"גם השנה, סוכנויות הקד"מ הישראליות לא אכזבו, והגיעו להישגים יפים בגמר העולמי של תחרות הקד"מ הבינלאומית ה-Globes Awards", אומרת שירין מור, מנכ"לית ה-MAA, האיגוד העולמי של סוכנויות הקד"מ, המארגנת את התחרות.
בגמר העולמי התמודדו 420 קמפיינים מכל העולם, לאחר שזכו קודם לכן בתחרויות אזוריות. בישראל, ארגנו את תחרות הקד"מ במשותף איגוד המפרסמים בישראל ומערכת העיתון פורום שיווק. שופטי התחרות העניקו לפרומרקט מדליית זהב על פסטיבל החול, שערכה עבור סופרפארם, בקטגוריה 'קמפיין החסות או שיתוף הפעולה הטובים ביותר'.
טרגט מרקט זכתה בסך-הכל בשלוש מדליות בגמר העולמי. שתי מדליות כסף הוענקו לה על קמפיין 'מתקדמים לעתיד' שניהלה בקרב עובדי בזק, לפני תהליך המיתוג מחדש של החברה. המדליות הוענקו לה בקטגוריות 'השימוש הטוב ביותר בשיווק ישיר' ו'הפעילות הטובה ביותר עבור מערך המכירות'. טרגט מרקט זכתה גם במדלית כסף על קמפיין 'כחול עולה' לפלאפון בקטגוריה 'הקמפיין הטוב ביותר לבניית מותג'.
שירין מור, בשנים האחרונות מגיעות סוכנויות הקד"מ הישראליות להישגים רבים בגמר העולמי של תחרות ה-Globes Awards. איך את מסבירה את התופעה הזו?
"הסוכנויות הישראליות ממשיכות להגיע להישגים יפים בזירה הבינלאומית. בשנים האחרונות הדבר בלט במיוחד בקטגוריות השיווק הישיר, אירועי הקד"מ וקמפיינים בתקציבים נמוכים. בנוסף, החברות הישראליות מציגות קמפיינים מוצלחים בקטגוריית השיווק לעסקים, בה מתקשות חברות מסביב לעולם למצוא רעיונות מקוריים וחדשניים".
מה יכולות סוכנויות הקד"מ הישראליות ללמוד מהקולגות שלהן בעולם?
"הדבר הנפלא לגבי הקד"מ הוא, כי הפעילויות והטקטיקות יכולות להיתרגם בצורה קלה ממוצר למוצר וממדינה למדינה. לדוגמא, לפני כשנתיים ראינו קמפיין מקוריאה שזכה ב-Globes Awards, והשנה, כך דווח לי, זכתה גרסה ישראלית של אותו קמפיין ('כחול עולה' של פלאפון בביצוע טרגט מרקט. המערכת) בפרס 'קמפיין השנה' בישראל. זה מה שיפה בתחום הקד"מ ואנו מעודדים אותו: לקוחות שונים, מותגים שונים, אבל עדיין קמפיין מנצח אחד, שיכול לעבוד כמעט בכל מדינה בעולם".