X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כוחות הרשע הפלשתינים סופרים את הדקות לפתיחת חגיגות הגירוש, כוחות הביטחון שלנו ביצעו את כל המודלים, מאות קראווילות הוצבו סמוך לחוף ניצנים, הבולדוזרים מוכנים להרוס את מבני המתיישבים ולהבעיר את קברי יקיריהם, ואף-על-פי-כן, לא מאוחר מדי לקיים משאל עם, על-מנת להציל את המחר המשותף של תומכי ומתנגדי ההינתקות.
▪  ▪  ▪

בעתירות נגד ההינתקות, בג"צ קבע בפתח פסק דינו: "ימים קשים הם ימים אלה. העם מפולג. מרחף חשש של אלימות" (הדגשה א.פ.). לצערנו, החלטת בג"צ והדיון הציבורי בעקבותיו לא הצליח לאחות את הקרע או לפוגג את החששות. ההיפך הוא הנכון. חלק גדול מן העם (אולי הרוב) חש שגונבים לו את המדינה באמצעות קומבינות, מניפולציות והפרת התחייבויות מפורשות שניתנו לו ערב הבחירות הקודמות.
לא כולם תומכים בדרכם של מתנגדי ההינתקות, ויש אף רבים שמוכנים להקשות עוד יותר על המועמדים לפינוי. אבל קשה להתווכח עם תחושותיהם וטיעוניהם המרכזיים. הרי בבחירות האחרונות שהתקיימו לפני כשנתיים בלבד היו שני מועמדים לראשות הממשלה: מועמד אחד הצהיר בפני הבוחרים שמדינת ישראל חייבת לנהל מו"מ עם הפלשתינים מיד לאחר הבחירות ואם המו"מ לא יצליח, על ישראל לפנות את עזה באופן חד-צדדי. המועמד השני הבטיח מלחמה בלתי מתפשרת ובלתי פוסקת בטרור מבלי לעשות כל ויתור לפני מיגור או "חיסול הטרור". המועמד הראשון הפך ללעג פוליטי, זכה ב-19 מנדטים ונמחק מהמפה הפוליטית בישראל. המועמד השני זכה בניצחון חסר תקדים, גרף 40 מנדטים, התקבל בידיים פתוחות בבירות העולם והפך למעין מלך בישראל. חלפו מספר חודשים, הטרור לא חוסל והמנהיג הנבחר אימץ את תוכניתו של המועמד המפסיד מבלי להתנצל על גניבת המנדטים.
היום ראש הממשלה משווק את ההינתקות, בעזרת חבריו החדשים בשמאל הקיצוני, כניצחון גדול של הציונות. נטען שההינתקות "משחררת" אותנו מכל התחייבות שהייתה לנו לכאורה כלפי מיליוני ערבים בעזה, משחררת אותנו מעול ביטחוני ותקציבי כבד, מכל לחץ בינלאומי עתידי, והעיקר - משחררת אותנו ממועקה מוסרית.
מאידך, טוענים מתנגדי ההינתקות בדיוק ההפך. דהיינו, הערבים לא יסתפקו בהתקפלות חלקית, והנסיגה רק תגדיל את תאבונם לעוד ועוד ויתורים, כפי שמעידה הדרישה החדשה של הפת"ח לחזרה לגבולות שביתת הנשק של 1949 ומסירת נתיב העשרה לידי הפלשתינים. בנוסף טוענים המתנגדים להינתקות שהביטחון והכלכלה רק ייפגעו – צה"ל יידרש לתת פתרונות להגנת אשדוד ואשקלון, שיהפכו בין לילה לעיירות ספר על גבול עוין - פתרונות שיכבידו על תקציב המדינה בעיצומה של שנת בחירות. לבסוף, המתנגדים מדגישים שמרבית הגבולות בעולם נקבעו לאחר "תפיסה לוחמנית" וסימון גבול על-ידי הצד המנצח – וכך ראוי שיהיה גם במדינת היהודים – שהרי אנו פה לא רק בזכות הכוח אלא בעיקר מכוח הזכות.
כוחות הרשע הפלשתינים סופרים את הדקות לפתיחת חגיגות הגירוש. כוחות הביטחון שלנו ביצעו את כל המודלים, מאות קראווילות הוצבו סמוך לחוף ניצנים, הבולדוזרים מוכנים להרוס את מבני המתיישבים ולהבעיר את קברי יקיריהם, ואף-על-פי-כן, לא מאוחר מדי לקיים משאל עם, על-מנת להציל את המחר המשותף של תומכי ומתנגדי ההינתקות.
יש להפסיק לשלוח ילדים לצמתים סואנות על-מנת לחלק סרטים כחולים או כתומים, ולאפשר לכל ישראלי בוגר להשליך פתק "בעד" או "נגד" תוכנית ההינתקות.
מדינות גדולות ומתוקנות מישראל כמו שוויץ, צרפת, בריטניה וכן מדינות בארה"ב, מקיימות משאלי-עם כעניין שבשיגרה על שאלות עקרוניות, ועקרוניות פחות. דומני ששאלת ההינתקות הנה מרכזית וחשובה דייה על-מנת לקיים משאל בישראל.
הכרעה במשאל, תהא כפי שתהא, "תכשיר" את ההחלטה. אם הרוב יצביע בעד ההינתקות זה יאפשר למתנגדים להשלים ביתר קלות עם גורלם המר. אם והציבור יחליט לדחות את תוכנית ההינתקות, אזי מנהיגינו ידרשו לחזור לעבודה ולהציג לציבור חלופה טובה יותר, כפי שבצרפת ובבריטניה דחה הציבור את חוקת אירופה שהומלצה להם על-ידי מנהיגיהם ודרש משהו טוב יותר.

תאריך:  19/07/2005   |   עודכן:  19/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד חיים קליר
קיר התמוטט ומחץ למוות את מפעיל המחפרון שעבד במקום    האם מדובר בתאונת דרכים?    האם יש חשיבות לעובדה שההתמוטטות אירעה לאחר סיום העבודות שביצע הדחפור וללא מגע פיסי בינו לבין הקיר? האם יש משמעות לכך שעבודות המחפרון הוו רק סיבה משנית להתמוטטות?
עו"ד זאב דסברג
אלעזר לוין
האם הבנין יהפוך למרפאה, מכללה, בית משרדים, מגורים או בית דיור מוגן?
גורי גרוסמן
במסגרת גל ההפרטות יש להפריט גם את יחידות צה"ל הלוחמות בטרור    יוקם ארגון "המשכנעים": פעיליו יטמינו מטעני חבלה ויפוצצו מכוניות תופת בריכוזי אוכלוסיה פלשתינית    בתגובה לפיגועים - ראש הממשלה יגנה בחריפות את המפגעים, ויבטיח לעשות ככל יכולתו לפירוק פעילי הארגון מנשקם
עמוס ברוקר
היום יש רק פיתרון אחד בר-ביצוע, שישיג את המטרה: קץ הסיכסוך עם הפלשתינים וישראל בטוחה ומשגשגת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il