X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם ניתן להמשיך ולנהל את העסק כשותפים גם לאחר הגירושין?
▪  ▪  ▪

על פניו מדובר בעניין כספי גרידא, והדבר אמור להיות פשוט ביותר. במציאות, זהו אחד הדברים הקשים יותר בהם נתקלים זוגות המצויים בהליכי גירושין, אשר הינם בעלי זכויות בעסק משפחתי.
לעיתים נוהל העסק על-ידי אחד הצדדים בלבד ואך טבעי הוא כי בהגיע הרגע בו עליו לחלוק את העסק עם הצד השני, ממנו הוא מתגרש, רגש הזעם הוא הרגש השולט. לכך יש להוסיף את העובדה כי לא פעם כאשר מדובר בעסק משפחתי מעורבים בני משפחה נוספים בניהול ותפעול העסק עצמו, ולא פעם הם "מוסיפים שמן למדורה".
ישנם מקרים בהם העסק הוקם במהלך שנות הנישואין ופעמים בהם העסק היה קיים עוד בטרם הנישואין אך גדל והתרחב במהלך שנות החיים המשותפים.
משבר הגירושין עלול ליצור לא פעם גם מתח ביחסים שבין העובדים בעסק. כך למשל, לעיתים, עוזב אחד הצדדים את העסק ולעובדים לא ניתנת הזדמנות להיפרד ממנו, מה שגורם לתחושה קשה ולאי נוחות. פסיכולוגים ארגוניים ממליצים כי, עם כל הקושי שבכך, יאפשר הצד שנשאר לעובדים "לסגור מעגל" עם הצד העוזב, על-מנת לאפשר התנהלות תקינה, לאחר מכן.
האם ניתן להמשיך ולנהל את העסק כשותפים גם לאחר הגירושין?
בדרך כלל התשובה לכך תהא שלילית. עסק משפחתי אינו יכול להתנהל ככלל בשעה של מריבה אישית גדולה בין בעליו, ושעה שכל אחד מהם מושך את העגלה לכיוונו בדרך ניהולו ובגישתו העסקית. חברה משפחתית שהגיעה למצב של פירוק שיתוף בשל סכסוכי משפחה, עדיף לה, בסברה הישרה, שתגיע לביצועו של החיתוך שעה אחת קודם.
יחד עם זאת, קיימים מקרים (מעטים) בהם הגורמים שהביאו לשבר בחיי הנישואין לא היו כאלה שפגמו ביכולת ניהול העסק (למשל שוני בהעדפות מיניות שהתגלה במהלך חיי הנישואין), והצדדים הצליחו להמשיך ולנהל את העסק כשותפים גם לאחר הגירושין.
גם אם אתם בוחרים להמשיך ולהישאר שותפים עסקיים לאחר הגירושין, עליכם לערוך הסכם שותפות חדש ביניכם, אשר יכלול בין השאר את אסטרטגיות הפירוד, כך שכל אחד מכם יוכל לסיים את שותפותו בעסק אם לא תצליחו להמשיך ולנהלו יחדיו.
לכן, עליכם להסכים כבר כעת מה יהיה החלק שכל אחד מכם יקבל היה ותחליטו מאוחר יותר לפרק את השותפות העסקית ביניכם, תוך כמה זמן יבוצע הפירוד?, במה כל אחד מכם יוכל להמשיך לעסוק וכיוצ"ב.
המחברת היא עו"ד מומחית בדיני משפחה
תאריך:  19/07/2005   |   עודכן:  22/08/2005
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אמציה חן
עו"ד יובל גנן
רשמים אישיים מהצעדה בליל י"ב תמוז תשס"ה
יוסי עבדי
בהיעדר תקציב ממשלתי, שוב יוצא ארגון 'מגן דוד אדום' בקמפיין של 'שנור' לגיוס כספים לקניית אמבולנסים. הגיע הזמן לשים קץ לתרבות הקבצנות שכופה המדינה על ארגוני הבריאות והרווחה. על ממשלת ישראל חלה החובה לספק מתקציבה את צורכי הביטחון והבריאות הבסיסיים של אזרחיה – משלמי המיסים
עו"ד ליאת בכר-סגל
דני רשף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il