X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אריה דרעי [צילום: אריה דרעי/פלאש 90]
חוק התורה וחוק הגיוס
אני מציעה להסביר לגפני ושו"ת החיים באשלייה שזה יעבור בשלום, שהם יהיו אחראים לחורבן הבית השלישי אם ימשיכו בדרישות הלא מוסריות והמנוגדות לערכים היהודיים כפי שאנחנו מבינים אותם

לכבוד יו"ר ש"ס אריה דרעי
אני פונה אליך כאל אדם רציונלי לפעול להורדת שתי הדרישות הללו מדיון בכנסת. אנו, רוב אזרחי המדינה היהודים הננו חילונים. אנו שייכים לזרם היהדות החילונית שראשיתה בשפינוזה. בניגוד להשמצה שארון הספרים שלנו ריק - נא להיכנס לספרייה הלאומית. אבותינו הקימו את המדינה הזאת בזיעת אפיהם ועיצבוה כמדינה יהודית חילונית דמוקרטית.
חוק התורה וחוק הגיוס
יש לנו כבוד רב לאוצרות התרבות של העם היהודי, כולל התנ"ך והתלמוד. אין לנו התנגדות לשאיפות של יהדות התורה לקיים לימוד תורה. אבל, אנו מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" עבור האברכים. האברכים יכולים ללמוד תורה כל עוד הם מקיימים את חובותיהם כאזרחים:
לעבוד לפרנסתם ולשלם מיסים.
המוסדות שלהם יתוקצבו על-פי שיעורי המיסים שהם ישלמו ולא על חשבון המיסים מעבודתנו שנועדו לתת לנו שירותי בריאות, חינוך וכל השאר. בתקציב הנוכחי המורכב מכספי המיסים שלנו, הועברו 4 מיליארד שקלים לאברכים ולמוסדות החרדים והדבר נעשה על-ידי קיצוצים של שירותי המדינה בכל התחומים - בריאות, החינוך הממלכתי וכו' למעננו. אנו הניפגעים מהאגוצנטריות של המנהיגות החרדית.
אנו כולנו ממלאים את חובנו למדינה ומשרתים בצבא ולא מעטים מתוכנו אף ממשיכים לעשות מילואים גם לאחר שסיימו את מילואי החובה. למעלה מ-24,000 מבני משפחותינו נהרגו, אלפים נפצעו ורבים נשארו נכים. איש מבין האברכים לא נהרג, נפצע או היה לנכה. זאת לא סולידריות: "ישראל ערבין זה לזה".
אנו לא נשלח את בני משפחותינו לשרת בצבא אם החרדים יתעקשו לחוקק את החוקים הללו. בקיצור, הדרישות חסרות המוסר שרק אנחנו נישא בעול עלולות להביא לקריסת המדינה ולמלחמת אחים.
אני מציעה שתסביר לגפני ושו"ת החיים באשלייה שזה יעבור בשלום, שהם יהיו אחראים לחורבן הבית השלישי אם ימשיכו בדרישות הלא מוסריות והמנוגדות לערכים היהודיים כפי שאנחנו מבינים אותם. אנו נאמנים לערכים היהודיים שלנו ולא למיעוט האורתודוקסי בעם היהודי שאתם שייכים אליו . היהדות כיום היא פלורליסטית.
נ.ב. אני בקיאה בתנ"ך, וגם למדתי משנה ביסודי ותלמוד בתיכון ובאוניברסיטה לכל אחד מהתארים שלי. יש לי 7 שנות תלמוד. ואתם לא תלמדו אותנו מה זאת יהדות.

תאריך:  16/08/2023   |   עודכן:  16/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
עידן יוסף
רבקה שפק-ליסק
ראו את תוכנית הממשלה הנוכחית בתחום התקציב: קיצוצים בחינוך ממלכתי, מחסור חמור ברופאים ומיטות בבתי החולים וכו'    כל זה כדי לפרנס אתכם ולתקצב את מוסדותיכם
רון בריימן
שוויון אמיתי מחייב שירות חובה - או שירות אזרחי - באורך זהה ובשכר זהה לחילוניים, לדתיים ולחרדים, ליהודים ולערבים, לשמאלנים ("סרבני מצפון") ולימנים, לבנים ולבנות, לנח"לאים ולחיילי ישיבות ההסדר
עידן יוסף
איתמר לוין
קובע: התנועה לאיכות השלטון לא מיצתה הליכים כנדרש עם פקיעת דחיית הגיוס    מבהיר: "לא ניתן אף לצפות להתמשכות בלתי מוגבלת של הטיפול בנושא"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il