חידוש בשוק כרטיסי האשראי בישראל:
לאומי קארד ואסם משיקות כרטיס ספק לביצוע תשלומים של לקוחות חברת אסם.
·הכרטיס יחליף שימוש בשיקים על-ידי אלפי בתי עסק.
·מנכ"ל לאומי קארד, אריה היילוייל: הכרטיס יביא לשינוי משמעותי בסליקת התשלומים בשוק הקמעונאי בישראל.
חברות לאומי קארד ואסם משיקות חידוש בשוק כרטיסי האשראי בישראל - כרטיס ספק. מדובר בכרטיס אשראי המשרת חברות מסחריות הפועלות במגזר הקמעונאי, לביצוע התשלומים של בתי עסק הרוכשים מהן מוצרים.
כרטיס ספק ראשון מונפק בימים אלה עבור בתי עסק (חנויות, מכולות, מיני-מרקטים וכד') שמשווקים מוצרים של חברת אסם. מערך המכירות של אסם כולל אלפי נקודות מכירה בכל רחבי הארץ.
מנכ"ל לאומי קארד, אריה היילוייל, אומר כי כרטיס ספק הוא אמצעי תשלום חדשני, המרחיב את השימוש בכרטיסי אשראי לתחום רחב, שבו מהווים כיום השיקים אמצעי תשלום מרכזי.
משנה למנכ"ל אסם לסחר, אברהם קרינגל, מברך על המיזם המשותף בו כל צד תרם את הידע שהצטבר בתחומו. לדבריו "אסם הינה חלוצה בתחום הקמעונאות ומובילה בחדשנות ובשרות ללקוחותיה. כרטיס הספק יהדק את הקשר של אסם עם הקמעונאים ויתן יתרונות רבים לשני הצדדים"
לדברי היילוייל, לאומי קארד מתכוונת להרחיב את השימוש בכרטיס ספק ולהנפיק כרטיסים כאלה עבור חברות נוספות במשק. "אנו שמחים, שחברת אסם, חברה חדשנית ומובילה בישראל, בחרה להשתתף באתגר החדש, שיביא לשינוי משמעותי בסליקת התשלומים בשוק הקמעונאי בישראל", אומר היילוייל.
לאומי קארד ואסם יבצעו בקרוב פיילוט ראשון של הפעלת הכרטיס בבתי עסק המשווקים את מוצרי אסם באזור השרון, ובהמשך יורחב השימוש בכרטיסי ספק ללקוחות אסם בכל אזורי הארץ.
לאומי קארד תנפיק כרטיס ספק עבור בית עסק שמשווק את מוצרי אסם, לביצוע התשלומים שלו. במקביל לביצוע הזמנת מוצרים על-ידי בית העסק, תועבר ללאומי קארד הוראת תשלום (חיוב בית העסק המזמין סחורה וזיכוי חברת אסם). סליקת התשלומים בלאומי קארד תתבצע על פי תנאי התשלום המקובלים בין אסם לבין לקוחותיה.
השימוש בכרטיס ספק יקנה לבית העסק הטבות פיננסיות והטבות שיווקיות, כגון אפשרות לצבור נקודות על רכישותיו במסגרת תוכנית ההטבות של לאומי קארד. הנפקת הכרטיס תאפשר בעתיד גם העמדת מסגרות אשראי לבית העסק. כמו כן, תפיק לאומי קארד דוחות מפורטים של מערך התשלומים - הן לבית העסק והן לחברה (כגון אסם).
עם השקת כרטיס הספק עבור לקוחות אסם, מצטרפת לאומי קארד למיזמים חדשים של הנפקת כרטיסי ספק, במתכונת דומה, עבור חברות גדולות בעולם. בין הפרויקטים הבולטים שפועלים כיום בתחום זה: חברת נסטלה בברזיל, פרויקט משותף ל-Hana Bank ולחברת קוקה קולה בקוריאה ופרויקט משותף לחברת First U.S ולחברת מרצדס (הנפקת כרטיסי ספק עבור סוכנויות של מרצדס בארה"ב).
השימוש בכרטיס ספק מייעל את תהליך הגבייה של חברות המפעילות מערך הפצה גדול, משפר את מוסר התשלומים ומסוגל לתרום להגדלת המכירות. מניתוח הפעלת הכרטיס בקוריאה, התברר כי מכירות חברת קוקה קולה גדלו, בעקבות הנפקת הכרטיס, בשיעור של 20%.