X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

ישנה זירה אחת בלבד שהיא רלוונטית להתמודדות על תפקיד יו"ר הליכוד. אחת בלבד - מתפקדי המפלגה. מאה שישים אלף מתפקדים, הם ולא אף אחד אחר, ייקבעו אם שרון ממשיך, או שעליו לרדת מהבולדוזר, ולחפש חברים חדשים.
טלטלה עזה חשו מעצבי דעת הקהל בתקשורת הישראלית, עם היוודע תוצאות של שני סקרים, שאין קשר ביניהם, בהם מביס ביבי את שרון, בהפרש - איך כתבו הפרשנים? - "בלתי ניתן למחיקה".
מבחינתו של ראש הממשלה, שני הסקרים האלה היו בבחינת פטיש בראש. כותבת סימה קדמון תומכת חדשה של העוקר הנחוש: "יום שלישי לפני שבוע, היה יום המשבר הגדול של שרון. ללשכה התחילו להגיע תוצאות הסקרים, עם עליונותו המובהקת של נתניהו" (ציטוט מילה במילה, ידיעות-אחרונות 19.8.05).
תומכיו הזמניים של שרון בתקשורת הישראלית, נזדעקו. אין להם סיוט יותר גדול ממשפט הפתיחה "אדוני ראש הממשלה, מר נתניהו". מה עושים? כיצד מכבים את הדליקה שהבעירו כאן האינדיאנים הישנים (הערבים והקיבוצניקים שהתפקדו למפלגה בפעם הקודמת, לא חידשו את חברותם)? תמיד ידענו שאסור לסמוך עליהם - הם מצביעים מהבטן. עכשיו הם ימליכו עליהם/עלינו את מי שדפק ורמס אותם. פעם אחת בלבד, הם הצביעו מהראש, אז קיבלנו את שרון, והינה הם חזרו לסורם. שוב, הצבעה אמוציונאלית.
בסקר חדש שפורסם, יום לאחר הטלטלה מ"הסקר הרלוונטי" (פוליטיקה- ערוץ 1 - 9.8.05), נתבשרו אזרחי ישראל, שרוב הציבור תומך בשרון לראשות הממשלה.
אזרחי ישראל היכונו! כדי לבלום סחף בליכוד לכיוון ביבי, יתפרסמו מעתה בתדירות גבוהה סקרים שאינם רלוונטיים.
רוב הציבור? ברור, שאם שואלים את כל האזרחים, את מי היו מעדיפים, ביבי או שרון, כל יריבי הליכוד מהאמצע ומצד שמאל, כולל ערבים, ישיבו - שרון. אבל בבחירות הכלליות הם הרי לא מצביעים לליכוד. להם יש את ההעדפות שלהם - פורז, ביילין, טיבי, פרס, וזהבה גלאון...
בבקשה עוד דוגמא: מכון הסקרים "מאגר מוחות" פרסם סקר שהוזמן על-ידי ערוץ 2 ("מחלקה ראשונה" 19.8.05) שבו אנו לומדים ש-34% מהציבור רוצים את שרון לראשות הממשלה, ורק 15%, רוצים את נתניהו. אתם הבנתם את זה? לא לדאוג, יהיו עוד סקרים כאלה. המכנה המשותף של כוווווווווולם הוא, שהסקר נערך בקרב ציבור שלא יקבע מי יעמוד בראש הליכוד.
שאלה: אם ההתמודדות תהיה רק במקום אחד: "מתפקדי הליכוד", מה פתאום מביאים לנו סקר, שבו נדרש "קולקטיב אחר" להשיב לשאלה המתחכמת, את מי היו מעדיפים? הסוקרים וברוני התקשורת יודעים: כל הציבור = זירה בלתי רלוונטית.
מי המטומטם שישקיע כספים בסקר, בזירה שאינה רלוונטית? זה כמו לעשות סקר אצל קירחים, עם איזה חומר הם משתמשים כדי להדביר את הכינים בראשם.
אז זהו, שזה לא טמטום, זוהי מניפולציה, שתכליתה לחץ על הקולקטיב הקובע. המסר פשוט: אל לכם להצביע, למי שהציבור אינו רוצה בו.
"בסוף מתפקדי הליכוד יצביעו עבור מי שיביא להם יותר מנדטים", ניסה ח"כ רוני בראון לפרשן את תוצאות הסקר. גם אם לא אמר במפורש, המסקנה מהערכתו - ליתר דיוק תקוותו - מבצבצת מעצמה: במפלגתנו, האידיאולוגיה מתה. השלטון הוא חזות הכול!!!! מזל שהאיש הזה לא נתמנה לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. (... ותודה לאיילה חסון, שחסכה מעם ישראל יועץ משפטי, שאלה הם ערכיו).
אני וכמוני רבים, מתים מסקרנות לשמוע על תוצאות סקרים בנושאים אחרים. למשל, "השחיתות של משפחת שרון". הנה לכם שאלות לדוגמא: האם לדעתך יש קשר בין כתב האישום של עומרי, לבין אבא שלו"? או למשל: אחרי שמזוז החליט על הגשת כתב אישום נגד עומרי, האם הלגיטימיות של אבא שלו בעיניך מלאה/פגומה?
אחת אחרונה: האם יש קשר לדעתך בין "זכייתנו" במקום הראשון במדד השחיתות במערב (על-פי דוח שחיברו בבנק העולמי), לבין משפחת שרון?
מה קרה, הנושא לא מעניין? תעשו סקר, ותגלו (כאילו שאינכם יודעים), שאין נושא שמעניין את הציבור יותר מהשאלות הזו.
מה שראינו בתקופת שלטון שרון הוא, מפגש אינטרסים נדיר ומדהים, בין תאווי השררה מהליכוד, לבין שונאי המתנחלים מהתקשורת. במפגש הזה, כל צד ידע היטב, מה הצד השני רוצה. במילים פשוטות: אתם (שרון, ושרי הליכוד) תבגדו בשולחיכם ותעקרו, ואנחנו ניתן לכם גיבוי תקשורתי.
הסקר הבלתי רלוונטי הוא עוד מכשיר פוליטי. רק בישראל, המזמינים והסוקרים, לא באים מעמדה ניטרלית. הפעם זה לא יעזור. התמונות הקשות של הגירוש, צרבו את בשרם ותודעתם של הנבגדים, ואחיהם שהתפקדו למפלגת השלטון. הסקר הבלתי רלוונטי, לא יצליח להשכיח ולהסית את תשומת ליבם של מתפקדי הליכוד מבגידת שרון בבוחריו.
מפני ש... לסקר הזה אין רגליים...
אדוני ראש הממשלה. אנסת את אחינו לארוז. בקרוב יגיע תורך - תתחיל לארוז...

תאריך:  20/08/2005   |   עודכן:  20/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר ישראל דויד
ניתוח ביניים של העתירה לבג"צ שהוגשה בימים אלה ע"י האוניברסיטאות נגד חיובן ע"י ביה"ד הארצי לעבודה לחשוף פרוטוקולים של ועדת מינויים
יואב יצחק
ראשי יש"ע, שעודדו צעירים להיכנס לגוש קטיף גם במחיר של עבירה על החוק, החזיקו בהיתר קבוע לכניסה לגוש    התוצאה: תיקם האישי של רבים מאותם צעירים, מוכתם לשנים רבות; בשל הרישום הפלילי עלול עתידם להיפגע
עו"ד יוסי דר
השופטת שזוכתה מחמת הספק בבית הדין למשמעת לשופטים חייבת להסיק את המסקנות ולחסוך מהוועדה למינוי שופטים את ההתכנסות כדי להרחיקה מכס השיפוט    שופט שכתב פרוטוקולים שאינם אמת והשמיד בקשות לדיון, אינו ראוי לתואר המוצמד לשמו
אורי נטע
זווית התבוננות אחרת על גירוש יהודי עזה
ד"ר רפאל שוח"ט
למעט בגין, נראה כי רוב נבחרי הציבור בממשלות לא הפנימו את היסוד הדמוקרטי עד תומו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il