X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מרכז החינוך חוש"ן
▪  ▪  ▪

אחיות העובדות ביחידות ההפריה החוץ-גופית בבתי חולים ובמרפאות פריון בקהילה, עברו לראשונה סדנה מיוחדת להיכרות עם הקהילה ההומו-לסבית-טרנסקסואלית ובנושאי הורות ומשפחה חד-מינית. הסדנה שהועברה על-ידי חוש"ן (חינוך ושינוי), מרכז החינוך של הקהילה הגאה, כללה מושגי יסוד בנושאי זהות ונטייה מינית ומגדרית; היבטים פסיכולוגיים ומשפטיים של זוגיות והורות במשפחה החד-מינית וכן דיון בדילמות ומצבים הנוגעים לנטייה מינית והפריה חוץ גופית אצל חברי הקהילה הגאה.
במסגרת עבודתן היומיומית נפגשות האחיות המטפלות בפריון ובהפריה חוץ גופית (IVF) גם בלסביות, טרנסג'נדרים והומוסקסואלים, המבקשים לעבור טיפולי הפריה. על מנת שהאחיות יוכלו להעניק להם שירות מקצועי, כפי שמוענק לשאר האוכלוסייה, מתוך היכרות צרכי הקהילה הגאה והבעיות הייחודיות לה, החליטו רכזות קורס "סיעוד בהפריה חוץ גופית" לקיים השתלמות ייחודית בנושא, במסגרת ההכשרה המקצועית לאחיות העובדות ביחידות פוריות בבתי חולים ובקהילה, ומתקיים בבית הספר לסיעוד בבית החולים "קפלן".
מרכזות הקורס יזמו את יום העיון, המוכר על-ידי משרד הבריאות, כחלק מראיית עולמן המקצועית, המחייבת את האחות למתן טיפול מקצועי פסיכו-סיעודי, תוך שמירה על כבוד האדם ואמונתו. לדבריהן, נועדה הסדנה לקיים מפגש ישיר והיכרות עם חברי הקהילה, בניסיון לרכוש ידע, לנפץ סטריאוטיפים כלפי הקהילה הגאה, הנובעים ממבוכה או מחוסר ידע, ולתת בידי האחיות כלים ליצירת תקשורת אפקטיבית במפגש עימם, באופן שיישרת הן את צרכיה המקצועיים של האחות במהלך מתן השירות, והן את צרכי חברי הקהילה.
יום העיון, שהועבר על ידי מרכז החינוך חוש"ן - חינוך ושינוי, ארגון ארצי, הפועל להרחבת הידע ולשינוי הסטריאוטיפים כלפי הומואים, לסביות וטרנסג'נדרים, כלל הרצאת מבוא בה קיבלו האחיות מושגי יסוד על מיניות ומגדר ומודלים של מרכיבי הזהות המינית והמגדרית; הכרת השלבים בגיבוש הזהות המינית - מהילדות דרך גיל ההתבגרות והכרת הקשיים הכרוכים באורח חיים הומו-לסבי, בעיקר בכל הקשור ל"ארון" וליציאה ממנו.
בשלב השני של יום העיון הירצה ד"ר עופר פיין, על היבטים פסיכולוגיים בהורות ומשפחה חד מינית והציג ממצאי מחקרים על הורות חד מינית והשפעתה על הילדים הגדלים במשפחות אלה. עו"ד יונתן ברמן, הציג סקירה על המצב המשפטי בישראל של זוגיות והורות חד-מינית וכיצד מתייחסים החוק ובתי המשפט בישראל להורות הומו-לסבית.
החלק האחרון של יום העיון כלל סיפורים אישיים וסימולציות. מפגש אישי של הומוסקסואל לסבית וטרנסג'נדרית, שסיפרו בגילוי לב על התמודדותם עם זהותם ונטייתם המינית. הדגשים בסיפורם היו על הגילוי העצמי, ההתמודדות, היציאה מ"הארון", ההתמודדות עם הסביבה: הורים, חברים, עבודה, אנשי מקצוע. לאחר מכן התקיימו סימולציות והועלו דילמות וניתוחי אירועים ומצבים אפשריים במפגשים של אחיות לטיפולי פוריות עם חברי הקהילה הגאה.
יו"ר חוש"ן, יואב ארד, אמר כי מטרת יום העיון היא ליצור לאחיות היכרות עם הקהילה ההומו-לסבית-טרנס, תוך לימוד על התפיסות החברתיות הייחודיות לקהילה, וזאת כדי לספק להן כלים לתקשורת אפקטיבית שאינה מתבססת על תפיסות שליליות וסטריאוטיפים. "כל גוף שבא במגע, אם בטיפול או אם כשירות לחברי הקהילה, צריך להכיר את צרכיהם כדי להבטיח את השירות הטוב ביותר, ללא דיעות קדומות. הכרת הקהילה הגאה צריכה לכלול את כל נותני השירותים עבורה, מפקיד בבנק שמטפל בבקשה למשכנתא לזוג נשים ועד אחות בחדר מיון שמטפלת בילד של שני הומואים. אני מקווה שגופים ומוסדות נוספים, שנותנים שירות לקהל הרחב, וחברי הקהילה בתוכו, ישקיעו את המאמץ והמחשבה הדרושים כדי לכבד את לקוחותיהם".

תאריך:  26/09/2005   |   עודכן:  26/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il