X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם היועץ המשפטי לממשלה
▪  ▪  ▪

בעקבות הפרסומים בדבר שליחות שקיים מר עמרי שרון מטעם ראש הממשלה ליו"ר הרשות הפלשתינית באמצעות מר יוסי גינוסר ולאחר שניתן אישור פומבי לדברים בראיון רדיו על-ידי ראש לשכת ראש הממשלה, מבקש היועץ המשפטי לממשלה להבהיר, מבלי לגרוע ממאמצי הממשלה מול הרש"פ:
1) עמדת היועץ המשפטי לממשלה באשר לאפשרות שמר עמרי שרון ימלא תפקיד במשרד ראש הממשלה נמסרה לראש הממשלה על-ידי היועץ המשפטי לממשלה. היועץ המשפטי יעץ כי מר עמרי שרון לא ימלא תפקיד כזה במשרד או מטעמו. זאת, ברוח כללי שירות המדינה (מינויים) (סייגים בקרבת משפחה) התשכ"ט - 1969, שעניינם בהעסקת קרובי משפחה, גם אם אינם חלים פורמלית על שרים. בעבר, בממשלה קודמת, גם הזהיר היועץ המשפטי בכתב (במקרה שאינו נוגע למר שרון) מפני תופעות שעלולות להביא לנפוטיזם.
דעתו של היועץ המשפטי לממשלה ידועה לראש הממשלה גם באשר למילוי שליחויות מדיניות. במבט לעתיד, יש להימנע ממצב של שילוב בין קרבת משפחה לבין מילוי של שליחויות נמשכות שלא כעובד מדינה, כשבפועל - מבלי לפגוע - עלול האיש להפוך בדרך זו למוקד פעילות במערכת.
2) בעניינו של מר יוסי גינוסר פנה היועץ המשפטי לממשלה לראש הממשלה ולשר הביטחון לפני כשבוע, בעקבות פניות ופרסומים שהגיעו לידיעת היועץ המשפטי לממשלה והנחה בעקבות פסק דינו של בית המשפט העליון שלא להטיל על גינוסר שליחויות מדיניות או שליחויות מטעם רה"מ.
עניין זה אינו חדש. כבר בממשלות קודמות נטל מר גינוסר חלק במגעים המדיניים עם הרשות הפלשתינית. ח"כ צבי הנדל ומפלגת תקומה הגישו עתירה בנושא וטענו לחוסר סבירות קיצונית במינויו לכהן כנציג. כמו כן העלו טענת ניגוד עניינים הנובעת מעסקים פרטיים שמנהל מר גינוסר. מר גינוסר לא הסכים לערוך הסדר ניגוד עניינים כפי שנתבקש וכמקובל, ולפיכך הודיעה המדינה לבג"ץ כי עמדת היועץ המשפטי היא שכל עוד לא תוסדר סוגיית ניגוד העניינים לא תוטלנה על מר גינוסר משימות קשר עם הרשות הפלשתינית. בהמשך ולמרות הסיכום, נפגש מר גינוסר עם יו"ר הרשות הפלשתינית במספר מקרים שהוגדרו על-ידי ראש הממשלה דאז כ"מקרים של פיקוח נפש" בעקבות פרוץ המאורעות בתקופת החגים. בסופו של דבר נדחתה העתירה בסוף נובמבר, מבלי שנדונה לגופה - אך בית המשפט העליון ציין בפסק דינו את עמדת היועץ המשפטי כאמור, וכן כי על-פי הודעת ראש הממשלה יהיו אלה במקרה של פיקוח נפש.
בעיני היועץ המשפטי לממשלה - וכך סוכם עם ראש הממשלה הקודם - צריך היה להיות מדובר בפיקוח נפש אמיתי, הצלת נפשות (כפי שאולי נראה היה באוקטובר אשתקד). מכל מקום חלוף הזמן מפחית מן המשמעות של אמירת "פיקוח נפש" לגבי שליחויות מר גינוסר. לדעת היועץ המשפטי עלינו להימנע מלשדר נורמות של מדינות וישויות שאיננו רוצים להימנות על קהלן בעניינים ערכיים ושלא משכמותן נרצה בשורת גאולה. הסדר ניגוד עניינים לאדם הממלא שליחות ממלכתית הוא דרישה אלמנטרית, מבלי לפגוע בשום אדם. לדברים אלה יש אפקט מצטבר משפטי ומוסרי.
ברורה החשיבות בקיומו של שליח להנהגת הרש"פ, שייהנה ממלוא אמונו של הדרג המדיני, אך חשוב הוא שייבחר אדם אשר מסגרת שליחותו תהיה כמקובל במתוקנות שבמדינות.

תאריך:  05/04/2001   |   עודכן:  05/04/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונית ויינר, יחסי ציבור
- הודעה מטעם מוטורולה ישראל;
אהוד הר-חן מונה למנהל תחום גיוס כוח אדם איכותי באזור EMEA במוטורולה העולמית; יהודה פורת מונה לסמנכ"ל משאבי אנוש וארגון במוטורולה ישראל
יעל סלומון, יחסי ציבור
- הודעה מטעם גילת תקשורת;
גילת תקשורת חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת אינטרלקט מיפן, ספקית מובילה של יישומים חינוכיים, לשיווק פתרונות הלימוד מרחוק של גילת תקשורת ביפן.
עדי מוצפי, יחסי ציבור
- הודעה מטעם חברת אינטנטיה;
החברה הגדילה באופן משמעותי את הרווחים מרשיונות התוכנה ואת בסיס הלקוחות שלה
יעל בליך, יחסי ציבור
- הודעה מטעם חברת עמגל
אסף קדם, יחסי ציבור
- הודעה מטעם סיסקו, יבמ ו-HP
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il