמוך וזאת כדי להגדיל את עמידת המצבר בקורוזיה החזקה הנגרמת בחום.
מומלץ לרכוש מצבר מהיצרנים המקומיים הבונים מצברים בעלי התאמה למזג האויר בארץ.
יש לשים לב שהמצבר מסומן בתו תקן ישראלי של מכון התקנים האומר כי המוצר נבדק מספר פעמים בשנה על-ידי מכון התקנים וזאת לעומת מצברי יבוא שמאושרים למכירה על סמך בדיקת מצברים בודדים הנבדקים מתוך אלפים שמיובאים לארץ ולעיתים קרובות לא עומדים באיכות הנדרשת.
בשנת 2003 היו כ-15 יבואני מצברים לארץ. מתוכם נותרו ב2004 כשלושה. האחרים פשטו את הרגל שכן לא יכלו לכבד את האחריות שנתנו עבור המצברים. כאשר קונים מצבר מומלץ לרכוש מספק מוכר ואמין למקרה של צורך במימוש אחריות.
כתוצאה מהנאמר אנו עדים פעמים רבות לאנשים שנתקעים בבוקר כאשר הם בדרך כלל ממהרים לעבודה לגן לבית ספר... כאשר המצבר לא מצליח להניע את הרכב.
כדי להימנע מאי נעימות זו כדאי ומומלץ להכין את מערכת החשמל לחורף.
1.אורך חיי מצבר 2-3 שנים, אם מורגש בתחילת החורף שהסטרטר "עייף" וגיל המצבר מעל שנתיים מומלץ להחליף מצבר.
2.יש לדאוג לניקיון קטבי המצבר ולהידוק נעל הכבל על הקוטב. כדאי לרסס את הקטבים בחומרי בידוד מיוחדים הנמצאים אצל כל חשמלאי רכב.
3.מומלץ לבדוק אצל החשמלאי את מצב הכבלים המוליכים זרם לפלגים ואת מצב הפלגים עצמם במידה ועבר זמן רב מהטיפול האחרון.
4.יש לבדוק ולהשלים במצבר מים מזוקקים בלבד ולא מי ברז רגילים או מים מינרלים.
5.מומלץ להחזיק ברכב כבלי התנעה לעת חירום כשהמצבר מתרוקן.

תאריך:  24/10/2004   |   עודכן:  24/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il