X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

תמצית העובדות
החלטה זו עניינה שתי בקשות: האחת, בקשה לאישור תובענה כתובענה ייצוגית; השניה, בקשה לסילוק על הסף של הבקשה לאשר את התובענה כתובענה ייצוגית. עיקר טענות המשיבות כנגד הגשת הבקשה לאישור התובענה כתובענה ייצוגית, נעוץ בכך שבבית המשפט בתל אביב אושר הסדר פשרה בשלוש תובענות ייצוגיות, שעניינן זהה לעניננו.
גם בתובענות אלה ייצגו תובעים קבוצת משפחות בישראל, שילדיהם צרכו את תחליפי החלב של ה"רמדיה הצמחית", וטענו כי הם הוטעו בדבר תכולתו של תחליף החלב. התובעים ביקשו לפצות אותם בגין עוגמת הנפש והחרדה שחוו עקב גילוי החוסר בוויטמין B1 בפורמולה, וכן ביקשו להשיב להם את עלות רכישת המוצר בתקופה הרלוונטית ועלות רכישת ויטמין 1B.
לטענת המשיבות, משניתן להסדר הפשרה תוקף של פסק דין, נוצר מעשה בית דין כלפי כל המשתייכים לקבוצה זו, ומשום שהמבקשים, לטענת המשיבות, לא הגישו הודעת הסתלקות מהסדר הפשרה, הם "מושתקים" מכח מעשה בית דין. המשיבות טוענות, כי הגדרת הקבוצה כפי שהיא מנוסחת על-ידי ב"כ המבקשים, בבקשה לאישור התובענה כתובענה ייצוגית דכאן, זהה להגדרת הקבוצה כפי שהיא מוגדרת בהסדר הפשרה, כך, שישנה זהות בין בעלי הדין, והמבקשים מושתקים מלטעון בעניין זה. המבקשים טוענים, כי אין מדובר בתביעות זהות, ואין כל מניעה לקיים הליך נפרד של אישור תביעה זו כתובענה ייצוגית.
הבקשה למחיקה על הסף - נדחית
נקבע - על-פי הוראות חוק הגנת הצרכן, כל חברי הקבוצה נחשבים כאילו היו בעלי דין בפועל, לענין כוחו של פסק הדין כמעשה בית דין, למעט אותם חברים בקבוצה, שבחרו להסתלק מההסדר. המבקשים דכאן, אכן לא מילאו אחר הוראות תקנות הגנת הצרכן (סדרי דין לענין תובענה ייצוגית), לעניין הגשת הודעה על הסתלקות ועל רצונם שלא להיכלל בקבוצה של התביעות שמתנהלות בת"א, אך פגם זה נרפא מכוח התנגדותו הגורפת והעקבית של ב"כ המבקשים להסדר הפשרה, ומכוח ההליכים שהוגשו, הן בבית המשפט בת"א (הודעת ההתנגדות להסדר הפשרה שהוגשה לנשיא א' גורן), והן בבית משפט זה (ההליך דנן). המבקשים שהינם "חברי קבוצה" שבחרו להסתלק מהסדר פשרה, יוכלו לנהל הליך של תובענה ייצוגית.
נקבע - פרשנות זו - לעניין תחולת הכלל של מעשה בית דין בתובענות ייצוגיות - מתחייבת גם מזכות הגישה החופשית אל בתי המשפט, שהוכרה בפסיקה כזכות יסוד, וגם ממהותה של התביעה הייצוגית, שעניינה מובא בפני בית המשפט על-ידי נציגים בלבד. החלתו של פסק דין, שניתן בתביעה ייצוגית, על כל מי שנמנה עם חברי הקבוצה המיוצגת, מחייבת זהירות והקפדת יתר, ובענייננו אף ביתר שאת, נוכח העובדה, שמדובר בפסק דין שהושג בפשרה, ובית המשפט לא דן בתביעה ובבקשה לאשר את התביעה כייצוגית לגופו של עניין.
- לפסק הדין המלא

בשא 018085/04, בשא 018854/04 גד אוחיון נ' היינץ רמדיה בע"מ
בית משפט מחוזי חיפה; כב' הנשיא מ. לינדנשטראוס; ניתן ביום 25.5.2005
אתר האינטרנט www.lawdata.co.il מהווה מאגר מידע משפטי מקיף ומעודכן, הכולל את כל החוקים והתקנות בישראל, פסקי דין מלאים מכל הערכאות, מאגר חדשות משפטיות, פסקי דין ערוכים ומתומצתים, מחשבונים, מאמרים, הצעות חוק וטפסים משפטיים.
תאריך:  29/06/2005   |   עודכן:  29/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
המבצע של מועצת יש"ע - "עוצרים רגע וחושבים" - היה מתוכנן היטב ומרשים בהפעלתו. אבל בעיני התקשורת - זה היה כישלון. מסקנה - חסימת כבישים, שריפת צמיגים, התפרעות פיזית - מצליחה ומשכנעת. למה? כי התקשורת אוהבת "אקשן" ולמעשה מעודדת אותו
ספי סגל
במסווה של האדרת הליברליזם והאינדוידואליזם למעלת "אידאולוגיה" מנסים פוסט-ציונים להכניס לנו בדלת האחורית את "מדינת כל אזרחיה". המלחמה המתחוללת כאן 120 שנה ממש לא מעניינת אותם, והמשוואה "מדינת כל אזרחיה = מדינה ללא יהודיה" לא קיימת בתודעתם
דב תמרי
החשש המתמיד מפני איום קיומי, המלווה את מדינת ישראל מאז שנותיה הראשונות, מנחה גם בימינו אסטרטגיה נגטיבית, אשר מתנה הידברות וויתורים בהפסקת הטרור מן הצד הערבי    ההינתקות מרצועת עזה היא בין הגילויים הבודדים של יוזמה פוזיטיבית, המקעקעת את תפיסת הביטחון המקובלת    אין כל ודאות שההינתקות תביא לרגיעה באזור, אך ארבע שנות האינתיפאדה האחרונה הכשירו את צה"ל להתמודד עם גילויי הטרור - מחוץ לרצועה - וזאת עליו לעשות
אלון ליאל
ישראל חסינה בפני לחץ בינלאומי, והעולם אינו רוצה - ואינו יכול - לכפות עליה הסדר מדיני עם הפלשתינים    התפקיד הוא שלנו בלבד    מדינת ישראל צריכה לסגת מרוב השטחים הכבושים ולהקים מדינה פלשתינית: כך יישמר הרוב היהודי בין הירדן לים, וייכון שלום באזורנו
גבריאל למברגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il