X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

כמוצאי שלל רב - ובצדק מבחינתם - עטו כל חסידי הנסיגה על ארועי השבוע שעבר: סקילת הנער הפלשתיני, ההשתלטות על הבית בפאתי רפיח, שפיכת שמן ופיזור מסמרים על כביש 1 והפינוי של המלון בנוה-דקלים שהיה מלווה בהתכתשויות עם החיילים המפנים.
כל אחד מן הארועים הללו עורר סלידה, בלשון המעטה, בקרב הרוב המכריע של אזרחי ישראל. לא זו פרצופה האמיתי של המדינה, של זרועות הביטחון שלה ושל ציבור המתנחלים הנאבקים על בתיהם ועל ארצם - למרות שכך רבים מקיצוני השמאל כמו אותו עיתונאי גדעון לוי, מיהרו לציין ולהדגיש מעל כל במה אפשרית. גם הסקרים, ככל שאפשר לתת בהם אמון, מיהרו לשקף את תוצאת ההתנהגות של אותו מיעוט מיליטאנטי, חסר אחריות וחסר תבונה: התמיכה בהינתקות עלתה - מיהר "ידיעות אחרונות" לבשר בכותרתו הראשית.
לא ראיתי עם זאת, כי פחת מספר הסרטים הכתומים על המכוניות, או עלה מספר נושאי הסרטים מוליכי-השולל בצבעי דגל המדינה. היחס נשאר, על-פי "סקר כבישים" פרטי שערכתי תוך כדי נסיעה בכבישים בין-עירוניים, ביחס של 10 מול 1. ועוד צריך להביא בחשבון כי המכונית שלי אינה נושאת שום סרט וכמוני מרבית הנהגים.
אסור שהמאורעות של סוף השבוע שעבר, שאחראים להם הבן-גבירים והמטרים למיניהם, יסיטו אותנו מן העיקר ויחלישו את ההתנגדות לנסיגה הבלתי מובנת, שעליה מוסיף להתעקש ראש הממשלה, כשהוא מקבל רוח גבית מן התקשורת בדמותם של יואל מרקוס, איילה חסון, בן כספית וגם כתב "ידיעות אחרונות" שמעון שיפר. רק לפני כשלוש שנים פירש אותו כתב מדיני - במו אוזני שמעתי - את "תעלומת" שרון והסביר בהופעה פומבית במילים אלה: "שרון אומנם השתנה, אבל לא יזיז אף התנחלות ואף פרח מיו"ש"...
ככל שקרב והולך מועד ביצוע ההינתקות, הולך וגובר התיאבון הפלשתיני - הן בהגברת הטרור כדי לפגוע בכמה שיותר מאזרחים ישראלים, הן בהתבטאויות שחצניות של דוברי פלגים שונים בקרב המחבלים על המשך המאבק בנשק חם שהרי יש פרי לעמל הטרור, והן באיזכורים על זכות השיבה ועל הצורך להשיב גם את הבתים והמקומות בתוככי ישראל.
יותר ויותר ברור, כי הנסיגה שבישל לנו שרון לא תיצור הפרדה בינינו לבין האוכלוסיה הפלשתינית ברצועת עזה. היא רק תגביר את ההסתבכות, הטרור יגבר, ועימו יגברו התביעות לנסיגות נוספות ללא כל נכונות לפשרה. היא מגבירה את הפירוד והמחלוקות בקרב העם היהודי. היא מפלגת את מפלגת השלטון, היא מגבירה את המתח הפנימי ומנמיכה את רף העצבנות והסובלנות.
נקבע העקרון שישראל נכונה לסגת מכיבושיה, ניתנה הדוגמא המעשית לכך, החור בקיר הברזל נפער - והמאבק למען ביטחון ישראל ואזרחי ישראל רק יילך ויתעצם. "סיר הלחץ" הפלשתיני המתחמם על אש השנאה לישראל, לא יתמתן.
ולכן, צריך להמשיך את המאבק הלגיטימי, באופן דמוקרטי ומבוקר, כדי לעצור את מצעד האיוולת שנקלעה אליו מדינת ישראל, או כפי ששרון עצמו התבטא פעם בלשונו הציורית - למנוע את היקלעותנו אל תוך ה"קוראלס", אותו נתיב שמוליכים בו את השוורים בכניסת לזירת ה"קורידה" הספרדית, נתיב שאין ממנו דרך חזרה.
זוועת סקילת הנער הפלשתיני בידי פורעים יהודיים מן הראוי שתטופל במלוא חומרת הדין. יש לעשות הכל כדי לאתר את מפזרי המסמרים ושופכי השמן על הכביש הראשי ולהענישם במלוא חומרת הדין. אלה כמו אלה הם פורעים עלובים, בני עוולה, שרק הזיקו למאבק שאין צודק ממנו. טוב על כן שרובו המכריע של ציבור המתנחלים מיהר להתנער מהם. מי שמזיק למאבק האמיץ אך הנקי - אל לו לבוא בקהלם, יש להקיאו ולהוקיעו, בקול ברור ורם.
תאריך:  05/07/2005   |   עודכן:  05/07/2005
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ליאת בכר-סגל
יש לנכות את תקופת מעצרו של אסיר נמלט, במסגרת הליכי הסגרה אשר התנהלו נגדו בחו"ל, מתקופת העונש אשר נגזרה עליו טרם הסגרתו
רון חן
רגע קל על כלכלת הרשויות המקומיות
עו"ד ליאת בכר-סגל
עו"ד עפר טויסטר
עמי דור-און
רק בקונסטלציה נוראה אחת יכולה ממשלת שרון להתרסק: אם במהלך הפינוי מגוש קטיף - כפי שחוזה תרחיש האימים שגם לקראתו מתכונן צה"ל עם תחילת ההכנות האופרטיביות למבצע ההינתקות - ילחצו אחדים מהקיצוניים הימנים על ההדק ויהודים-מתנגדי-פינוי יהרגו יהודים-הבאים-לפנות בשם חוקיה הדמוקרטיים של ישראל הריבונית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il