X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תוכנת הפרסומות שנחשפה במחשבי לנובו לא לבד – הטלוויזיה החכמה של סמסונג מקליטה אתכם ואפילו תוכנת ריגול למכשירי ה-iPhone לא תיתן לכם מנוח דוח האיומים של חברת ESET מסכם חודש בזירת הסייבר
▪  ▪  ▪
סערה לא קטנה [צילום: AP]

אם שמעתם פעם מישהו אומר שכל דבר שאתם עושים ברשת מתועד - אז חודש פברואר כנראה מוכיח את הטענה הזו בצורה סופית. בראש הרשימה נמצאת החשיפה של תוכנת הפרסומות SuperFish הישראלית, אשר הגיעה מותקנת מראש על כמה מדגמי המחשבים הניידים של חברת לנובו ויצרה סערה לא קטנה.
למי מכם שאינו מעודכן בפרטים, תוכנת ה "Superfish" היא תוכנה שמטרתה להציג פרסומות מותאמות אישית למשתמשים על-ידי כך שהיא עוקבת אחר חיפושי הגוגל והאמזון שלהם. בניגוד לכמה מהפרסומים בכלי התקשורת, ה-Superfish היא אינה וירוס, אך היא מהווה סיכון פוטנציאלי לפרטיות המשתמשים ועלולה להוות פרצת אבטחה לא קטנה. חשיפת המקרה גרמה לביקורת רבה על חברת לנובו שמיהרה לשחרר כלי להסרת התוכנה אותו ניתן למצוא בקישור הבא.
האם הטלוויזיה החכמה של סמסונג עוקבת אחריכם?
כדאי שתחשבו פעמיים לפני שתערכו את השיחה הפרטית הבאה בסלון הבית שלכם - במיוחד אם יש לכם טלוויזיה חכמה של סמסונג. סמסונג הודתה לאחרונה שהטלוויזיות החכמות שלה, שעושות שימוש בטכנולוגיית זיהוי קול, מסוגלות להקליט כל שיחה שנעשתה בקרבת הטלוויזיה בכל זמן.
בנוסף, במדיניות הפרטיות של סמסונג מצוין כי "כל דבר שנאמר בקרבת המכשיר, כולל מידע אישי או מידע רגיש אחר, יוקלט ויועבר לצד שלישי". מה שמשתמע מכך הוא שגם סמסונג בעצם מודה שיש לה מנגנון בו היא יכולה להעביר מידע אישי אודות לקוחותיה לצד שלישי - בין אם מדובר בסוכנויות לאכיפת חוק, מפרסמים או כל גורם אחר. וכמובן, תמיד ישנה האופציה שהאקר כלשהו יצליח לשים את ידו על אותן הקלטות אשר נשלחות באמצעות רשת האינטרנט לסמסונג.
כדי למנוע מהטלוויזיה של סמסונג להקליט אתכם, תוכלו לנטרל את אופציית זיהוי הקול בתפריט ההגדרות של המכשיר.
קיבלתם הודעת דואר אלקטרוני מוואטסאפ? זו הונאה
פושעי הרשת ממהרים לנצל כל הזדמנות לנצל גולשים תמימים ברשת ובעיקר הם שמחים כשיש חדשות בקנה מידה עולמי. החודש הייתה זו חברת וואטסאפ ששחררה את גרסת שולחן העבודה לאפליקציית המסרים המידיים - WhatsApp-Web.
פושעי הרשת החליטו לנצל את הבאזז סביב השירות החדש וניסו לשכנע משתמשים ברחבי העולם להוריד למחשב שלהם תוכנה זדונית במסווה של WhatsApp-Web. ההונאה הופצה באמצעות הדואר האלקטרוני והגולשים שהתפתו ללחוץ על קישור ההתקנה התקינו על המחשב שלהם תוכנת ריגול לחשיפת פרטי בנק.
הדרך להימנע מההונאה הזו, היא לא ללחוץ על קישורים בהודעות אימייל, גם אם האימייל נראה לגיטימי לחלוטין. במקום זאת כנסו ישירות לאתר הרשמי של WhatsApp-Web בכתובת.
גם משתמשי iPhone על הכוונת
גם משתמשי ה-iPhone נפלו קורבן למזימת סייבר שנחשפה החודש. קמפיין הריגול המקוון Operation Pawn Storm התגלה לראשונה על מחשבי Windows בשנה שעברה, אבל עכשיו הצליחו יוצרי ההונאה לחדור גם למכשירי iPhone.
חוקרי האבטחה שחשפו את הקמפיין טוענים שהאפליקציה XAgent היא תוכנת ריגול לכל דבר והיא אוספת מידע כמו הודעות טקסט, רשימת אנשי הקשר, תמונות, מיקום ועוד. בנוסף היא מסוגלת להפעיל את המיקרופון של המכשיר מרחוק ולהקליט שיחות הנעשות בקרבת המכשיר. המכשיר לא חייב להיות פרוץ על-מנת להתקין עליו את האפליקציה הזדונית.
תאריך:  09/03/2015   |   עודכן:  09/03/2015
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודית מליק-שירן
"הדמיון הוא העין של הנשמה" אמר הסופר ג'וזף ג'ברט והפנטזיה היא אחותו התאומה, כך אומרת אני כי שבעת סיפורי הספר מתארים עולם דמיוני המשתעשע בשבילי פנטזיה ועושה לעיניים שלנו כישוף    לא כישוף שלילי אלא כישוף חיובי    כישוף שיוצר קסם
טליה משלי
הסיבים התזונתיים אינם נספגים במערכת העיכול, ולכן תורמים כמות נמוכה מאוד של קלוריות לדיאטה    על-אף שהם אינם נספגים, נוכחותם במערכת העיכול חשובה וכך גם צריכתם כחלק מתזונה מאוזנת
סיגל גרושקה
פורים מאחורינו ולגיטימציה להפוך למישהו אחר בתחפושת ובאיפור מעלה את נושא האיפור היומיומי על סדר יומנו במיוחד לכבוד יום האישה    מה ניתן ללמוד עוד כדי לשפר את מה שקיבלנו מהטבע?
עיתון ׳אבג׳
טל פלג-שגיא, דוקטורנטית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מתמחה בפסיכולוגיה קלינית וחוקרת את מיניות האדם    סיפורה הוצג במסגרת המהדורה המיוחדת של עיתון 'אבג' לקראת יום האישה הבינלאומי
צילה שיר-אל
רק בחודש אפריל הקרוב ניתן יהיה לסכם את התקופה ואף להבין, להפנים ולראות את האור בקצה המנהרה בנושאים בהם הוטרדתם בחודשים האחרונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il