X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התקלות ב"דיסקברי" הוכיחו שבנאס"א לא למדו את הלקח. האם אנחנו צריכים להמשיך להפקיר את בנינו לטובת הרפתקאות כאלה, כפי שעשינו עם אילן רמון ז"ל?
▪  ▪  ▪

ישבתי מול מסך הטלוויזיה וצפיתי בנחיתה של החללית "דיסקברי". חשתי אחוז התרגשות ואולי פחד שהנורא מכל יקרה בעוד שדרן הטלוויזיה מסביר את המתרחש. במשך השבוע תהיתי לעצמי למה אנחנו צריכים את כל הבלגאן הזה? בשביל מה אנחנו ממהרים לפלוש לכוכבים אחרים כאשר אנחנו עוד עושים את הצעדים הראשונים בשביל לנסות לחיות כאן בכדור הארץ. ואז השדרן אמר שהחללית כבר מוציאה את הגלגלים ובעוד מספר שניות היא תנחת, אבל הפעם הקודמת לימדה אותנו, שעד שזה לא מסתיים - זה לא הסתיים.
חשבתי על אילן רמון, סביר להניח כמו כל הצופים הישראלים. אולי הוא היה נחפז כשרצה להגיע לחלל? להוכיח שהשמיים הם כבר לא הגבול ויש יותר רחוק מזה. שבוע שלם תהיתי לעצמי כיצד יכולה בעלת הברית שלנו לקפח את חייו של הטייס מספר אחד שלנו. הוא, שהיה מטובי בנינו, אותו מסרנו להם כדי שישגיחו עליו. נאס"א טענו שהם למדו את הלקחים. שהם הבינו והפנימו והם מוכנים לחזור לשגרה. אבל אחרי שבוע מורט עצבים, גיליתי ששום דבר לא השתנה.
אותה טעות שלעולם חוזרת סיכנה את חייהם של טייסי "דיסקברי". קלות הדעת של מעצמה כה גדולה. אלא שהטעויות שלה נמצאות במקומות הקטנים עליהם ניתן לגשר, אך אותה מעצמה, היא זו שהעדיפה להפקיר את חייו של הטוב בבנינו. היא זו שחזרה על אותה הטעות בפעם השנייה. רק שהפעם, ספק בנס, ספק אם בגלל המדע זה הסתיים בהצלחה.
שנה וחצי אחרי שהגשים את חלומו, אחרי שנתן למדינה שלמה לטעום ולגעת רק טיפה בתהילת העולם שחלפה לה, או ליתר הדיוק התנפצה למי-יודע-כמה-חלקים, אני נזכר באילן רמון. אני תוהה עד כמה השליחות של "דיסקברי" היתה מחקרית או שמא היא רק באה להחזיר את תדמיתה הפגועה של נאס"א, או שעלי לומר - ארה"ב. החיפזון הרודף במלחמה על הטכנולוגיה, רק הוסיף לעולם הזה קורבנות טכנולוגיים בשר ודם.
שנה וחצי אחרי שארה"ב החליטה להשיב אש במלחמה על החלל והתפתחות הטכנולוגיה. שנה וחצי אחרי עזיבתו של האסטרונאוט הישראלי מספר אחד, אני מבקש מחיל האוויר הישראלי לחשוב אם בכלל אנחנו צריכים לגעת בחלום החללי. אם באמת אנחנו צריכים להיות שם ולסכן שוב את אחד מטובי בנינו? האם גם המלחמה הזו נחוצה לנו?
שנה וחצי אחרי, "דיסקברי" לא שייכת לנו, היא רק סמל לחימה של מעצמה גדולה וטכנולוגית. רמון היה אמור לשבת באולפן, ולתאר מה קורה בכל רגע. לספר קצת מה היה ב"קולומביה" ואולי להגיד שהוא שר "הבאנו שלום עליכם". ואנחנו רק שנה וחצי אחרי.

תאריך:  10/08/2005   |   עודכן:  10/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנה בית הלחמי
עמרי שרון מריץ את ברוידא לראשות העיר כדי לרסק את עוזי כהן בליכוד    שרון תומך בהינתקות. עוזי כהן תומך בביבי    ביבי מתנגד להינתקות    תמיכה של המפד"ל בברוידא תחזק את שרון ותחליש את ביבי    אז תמיכה בברוידא היא חיזוק שרון במרכז ותמיכה בהינתקות    דילמה למתנגדי ההינתקות, אפילו בשלולית הרעננית
עו"ד חיים קליר
האם סוכן ביטוח חייב להחזיר לחברה עמלות במקרה שהמבוטחים ביטלו פוליסות? בית המשפט קבע שרק אם הוסכם על כך מראש בין הסוכן לחברת הביטוח
עו"ד יוסי דר
אליקים העצני
פרופ' אלישע האס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il