חברת הקופון של המדינה מובילה מהלך חדש לשיווק קופונים למשחקי הכדורגל בישראל
מטרת המהלך: הובלת קמפיין להחזרת קהל הצופים למגרשי הכדורגל.
חברת הקופון של המדינה, אשר מובילה תרבות צרכנית חדשה בישראל לשימוש חכם ויעיל בקופונים, יוצאת בימים אלה במהלך אסטרטגי מיוחד, כחלק מקמפיין להחזרת קהל אוהדי הכדורגל למגרשים. החברה פנתה ביוזמתה להתאחדות לכדורגל בהצעה לשימוש בקופונים המעניקים כרטיסי כניסה למשחקים במחירי עלות אטרקטיביים, ללא כוונת רווח.
יובל טל, מנכ"ל הקופון של המדינה פנה השבוע במכתב ליו"ר ההתאחדות לכדורגל, מר איצ'ה מנחם, ובו הוא מציין: "מזה תקופה ארוכה אנו שומעים, קוראים ולמדים כי ההתאחדות לכדורגל מבקשת להוביל מהלך להחזרת אוהדי הכדורגל למגרשים, מהלך מבורך, אך עד כה ללא הצלחה. במהלך השבועות האחרונים עקבנו אחרי הפרסומים אודות הכמות הדלה של הצופים שהגיעו למגרשים ועל ניסיונות ההתאחדות לנתח את הסיבה לירידה במספר הצופים במגרשים. עקבנו גם אחרי הכתבות בעיתונים אודות הסקר שערכה ההתאחדות, על פי הפרסומים בעלות של כ-80 אלף ₪, ממנו עלה כי האוהדים הם "האשמים" העיקריים.
כמו כן, הופתעתי לקרוא שההתאחדות מצאה לנכון לייחס את הסיבות העיקריות לירידה במס' הצופים ברמת הכדורגל בארצנו ובהישגיה המצוינים של מכבי חיפה. חבל שההתאחדות לא בחרה לקחת אחריות גורפת, כי כל הסבר שכזה נשמע כתירוץ ובריחה מאחריות.
הדבר היחיד שמנחם אותי הא הניסיון האמיתי והכן שלך, איצ'ה מנחם, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, למצוא פיתרון לבעיה. בכל אופן, ולעצם העניין, כאוהד כדורגל ישראלי וכמנכ"ל חברה מובילה בתחום הצרכנות והפנאי, מצאתי לנכון להפנות אלייך בהצעה שעשויה לפתור, לפחות בחלקה, את הבעיה.
מבדיקות שערכתי עלה כי הסיבה העיקרית והאמיתית לבריחת הקהל מהמגרשים היא מחירי הכרטיסים הגבוהים והיחס המזלזל אליו זוכים האוהדים, בין היתר מצד ההתאחדות לכדורגל והקבוצות. אין ספק שמחירי הכרטיסים מרתיעים את הציבור מלהגיע למגרשים,
הפעולות החינוכיות שננקטות על ידי ההתאחדות לכדורגל בעניין הבאת דור חדש של אוהדים לא מספיקות ולא יוצרות תהודה חיובית.
בחלק מהמקרים, הורים רבים חוששים משלוח את ילדיהם למגרשי הכדורגל או לקחת אותם איתם, בגלל האווירה הלא נעימה והמאיימת במגרשים.
כמו כן, התשתית שההתאחדות לכדורגל מעמידה לצופים לא מספקת ודורשת בדק בית.
לכן, הצעתי לעודד הגעת צופים למגרשי הכדורגל באמצעות קופונים שימשכו את הקהל. הקופונים האלה יהיו במחירי עלות לכל משחקי הקבוצות - באמצעות פרסום בחוברת הקופון של המדינה.
הקהל יקבל הזדמנות לצפות במשחקי כדורגל במחירי עלות אטרקטיביים, לקהל תינתן הזדמנות לרכוש מחדש את האמון בקבוצה האהודה עליו ובהתאחדות לכדורגל, וירגיש שיש תמורה מלאה לכספו.
לשם הדגשה, ברצוני לציין כי במסגרת מהלך זה אנו לא מבקשים להרוויח, אלא להעמיד לרשותכם כלי שיווקי באמצעותו ניתן לבצע את המהפכה גם במגרשי הכדורגל.
אין לי ספק כי אם תמצאו לנכון לשתף עימנו פעולה, גם ברמה של פיילוט, התמורה תהיה כדאית ומי שיגזור קופון בסופו של דבר תהיה ההתאחדות לכדורגל שבמסגרת המהלך, אני תקווה, שתרשום לעצמה נקודות זכות.
הקופון של המדינה הינו מיזם מבית חברת "הקופון של ישראל" בע"מ. החברה נוסדה בתחילת 2003 וחזונה להוביל בתחום חידושי הקנייה בישראל. צוות החברה עמל רבות בגיבוש תוכנית אסטרטגית ובלמידת תחום הצריכה והמדיה בארץ. מנכ"ל החברה, יובל טל, איש עסקים יוצא צבא, בעל תואר שני במנהל עסקים. יו"ר החברה הוא ארי כהן, פרסומאי ומנהל שיווק ברדיו 91FM.