X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מועצת הצמחים
▪  ▪  ▪

למעלה מ-90% ממגדלי תות השדה הצטרפו לפרויקט המיתוג "ביו (bio) תות - תות של בריאות" שמובילה מועצת הצמחים.
במועצת הצמחים מדווחים בסיפוק רב על הצטרפות וולונטרית של למעלה מ-90% ממגדלי תות השדה לפרויקט מיתוג תות השדה "ביו - תות - תות של בריאות".
מטרת הפרויקט לשווק לצרכן הישראלי תות של בריאות, המבוסס על הדברה ביולוגית לתותים, באמצעות אויבים טבעיים - חרקים, הניזונים מהמזיקים המצויים על צמחי תות השדה. עד כה יושמה ההדברה הביולוגית בעיקר בגידולי תות השדה שיועד ליצוא, ובשתי העונות האחרונות הורחב השימוש גם לתות המיועד לשוק המקומי.
מאז החדרת המותג "ביו - תות" לשוק המקומי חלה מגמת עלייה בגרף השיווק שלו: בעונת 2002/3 רק 50% ממגדלי התות שיווקו את תוצרתם תחת שם המותג "ביו - תות", בעונת 2003/4 עלה אחוז זה ל-62.5%. עם פתיחת עונת 2004/5 למעלה מ- 90% ממגדלי תות השדה הודיעו כי ישווקו את תוצרתם תחת המותג "ביו - תות".
המגדלים שמשתתפים בפרויקט מחויבים לסמן את התותים שלהם במדבקת "ביו תות" עם סמל הדבורה. במועצת הצמחים ממליצים לצרכנים לחפש את המדבקה, הכוללת גם שם ומספר טלפון של המגדל, כך שהצרכן יכול ליצור קשר ישיר עם המגדל ולקבל ממנו פרטים על התותים שרכש זה עתה.
ההצטרפות לפרויקט נבנתה על בסיס חובת הסימון המחייבת את כלל מגדלי התות. המגדלים חותמים על הסכם, לפיו הם מחויבים בתוכנית בקרת איכות "ביו - תות", כשמועצת הצמחים מבקרת אותם באמצעות פקחים ובדיקות. רק אם החרקים אינם מספקים פתרון, נעשה שימוש נקודתי בחומרים כימיים, ואז הפרי יוצא מתוך המותג, והמגדל אינו רשאי לשים את המדבקה.
לדברי מיכאל אילון, מנכ"ל מועצת הצמחים, "מועצת הצמחים פועלת כדי לתת מענה לצרכן הישראלי, המעוניין בפרי בריא ונקי. המותג "ביו - תות" בא לקדם מדיניות של שמירה על בריאות הציבור והפחתת השימוש בהדברה כימית".
עוד הוסיף אילון כי "ההצטרפות הוולונטרית של המגדלים, והחשיבות שהם עצמם רואים במיתוג הפרי, מבטיחים לצרכן רמת אמינות ובטיחות מוצר גבוהה. המותג "ביו - תות" זוכה להצלחה בקרב הצרכנים, ותוך שתי עונות הוכפלה כמות הפרי המשווקת בארץ. החשוב הוא שכולם נהנים - הצרכנים נהנים מפרי בריא ונקי והמגדלים נהנים מעלייה בגרף המכירות. אם בעונת 2002/03 שווקו 8000 טון פרי לשוק המקומי, הצפי לעונת 2004/5 עומד על 14,000 טון פרי, גידול של למעלה מ-75% מאז שהוחדר המותג".

תאריך:  21/02/2005   |   עודכן:  21/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il