איגוד קציני בטיחות בתעבורה מסתייג מהתוכנית להפעלת מערך קווי תחבורה ציבורית ללא תחנות קבועות ברחובות העיר חיפה. האפשרות שכל נוסע ינהיג את האוטובוס ברחובות העיר ויורה לנהג היכן לעצור, בכל מקום ובכל רגע נתון, מהווה סכנה ממשית לאזרחי העיר - נהגים והולכי רגל כאחד.
אין להשוות נפח פעילות של מונית ברחובותיה של עיר לזה של מיניבוס, אומר יעקב רוזנטל, יו"ר איגוד קציני בטיחות בתעבורה. המונית תופסת נפח קטן של הרחוב, משרתת מספר מוגבל של נוסעים ואין היא נתפסת בתודעת הציבור כחלק מחברת תחבורה ציבורית. בעוד המיניבוס נועד מראש לשרת מסות גדולות של נוסעים. הוא משתלט על שדה הראיה של נהגי הרכב הפרטי ומהווה מכשול להולכי רגל ולכן זה מסוכן למסור את הגה הנהג ואת הבלמים של המיניבוס בידיו המורמות של כל נוסע.
מאיגוד קציני בטיחות בתעבורה נמסר כי מרביתם של הנפגעים בתאונות דרכים הם הולכי רגל. בשנת 2004 נהרגו בתאונות דרכים 176 הולכי- רגל, שהם כשליש ממספר הנספים בתאונות דרכים, מרביתם בתוך הערים.
איגוד קציני בטיחות בתעבורה מזהיר מפני התוהו ובוהו העשוי להשתלט על הרחובות שבהם יבוטלו תחנות האוטובוסים וממליץ בפני משרד התחבורה והמשטרה לבדוק את ההצעה כולה גם מההיבט הבטיחותי.