X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמו בימים הרעים של בן-גוריון, השם "אלטלנה" עדיין מצליח להעיר את כל הכלבים מתנומתם, והגלדים המעטים על הפצע נפתחים שוב, והוא שותת דם – את הלקח הזה למדתי תוך שנה בשני מאמרים שפרסמתי ב"חדשות מחלקה ראשונה"
▪  ▪  ▪

מודיע בהכנעה: גנבו לי מאמר.
כתבתי מאמר על השחיתות במדינה – שתהרוג את כולנו – אך עשיתי טעות: פתחתי אותו באזכור פרשת "אלטלנה" – כיוון שהוא פורסם באתר Nfc ביום הזיכרון לפשע הטבעתה ורצח ניצוליה. מאמרי נחטף על-ידי חבורת אנשים, שמייצגת כדבעי את החברה הישראלית, והפך לדיון בפרשת "אלטלנה" בין מצדדי הירי על האנייה לבין שולליו. במהומה שפרצה לאורך יותר מארבעים תגובות נשכח לחלוטין הקשר בין השחיתות הפוליטית למלחמת האחים, העומדת על סף ביתנו כעת.
פרשת "אלטלנה" הנה עדיין פצע שותת במדינת ישראל. מי שחשב, שהטבעת הספינה תסגור את הפרשה, לא הבין, שהיא תהפוך לכיב, שמרקיב את החברה הישראלית. גם סילוק פגר הספינה מחוף תל אביב והטבעתה המחודשת בים בחוף נבי רובין (מול קיבוץ פלמחים דהיום) לא העבירה את הנושא מסדר היום הציבורי.
עשרות תגובות נזעמות למאמר עסקו ב"אלטלנה", ולא בשחיתות משפחת שרון, ההורסת כל חלקה טובה בחברה הישראלית. אני משער בביטחה, כי כל הכותבים לא היו מעורבים במעשה הנבלה של הטבעת "אלטלנה", אלא חונכו לאור מורשתה האיומה.
אשתקד כתבתי ב- Nfc על הטבעת אניית העולים והנשק, שהגיעה ארצה בהפוגה הראשונה, ועל רצח ניצוליה. הסברתי את המעשה הנפשע כתוצר מתועב – ומתבקש – של תרבות פוליטית, שהתירה להרוג את המתחרים כדי לחמוס בלעדית את כספי האומה. הצגתי בהמשך כמה מקרים מעניינים של חיסול יריבים פוליטיים בתולדות "היישוב", וטענתי, שיש כאן שיטה סדורה. גם היום איני חוזר בי משמץ מטענותיי. אדרבא. מעשה ההטבעה – כמו "הסיזון" – היה טמא מבחינה יהודית. בנוסף, הירי על ניצולי "אלטלנה", ששחו אל החוף, היה מעשה פלילי מבחינת המשפט הבין-לאומי.
מעניין לסקור את התגובות למאמרי אשתקד. הן היו מרובות, חזקות ומאוד רגשיות. כמה קוראים שלחו תגובות לדואר הפרטי שלי – כולל איומים מסוגים שונים ו"שבחים" על תכונות הוריי – כיוון שהעזתי לתאר את מעשה הנבלה, ולגנותו.
כיוון שלא צמחתי בבית רוויזיוניסטי – התפלאתי בתחילה, והתחלתי להבין את מקור הרוע והזדון, שלא קהו עם השנים. כמו בימים הרעים של בן-גוריון, השם "אלטלנה" עדיין מעיר את כל הכלבים מתנומתם, והגלדים המעטים על הפצע נפתחים שוב, והוא שותת דם.
בימים האלה, כשהספירה לאחור לקראת מלחמת האחים ולקראת האסון של גירוש יהודים מבתיהם בידי ממשלה יהודית בארץ-ישראל מגיעה אל הישורת הסופית – התגובות למאמרי הדליקו אצלי שוב נורה אדומה. כשישה עשורים אחרי ש"התותח הקדוש" ירה, וטימא את צה"ל, שוב מכינים אמצעים ממלכתיים להכות ביהודים. אלא שהפעם זה נעשה לא למען שלטון, אלא לטובת משפחה מושחתת, שרוצה להמשיך לשלוט במדינה ללא מצרים מחוותה מבלי לתת את הדין על מעלליה.
ובנוסף, הזכירו לי התגובות למאמריי בעניין "אלטלנה" את הקללה הישנה על קין. כנראה, ספר "בראשית" ידע היטב את מר גורלו של קין, שלא יצליח להתנקות לעולם מפשעו, והדם השותת של אחיו החפים מפשע ימשיך לרודפו עד אחרית ימיו ועד דור אחרון.

תאריך:  26/06/2005   |   עודכן:  26/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פנחס לבקוביץ'
שתי מגמות במערב הנובעות ממעשה אוסלו המסכנות את קיומנו
בעז העצני
טל רבינוביץ'
"משעל חם" היא רק דוגמא לכל אותן תוכניות טלוויזיה אשר עולות על מסכינו בשנים האחרונות, תוכניות שרק חוזרות על אותן שאלות שממשיכות להשאיר את האשה בתדמית הקורבן
דוד אלהרר
החשש שראש הממשלה יסולק לכל הרוחות בבושת פנים ואולי אף ייאסר, מצדיק בעיני ראש הממשלה הקרבה של מדינה שלמה ואין אונס
מוזי פינקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il