X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

השמאל תמיד צעק לימין "הכיבוש משחית", זאת אחת הטענות היחידות שהיה לי קשה לעמוד מולה בלב שלם. התשובה שלי היתה, כן הכיבוש משחית את הלב במידה מסוימת. מסוימת כי רוב משימותיי כחייל קרבי (עד לא מכבר), הסתכמו בכניסה לבית בכח הזרוע, יחד עם איש שב"כ, ריכוז בני הבית באחד החדרים וחיפוש אחר המבוקש או אמצעי לחימה.
זהו מעמד משפיל לחייל ולאדם העומד מולו, זהו מעשה הנוגד לקריטריון אנושי רגיל מן הרחוב. כאמור זה משחית אבל באופן חלקי. משחית באופן חלקי מכמה סיבות טובות ומוצקות:
א. כשבאנו לחפש אמצעי לחימה באנו ויצאנו והשארנו את הבית על רכושו;
ב. כשבאנו לחפש אחר רוצחי העם היהודי, תפסנו אותם ורק אותם וביתר בני הבית לא נגענו לרעה;
ג. אפילו פינוי בית מחבל מתאבד הוא פינוי זמני לחודשים ספורים בלבד, לפי פסק דין של בית המשפט העליון;
העיקר תמיד ידעתי שגם אם פגעתי ברגשות של אמא, אבא, אחות או אח ערבי ידעתי גם ידעתי שבכך אני חוסך אלמנות יהודיות, ידעתי שאני מצמצם את מספר האבות ואמהות השכולים מבני אחיי, תמיד ידעתי שככה יהיו פחות ילד יתומים.
ידעתי גם ידעתי אני שומר ומציל הנשמות של אחיי היהודים, ידעתי בוודאות שפעולתי זאת חוסכת פיגועים אכזריים הגוררים מומים גופניים ונפשיים קשים מנשוא, אחיי לנשק ולבניית הארץ.
ועכשיו יהודים באים לגרש יהודים אחרים. מה יאמר חייל/המגרש בליבו? שהוא ישאיר את הבית כמו שהוא? לא, לא ולא!. המגרש בא להרוס את הבית והוא יודע את זה. זה לא בית של מתנחל שפוצץ עצמו בקהל של יהודים, זה מתנחל שהוא עצמו, אשתו, הבנים והבנות שלו משרתות באותו צבא של המגרש, אוי לנו ואוי לנפשנו שיהודי מגרש יהודי.
מה יאמר לעצמו אותו חייל/מגרש? יאמר לעצמו שהוא בא לתפוס רק את האנשים המסוכנים וביתר בני הבית לא יגע? לא, לא ולא!, שהרי הוא בא לתפוס בית על כל יושביו, בין אם מדובר בתינוק ובין אם מדובר באמא המניקה תינוק זה, הוא בא לגרש איש שבנה במו ידיו את הבית. יודע המגרש שהוא יקרע ליבה של נערה שבעוד שנה וחצי תהיה מש"קית הת"ש בבסיס שלו.
היא תדאג לכל צרכיו שהרי שנהים בני ברית לא? היא תקשיב לרחשי ליבו שהרי חשוב לה לשמור על שלמות לב אחיה בית ישראל.
מה יאמר לעצמו החייל? זה רק זמני, אחרי שאני הולך אני משאיר אותם לתהליך שיקום? לא, לא ולא!!! הגרוש הזה הוא גרוש לתמיד, הגרוש הזה הוא גרוש למחנות קרוואנים שיש בהם מים בזרם קלוש וחשמל שיספיק אך בקושי לתאורה. המגרש יודע בליבו שהוא גורם לנזק בלתי הפיך אצל המגורש ולכן הנזק אצל המגרש גם הוא נזק לתמיד.
ארבעה עשורים, מאז 67, צועק השמאל "הכיבוש משחית". ועכשיו כשאני רואה את המצב היום אני אומר, אם הכיבוש משחית (באופן חלקי) אז הפינוי משחית אלפי מונים ומוחק כל חוש צדק בלב הנוער הלוחם שלנו. אם הכיבוש גרם להרגשה טבעית ולא טובה אצל כל חייל עם מצפון אזי הפנוי ישאירו חשוף את רגשותיו לשנים ארוכות.
תשאלו כל פסיכולוג/ית שפגש באחד או יותר מהמפונים או מהמפנים או משניהם. הפינוי משחית עד יסוד את העם היהודי את המפנים ואת המפונים כאחד. הפינוי משחית תכניסו לכם את זה טוב טוב לראש, הפינוי משחית.
תאריך:  03/08/2005   |   עודכן:  03/08/2005
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודית שירן
טל רבינוביץ'
שתי נשים - חילונית וחרדית, כל-כך שונות, כל-כך דומות. שני גברים - חילוני וחרדי, כל-כך שונים, כל-כך דומים. והכל, כן הכל, בעיני המתבונן
חנה בית הלחמי
עוזי כהן לא לבד: בבחירות לראשות העיר מתמודדים שניים, שנכון לעכשיו מקבלים בסקרים יותר קולות ממנו: טייס חיל אויר לשעבר, נחום חופרי, והעיתונאי לשעבר ברוידא
דורית שנהר
רבות דובר בסכנות הביטחוניות, ברמיסת הדמוקרטיה, בטראומה הנפשית לעקורים ובהשלכות כאלה ואחרות. אך מה עם הלגיטימציה שאנו נותנים לכל מי שגירש יהודים לאורך ההיסטוריה, וההשלכות מכך? מה היינו אומרים אילו הבריטים היו מעזים להחריב ישוב קיים? ולאן נעלמו המאוויים של להיות עם ככל העמים?
נרי אבנרי
מכתב גלוי לעורך מעריב, אמנון דנקנר    אין לי ספק, שלא רחוק היום שבו שוב תכה על חטא, כפי שעשית אחרי שהתפוצצה פרשת העמותות של ברק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il