X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמו חשבון נפש ליום העצמאות (ב')
▪  ▪  ▪

הצד הבולט בערי ישראל הינו מצבורי האשפה, שמטילים האזרחים על כל גבעה רמה, תחת כל עץ רענן ולאורך כל כביש. לא אחכה לנתונים של רשות הגנים ושל מע"צ לגבי כמות הטינופת, שהשאיר עם ישראל במקומות בילויו ביום העצמאות הבעל"ט, כדי לקבוע, שעם ישראל אוהב ללכלך את ארצו.
קשה להבין זאת, אבל זו נורמה, שאינה מפריעה לאף אחד. פעם הייתי מורה בתיכון יוקרתי, ותלמידיי היו המומים כיוון שסירבתי ללמד בכיתה מטונפת. "אתה המורה היחיד, שמעיר על כך", רטנה אחת התלמידות. בסיסי צה"ל מטונפים; מרכזי הקניות נראים כמו פח זבל. ארצי, את מתכסה בשלמת טינופת.
הישראלי נבון. כאשר אינו צריך דבר, הוא משליכו. למה לצבור כמויות ענקיות של דברים אין-חפץ-בהם?
כמה מפינות החמד, שנהגתי לבלות בהן עם ילדיי, כבר אינן. הן כוסו בערמות אשפה, ולא אוכל להביא את נכדיי שמה. למשל, הביצה ביער חדרה, או חורשת תל יצחק. ולא רק הן.
ליד ביתי השקיעה הרשות המקומית הון עתק בסלילת כביש יפה, בהקמת כיכרות ובגינון איי התנועה. עם תום העבודה התקינו ספסלים בכמה פינות, וליד כל זוג ספסלים נטעה הרשות פח זבל. זה אינו מונע את הפיכת הרחוב החדש למקלט לכל זבל אפשרי, שמתנחל באיי התנועה, על הכיכרות ועל הכביש. דרך אגב, לפחי הזבל שלום, והם ללא שימוש, כמובן. בתוך הסחי והמאוס יש גם הצלחות - כמו שיקום נחל אלכסנדר.
איכות החיים - במובן אקולוגיה - לא הייתה אף פעם בראש דאגת אבות המדינה. איני מתכוון רק ללכידת כל בדל נחל אפשרי, להפיכתו למוביל ביוב, או לאסון של ייבוש אגם החולה. תחנת רדינג ד' הינה דוגמה מאפיינת. המשרד לאיכות הסביבה מלמד יותר מכל על יחס המדינה (ותושביה) לאיכות חיינו. כמו משרד המדע והטכנולוגיה - זה משרד זניח, שהשפעתו שולית על הנעשה במדינה.
איכות חיים הינה מכפיל-כוח בביטחון הלאומי. יש לה השפעה רבה על בריאות תושבי המדינה ועל תוחלת חיינו. אולם לאיכות חיים יש מחיר גבוה יחסית - בכספים ובזמן - ולכן, נוטים לזנוח אותה במרוצת החיים.
קיבלנו ארץ יפה מאבותינו, ואיני יודע מה נוריש לנכדינו? בינתיים זה נראה כמו ג'ונגל של בטון ושל אספלט, מגה-פוליס גדרה-חדרה, הזרוע קניונים ואשפה.

תאריך:  09/05/2005   |   עודכן:  09/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אל"מ (מיל.) משה לשם
עו"ד יצחק בם
אירועי השבועות האחרונים יוצאים מכל פרופורציה   המשטרה עצרה ילד בן עשר והחזיקה אותו במעצר שעות ארוכות, הכתה מפגינים בלתי אלימים מול בית הנשיא, שמה במעצר את כל חופשי הכיפות שיכלה למצוא ברדיוס של קילומטר מנתיבי איילון, הפליאה את מכותיה ברופא שהשתתף בצעדה נגד הגירוש ועיכבה אוטובוסים המובילים מתנחלים למבצע הסברה "פנים אל פנים"; בעקבות תופעות אלה לעו"ד יצחק בם יש כמה טיפים למפגיני ההנתקות - אחד מהם ועם כל הצער שבדבר: "תורידו כיפות"
דני סטולר
יואב יצחק
עוד שחיתות בצמרת: בתו של השופט דן ארבל ובתו של נציב שירות המדינה מונו לתפקידים בכירים בבתי המשפט; כך השתתפו משפחות הבכירים בזלילת השמנת; ובתה של דורית בייניש גם; ובמצב זה - מי ישפוט את השופטים?
אסף מידני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il