X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לשטף המלל האינסופי בנושא ה-"מינויים הפוליטיים" יש מכנה משותף אחד, והוא: קם מגדל בבל, ואין הדוברים למיניהם מדברים באותה שפה; כל מרואיין ומראיין מדבר בשפת ה-"פוליטיקלי קורקט" שלו אל קהל המאזינים שלו; יש מי שמדבר בצדקנות לקהל הרחב, ויש מי שמתמקד בסיפוק רצונם של חברי מרכז המפלגה שלו
▪  ▪  ▪

מהו "מינוי פוליטי"? האם הוא פסול? אין תשובה אחת לשאלות אלו מכיוון שמדובר על סוגי מינויים שונים, ויש להתייחס לכל אחד בצורה שונה. כל התייחסות גורפת לנושא אינה רצינית, ומכוונת רק לשרת את מטרות הדובר ולא טובת הציבור.
ננסה להפריד בין סוגי מינויים, וקיימים ארבעה: משרות אמון בלשכות שרים, משרות בשרות המדינה, תפקידי דירקטורים ומנכ"לים בחברות ממשלתיות, מינויים בתוך תאגידים ממשלתיים.
משרות אמון אלו קבוצה מצומצמת של עוזרים אישיים לשרים, מספרם הכולל אינו גדול, וכל דיון בהם הינו בגדר בזבוז זמן. כל שיש לוודא זה כי אינם מתערבים בעבודת המשרד הממשלתי ואינם חורגים מתפקידם ונוטלים להם מעורבות או סמכויות אסורות. ממילא אין להתייחס למינויים אלו כאל פסולים, בהיותם מינוי אישי של השרים.
דירקטורים ומנכ"לים בחברות ממשלתיות מתמנים לאחר אישור של הוועדה לבחינת מינויים בראשות השופט (בדימ.) יצחק רביבי. מינוי שעבר את אישור הוועדה הינו כשר. ניתן להתווכח על הקריטריונים ויעילות הוועדה, אך זהו ויכוח אחר.
הכר הנרחב למינויים פסולים זהו שרות המדינה. שרות המדינה מונה מאות אלפי אנשים ותפקידים ולכן יכולים שרים ועושי דברם למנות לשרות המדינה כמות גדולה של אנשים, מתוך ניצול פרצות בהליכים, ולעיתים מתוך עבירות על החוק. גם נציב שרות המדינה לא נתגלה ככלב שמירה רציני, ולעיתים נכנע ללחצים.
מקור אחר למינויים פסולים הם תפקידים בתוך תאגידים ממשלתיים למיניהם. כאן יש לזכור, כי ללא קשר לדרך מינוי מועצת המנהלים והמנכ"ל, מרגע שנתמנו הם חבים חובת אמונים לתאגיד וכל שיקול אחר הינו עבירה על החוק וחושף אותם לתביעה.
היכן עיקר הבעיה אם כן? אין אכיפה. הליכי החקירה והעמדה לדין מתמשכים לאין קץ. הענישה סלחנית ואינה מייצרת הרתעה. איש, בעצם, אינו חושש מלבצע עברות בתחום זה.
כדי להתקדם לפתרון הבעיה יש לזכור את האימרה: "תפשת מרובה - לא תפשת". לצפות כי באיבחת חרב ניתן יהיה לפתור את כל הבעיה, ותוך זמן קצר יהפוך השירות הציבורי לשירות מקצועי טהור, חף מכל שיקול פוליטי, זו המתנה למשיח. השבוע אנו חוגגים 57 שנות עצמאות המדינה, ו- 57 שנות שרות ממשלתי פוליטי.
יש להתמקד בעיקר, ולדבר בשפה ברורה וחד-משמעית. יש להביא כל חקירה למיצוי תוך זמן קצר, ושיפוט מהיר, תוך כדי תקופת כהונת האנשים הנאשמים. דיון על מה שאירע לפני שנים, בקצב הפוליטי הישראלי, זה חסר תכלית ותועלת.
ולסיום, בעיה הרבה יותר גדולה מתחבאת ברשויות המקומיות, ובכל החברות והתאגידים הסמוכים אל שולחנן. הליכי הבקרה והביקורת שם הרבה יותר חלשים, עד כדי שפשוט אינם קיימים. ויש כ-260 רשויות מקומיות.

תאריך:  09/05/2005   |   עודכן:  09/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
כמו חשבון נפש ליום העצמאות (ב')
אל"מ (מיל.) משה לשם
עו"ד יצחק בם
אירועי השבועות האחרונים יוצאים מכל פרופורציה   המשטרה עצרה ילד בן עשר והחזיקה אותו במעצר שעות ארוכות, הכתה מפגינים בלתי אלימים מול בית הנשיא, שמה במעצר את כל חופשי הכיפות שיכלה למצוא ברדיוס של קילומטר מנתיבי איילון, הפליאה את מכותיה ברופא שהשתתף בצעדה נגד הגירוש ועיכבה אוטובוסים המובילים מתנחלים למבצע הסברה "פנים אל פנים"; בעקבות תופעות אלה לעו"ד יצחק בם יש כמה טיפים למפגיני ההנתקות - אחד מהם ועם כל הצער שבדבר: "תורידו כיפות"
דני סטולר
יואב יצחק
עוד שחיתות בצמרת: בתו של השופט דן ארבל ובתו של נציב שירות המדינה מונו לתפקידים בכירים בבתי המשפט; כך השתתפו משפחות הבכירים בזלילת השמנת; ובתה של דורית בייניש גם; ובמצב זה - מי ישפוט את השופטים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il